• LALLA1

Vi med högt FSH

Tack tjejer!

Det känns skönt att få prova iallafall, sen om det blir några ägg, ja det får vi väl se. Men läkarn har ju satt en hög dos redan från början så det kan ju hjälpa.

Primrose; fick du svar på ditt AMH? Vad visade det?

Hoppas att vi har tur nu allihopa härinne!!!!

• LALLA1

Hej Tracy! Jag har inte haft några symptom, hade ingen aning om att det var högt förräns jag lämnade blodprov. Däremot har jag fått mer finnar på sistone och det har jag inte haft förrut. Men om det beror på det vet jag inte.

• LALLA1

Här är en uppdatering från mig. Fick åka akut till US idag och få puregonpennan, hade inte fått den på recept. Skönt att göra den korta metoden, svårt nog ändå att förklara för jobbet vad man styr med utan att avslöja något.

VILL BLI GRAVIDA:
    Bubblare: 21/3 Sista p-pillerdagen. Sprutstart Menopur vid nästa blödning för hoppningsvis.
    Lalla1: sprutstart 16/3 300iu puregon. vul 20/3
    Kramis80: ivf-start 15mars, prel ÄP v16.

GRAVIDA:
    Primrose: 3/3 testade +, vul 19/3 (v.7)
    Tracy: 3/3 testade +, vul v. 8

BEBIS:

• LALLA1

Kul att du också börjar nu bubblare. Är det korta metoden för dig också?

Själv tog jag första sprutan igår. Känner ingenting, ska man känna något? Är så rädd att det inte bildas någas äggblåsor.......uh a.

Hur går det för er andra?

Kramisar

• LALLA1

Det ordnar sig ska du se bubblare. Det klarnar säkert när du gjort det en gång. Själv sitter jag här och är livrädd att det inte ska bli några äggblåsor. Känner ingenting. Har läst lite här inne och det verkar som att puregon behandling inte hjälpt någon, har fått byta till menopur. Kanske skulle bett om det istället??.

• LALLA1

Grattis Primrose!! Är så glad för din skull. Visst är det en härlig känsla att se ett pickande hjärta!!!

Själv ska jag ju på vul imorgon, och är så nervös, tänk om det inte finns några blåsor!!!!. Jag blir galen av allt detta. För övrigt så känner jag ingenting, ibland får jag för mig att det spänner lite men det är nog bara inbillning. När man har läst här inne så verkar det som att många får köra med menopur. Iofs så har jag fått en hög dos från början men, mitt FSH är ju fortfarande högt. Nä nu babblara jag bara......

Kramisar

• LALLA1

Hallå där!!

Ja nu har jag varit på vul och som det ser ut nu så fanns det fem blåro på högra äggstocken och två på vänstra. Dom på höger sida var mindre än 9 mm och en av dom på vänstra var 12mm. Vet inte om det är bra eller dåligt. Jag har ju bara sprutat i fyra dagar. Det positiva är ju att det fanns blåsor över huvudtaget. Så idag ringer dom väl och meddelart fortsatt behandling.....Skrattandekramis

• LALLA1

Hej på er!

Nu har jag varit på nytt vul och det visade på fem blåsor som var stora mellan 15-18mm, så beroende på vad blovprovet visar så blir det nog äggplock på torsdag eller fredag...... Jag är så nervös, det är ju så mycket som står på spel, finns det ägg i blåsor, om så är fallet befruktas dom??? Gör dom det är dom tillräckligt bra för ET???? Ja frågorna är många och min konsentrations förmåga på jobbet är inte på topp just nu......

Lycka till bubblare!!

• LALLA1

Hej bubblare!

Jag var också jättenojig då jag inte kännt något dom första dagarna, men det fanns blåsor där... De senaste dagaran som jag sprutat så har jag kännt lite molvärk men inte ingen allvarligt. Sen tar jag puregon på kvällen och en spruta som heter orgalutran på morgonen och den gör ont att ta.

Hur mår du kramis av spryandet?? Jag vet att när jag gjorde det förra gången tyckte jag att värmvallningarna var värst, annars hade jag inga direkta symptom.

Lycka till nu tjejer!!!

Återkommer när jag vet merSkrattande

• LALLA1

Grattis Kramis! Vad kommer du att spruta med?

Svar på tråden Vi med högt FSH