Vi med högt FSH
Tack Kramis. Det är lite jobbigt nu faktiskt. Men det är väl bara att hålla humöret uppe och inte grubbla så mycket.........NOT, jag kan ju inte sluta grubbla, det bara maler och maler i hjärnan på mig.blä.....
Tack Kramis. Det är lite jobbigt nu faktiskt. Men det är väl bara att hålla humöret uppe och inte grubbla så mycket.........NOT, jag kan ju inte sluta grubbla, det bara maler och maler i hjärnan på mig.blä.....
Styrkekramar till dig kramis. jobbigt när det är en massa annat också, det vill liksom inte ta slut.
Det positiva är ju att du får ju träffa en läkare. Kan ju ändå kännas bra att få lite mer svar och ev åtgärder. Kommer att lösa sig ska du se, som sagt det är väntan som är värst. Sen vid ev graviditet och framtida barn så är det bara roligt, och då grubblar man över helt andra saker men det ju liksom inte samma sak som nu. Kramisar
Läkarn sa inget om det när jag senast pratade med henne, men enl reglerna så tror jag inte att dom hjälper en om deras kriterier inte uppfylls, handlar väl om ekonomi, i och för sig så betalar vi ju denna gång, så det kan ju ha betydelse. Eftersom vi har bra erfarenhet av RMC så får vi så gör vi nog det hos RMC, men om dom inte vill hjälpa oss, då tar jag kontakt med CvL.
Primrose; Jag kommer inte ihåg om jag åt pravidelen under och efter behandlingen, men det låter ju vettigt det du säger. Men att det kan öka risken för MF det var något nytt för mig. Men varför skulle det påverka egentligen, eftersom det är ett mjölkhormon och det handlar ju om att man producerar mjölk och att det har med MF risken det förstår jag inte. MEn det är säkert möjligt.
Jag tyckte det var bra att kollla prolaktinvärdet under graviditeten, eftersom om det överstiger 20000 då är det ingen fara för barnet men det kan betyda problem för mamman, som synbortfall, ev tumör osv. Så det är bra att du också ska be om att göra prover regelbundet, jag tog prover ca var 5:de vecka och fick resultat isamband med BM besök.
Jag har läst lite på trådarna här inne och då har jag bl a läst att dom som har stor missfallsrisk har fått äta trombyl under den tidigare delen av graviditeten och det har lyckats. Har ni diskuterat något sådant med din läkare? Kan ju vara värt att prova iallafall.
Håller tummarna för att det ordnar sig för dig!!! Kramis
Grattis Kramis!!! Det var roliga nyheter. Då kanske det inte är kört för vår del heller!! Håller tummarna för dig
Hej på er! och välkomna Sofieech och actionvera!!!
Sofietech: Säg åt din karl på skarpen att följa med och inte vara så nonchalant tiden går och det är aldrig fel att ta reda på vad det är för ev problem och dyl.
actionvera: Ditt FSH är ju egentligen inte så högt. under 10 anses som normalt. Men det är alltid bra att kolla upp det.
Håller tummarna hårt för er Primrose och Tracyc.
Själv har jag inte hört något från läkarn ännu. Har ringt RMC nu på morgonen och dom ska ringa mig vid 9.30, så då ska jag kräva att få svar, jag kan ju inte vänta hur länge som helst för provsvar och jag vill ju veta om vi kan fortsätta hos dom eller inte, jag blir förbannad bara jag tänker på det.. Återkommer under dagen.
Ha det tjejer!!!!
Nu har jag fått prata med dom på RMC. Läkarn ska ringa mig på torsdag. Så jag hoppas verkligen att hon gör det.Kram
Cvl är förkortning av Carl von Linne kliniken i uppsala. Det är en privat klinik och där betalar man själv så jag hoppas att dom inte nekar en där om man har ett FSH på 13. Jag har 18 och väntar på svar på ett clominfentest. Det gör man för att kolla om äggstockarna svarar på stimulering.
Nej. Dom ska ringa vid 11.30. Jag är så nervös.......... Återkommer
Hej på er!
Nu har jag äntligen fått prata med min läkare. och detta är resultatet;
FSH cd 3 11 och FSH cd 10, 17. Vilket betyder att cd3 var bättre än förragången lite högre cd 10 men ändå inte så jättehögt.
Min läkare börja prata om att det har kommit ett nytt test som man endast kan göra på Karolinska och kostar 1000kr, detär då AMH testet som kommit tillSverige. Bra att veta! Hon frågade om vi vill ta det testet och ja sa att tiden bara går och går och vi vill prova att stimulera. Sen menar hon på att det är ju bara en massa siffror på ett papper, säger egentligen inte hur det går med stimulering. Så vi får prova!!!!!
Och till råga på allt så blir det den korta metoden!!!!!. Väntar vilken dag som helst på att mensen ska komma så då blir puregon a 300mg från cd3 och 5 dagar framåt med ett ul för att kolla hur det ser ut. Så i morgon ringer sköterskan och vi ska gå igenom detaljerna!! Jag är så glad att vi får prova iallafall.