• LALLA1

Vi med högt FSH

Hallå tjejer!!

Jo här är det lite förkylt och idag ska till apoteket och köpa något dunder till min mage. Är helt förstoppad och det har ointe hänt något sedan i fredags!!! Köpte linfrön ska ju va bra, har inte ändrat något mer än att jag kanske varit något stressad sista tiden men vem skulle inte va det. SÅ nu är första prioritet att få ordnning på magen. Allt annat ligger jag lungt med just nu.

Kramis; håller med bubblare du kommer blir proffs på det där!!

Bubblare; Skönt att ha en tid bokad. Hoppas det blir bättre med homeopaten. Meddela gärna hur det går, det kanske skulle vara värt att prova och det vet jag finns folk som håller på med här nere.

Kramisar

• LALLA1

Primrose; Tack för tipsen, ska genast provaSkrattande.

Kramisar

• LALLA1

Hej Ma Lu och grattis till graviditeten!Skrattande. För mig är det ju syskonförsök för oss nu, men den längtan är minst lika stor. Även om jag vet om vi inte får något syskon så har jag ju lyckats en gång. Men känner att jag kommer att ångra mig om jag inte gjort allt jag kan för att få ett syskon, så nu kommer vi att köra en omgång till efter sommaren med en annan behandling och den långa metoden.

Lycka till!!!

• LALLA1

Hallå tjejer! Nu har jag lyckats få tag i en akupunktör som kommer ringa mig på måndag, hoppas att han gjort något liknande förrut. Kan ju defenitivt vara värt att prova iallafall.

Kramisar

• LALLA1

Hej på er! Här är allt bra. Akupunktören ringde min mor som hade tiden att kolla upp saker åt mig, iallafall såbehandlar han dom typer av problem som jag har, Han hade sagt att dom hade flera goda resultat, så det känns ju lovande. Jag ringde själv idag och skulle boka en tid men dom har varit upptagna hela dan, så jag provar imorgon igen.

Uppdaterar listan

VILL BLI GRAVIDA:
    Bubblare: Sprutstart Menopur, 18/3, avbutet endast 1 blåsa. Ta nya tag...
    Lalla1: viloläge, ny IVF planerad augusti. Behandling med akupunktur fram tills dess och under IVFen.
    Kramis80: sprutstart 3/4 175 iu puregon, vul 9/4 , prel ÄP v16.
    tjaldur: Spraystart 2/4, prel ÄP v. 18

GRAVIDA:
    Primrose: 3/3 testade +, vul 19/3 (v.7), vul 14/4 (v.10)
    Tracy: 3/3 testade +, vul 8/4 (v. 10)
    Anth: 26/3 testade +. V???

BEBIS:

• LALLA1

Hallå tjejer!

Nu har jag pratat med akupunktören så jag ska dit på tisdag. Han sa att det brukar ta 3-6 måndader ibland upp till ett år innan kroppen börjar blir normal igen. Så jag ska börja med akupunktur 1ggr/veckan i en månad och få någon typ av örtmedicin som passar in på mina problem. Sen skulle det bli akupunktur kanske 1 ggr/månaden, iallafall inte lika ofta som i början.

Primrose; Hur var det när du gick på akupunktur? Hur långt innan gjorde du det innan ni gjorde IVF? Tänker på om tiden kommer att räcka eftersom jag kommer nog att börja spraya i början av augusti.

Hur är det med er andra?

Om jag inte sagt det förrut så säger jag det nu VÄLKOMNA alla nya!!

Hej Hej....

• LALLA1

Hej primrose!

Ja visst är det dyrt, här kostar det 400kr per behandling, men tänker att det får det var värt så min kropp kanske kommer i något så när balans igen. Han sa det att kan iallafall inte göra saken värre. Antar att jag kommer få göra några behandlingar just under själva IVFen också. Just nu känns det viktigt för mig att försöka få ordning på mina hormoner, och hjälper detta jag då får det kosta nästan vad som helst.

Hur mås det annars med gravidteteten?

• LALLA1

Grattis Tracy, visst är det en härlig känsla!!!Skrattande

• LALLA1

Hej på er! Tråkig Kramis att det inte var fler, VET precis hur det känns, men som sagt du gick ju in med en ganska låg dos så om den höjs så är ju möjligheten att det hinner bli fler eller hur? Måste ju ändå kännas skönt att ni har ett tre-pack om det skulle behövas fler försök och det hoppas vi att det inte blir!

Känner också igen det där med relationen i denna karusell, fast måste ändå säga att det har gjort ändå att vi är mer sammansvetsade sedan hela denna karusell satte igång. Vi pratar ganska mycket och det hjälper. Fast ibland kan jag känna att det är bara jag som håller på med detta, jag gör ju allt känns det som och så informerar jag bara mannen om vad som händer och det känns tungt ibland.

Håller tummarna för dig!!

Kramisar

• LALLA1

Kramis! Hoppas det finns bra ägg i dina blåsor, de kan ju bli något fler tills äp. Hoppas verkligen det går bra! Håller tummarna för dig!

Kramisar

• LALLA1

Hej tjejer! Av egen erfarenhet så fick jag ta blodprov var 5e vecka under graviditeten just för att kolla hur högt prolaktinet steg. För att det ska ju höjas eftersom det är ett mjölkhormon, men det får inte bli för högt, över 20000. För om det skulle bli så högt kanske man måste medeicineras och dåförsvinner ju mjölken och då kommer du inte att kunna amma. För mig så steg det snabbt under första delen av graviditeten men sen så avstannade, tror det låg runt 12000 efter v15 kanske. Det är ju ingen fara för barnet om du måste äta pravidel under graviditeten men det kan var fara för dig om värdet stiger till över 20000. Därför vill man ha koll under gravidteten.

Bra att din läkare är noggrann kramis.

Primrose kräv att få ta blodprov, ditt adenom var ju också större än vad mitt var.

Ha en bra dag!!

• LALLA1

Grattis primrose!! Måste kännas skönt.

Kramis! Lycka till imorgon!!

Välkommen rödahumlan!

Själv så händer det inte så mycket, idag vabbar jag, lilltjejen har feber och formodligen öroninflammation så det var en kämpig natt. Imorgon ska jag till akupunktören på mitt första besök, det ska bli spännande.....

Hörs!!

• LALLA1

Hej tjejer!

Jo nu har jag varit på min första akupunktur behandling, och jag säger bara WOW, vilken känsla. Han verkar vara jättebra och när han satt nålarna i mig så kände jag mig väldigt tung och efteråt kände jag mig lite trött för att sen få rena energiruset, helt otroligt. Ska träffa honom nästa vecka igen och då ska jag även få lite olika örtmediciner och annan information. Detta är verkligen något jag kommer att fortsätta med. Tror på det iallafall......

Tråkigt Anth, hoppas det går vägen nästa gång.

Kramis, jag håller fortfarande tummarnaSkrattande

Hej Hej

• LALLA1

Hallå!!

GRATTIS Kramis!!! Hoppas nu att det blir en eller flera guldägg!!!

• LALLA1

Grattis Kramis! Vad kul att det blev 4 befruktade. Håller tummarna superhårt att det blir ett ET imorgon!!!

• LALLA1

Grattis Kramis till ruvningen! Nu håller vi tummarna! När har du testdag?

• LALLA1

Det blir en nervös väntan, det är nästan detta om är det jobbigaste av alltihopa. Jag vet när vi gjorde vår första IVF, man letar symptom och är nojjig över allt möjligt. Då kunde jag inte hålla mig iallafall, så jag tjuvtestade på ruvardag 12 och då visade det plus, men sen tog jag gravidtetstest i fem dagar efter det också för att försäkra mig om att jag verkligen var gravid så lite knäpp blir man allt. Mitt ägg som jag fick tillbax då var inte ett guldägg men det gick ju bra ändåSkrattande.

Kramisar

• LALLA1

Hej tjejer!!

Hur är det med er allihopa? Kramis hur går det med ruvningen?

Själv så var jag på min andra akupunkturbehandling igår, och det gick bra, denna gång blev jag väldgit trött efteråt. Fick nålar lite överallt på kroppen men framförallt på magen och även med en värmelampa. Hm skumt men jag tror på det. Så idag började jag med örtmedicinerna, dom luktade laktrits.

Fick en tid för att träffa vår läkare nästa vecka, men den passade inte alls så jag skulle få en ny tid. Hoppas att vi hinner komma inna sommaren eftersom vi vill börja i augusti om inte ett mirakel sker innan dess.

Ha de!!

Kramisar

Svar på tråden Vi med högt FSH