• Bubblare

Vi med högt FSH

hej!

Börjar bli lite nervig åter igen, tänk om det inte finns en enda blåsa, jag känner absolut ingenting, det var mer bi-efferkter med pergostimuleringen...

Lalla det kommer gå superbra för dig, jag känner på mig det! Och visst är det många moment som ska klaffa, men det har ju lyckats förut, och klinikernas statistik är ju rätt bra!!

Kramis, har du varit inne för någon VUL?

• Bubblare

Hejsan tjejer, tack för att ni stöttar!,

Nu har jag varit inne på VUL, det var 2 blåsor, en var väll runt 6 mm och den andra 12 mm, var nog inte så bra att jag inte fått fler. Har fått en ny tid på torsdag för VUL, hoppas då verkligen att det kan komma lite fler, annars är det nog lite kört.

Sputar 3 dagar till (tot 10 dagar) med Menopur och igår började jag att ta Orgalutran. Kännde med att Orgalutranet värkte lite efter man tagit sprutan..men man börjar bli ganska immun...

Grattis Lalla till beskedet om ÄP!!! Det är super. Jag har för mig att männen ska ha haft utlösning 3 dagar innan nästa "lämning" så det det blir ju perfect om han "fixar" det ikväll

Hur länge har du sprutat nu?

• Bubblare

Känns sådär...
    Undrar om jag kommer få göra om sprutbehandlingen vid nästa mens om resultatet inte blev så bra nu?

• Bubblare

Ja det blir väll nästa steg, men jag hoppas ändå att det ska gå nu till torsdag.
    Känns lite underligt att man inte stimuleras mer, man läser ju om att alla får mellan 4-30 blåsor!!Typiskt, nä då kör jag nästa månad igen!

LALLA1 skrev 2008-03-25 16:46:31 följande:
    Just menopur kanske inte funkar så bra för dig. Jag tycker att du iallafall skulle kolla möjligheten till annan medicin? Det är ju så olika hur man reagerar på olika preparat. Har hört att för mycket LH är inte heller så bra och vad jag förstår så är ju menopur både FSH och LH, till skillnad från puregon som bara är FSH.
  • Bubblare

Lalla: Det kommer gå bra, du tog väll en dunderdos nu sist! Såg att ni bor någonstans i Ö-götland, där har vi landställe (Borensberg) Hört att det finns bra kliniker i Lindköping!!Lycka till i morgon, håller tummarna!

Jag ska in snart på koll (räkna mina 2 blåsor!!), min mage är lite småstucken av alla sprutor, och ett blåmärke här och där, men vad gör man inte. Hoppas bara jag inte får ledsen hund blicken från min läkare, hon är bra på att göra den...NEJ nu ska jag sluta vara neg, solen skiner!

Härligt Anth, stort grattis!

Tracy: Måste var underbart att må som du gör

/Manodepp

• Bubblare

Tack Kramis!

Jag vet att det är jobbigt att vänta, man blir så rastlös! Det var ju jättebra odds ni hade fått, skönt att de är så positiva.

Kram!

• Bubblare

Det gick inte så bra, känns som en Agatha Christie roman..."Och sen var det bara en kvar"

En blåsa: Avbrutet.

Min läkare hade sin ledsnaste hund blick, och menade att det var inte så bra och hon trodde att det berodde på att mitt fsh värde var så högt. Det skulle nog inte kunna gå bättre med en ny kur...pga att landstinget måste betala för den (Tracy du vet), det känns skit just nu!!

Men läkaren ska ringa i morgon, hon skulle konsultera sina kollegor på HS, men de kommer ju självklart säga samma...

Och nej jag hade ingen lust att lysta om ÄD ännu!

Hoppas mina motgångar har en motpol så att det går super för en av er nu...lite mer balans tack.

• Bubblare

Hej tjejer,

ja det känns lite trist just nu, tack för allt stöd.

Det var ju min första behandling, endast sprutor ingen nedreglering, man tycker ju att jag borde få testa några gånger till så mycket skatt som vi betalar i det här landet...

Jag tror att jag ställer oss i ÄD kön i morgon, vilket besked vi än får, det lika bra, håller med er. Jag har en vän som skulle "ställa upp" men det känns inte rätt att fråga ännu, och för min del för känsligt ännu, + att hon precis fick nr 2 för ett par veckor sedan...

Jag kan inte sluta undra om det kan påverka antalet äggblåsor om man är lite stressad, man jobbar och jag pluggar lite kvällstid..kanske ska man göra behandligen under semestertid?

Ska även prata med Sofia hemmet, känns som vi vill ha en second opinion med!

• Bubblare

Jag ville ju så gärna att det skulle gå åtminstone till ÄP, känner mig inte mer annorlunda än någon annan 30-åring, hur kan man redan vara slut som fertilitetsgudinna...??

Nej jag köper inte det! det här är vårt år, nu ska vi på tråden lyckas, på alla sätt och vis...
    Eller hur!

Kram

kramis80 skrev 2008-03-27 15:29:45 följande:
    bubblare: låter bra att ställa dig i ÄD-kön även om du inte är helt vän med tanken än. Jag har tyvärr ingen aning om hur stress påverkar äggblåsorna...Jag tycker oxå att du borde få testa någon/några fler gånger faktiskt. Och låter vettigt att prata med Sophiahemmet. KRAM
  • Bubblare

Hallå!

jag har gått på Octavia som gör fertilitetsutredningar + behandlingar, sedan får man remiss av dem att gå vidare med IVF:en på Carl von Linne, deras samarbetspartner.

Nu fick jag samtalet, som jag misstänkte så ansåg även HS att det inte var någon ide med fler behandlingar. Vi har fått en ny tid för att diskutera ÄD, det ok. jag måste ju i alla fall in i kön.
    ÄR Bara lite arg på att de (O & HS) ska få bestämma att det är stopp efter 1 försök...

Men jag kommer få min journaler som jag kan ta vidare till ex Sopia H, min sambo ringde dem och de ska ge oss en second op.. Önska att jag bara kunde göra om alla prover börja på nytt, inte att det ska döma en enligt journalerna...

Knäpp som jag var tog jag ändå min sista Menopurspruta igår, så nu kommer vi mysa till hoppas på att jag har tillräckligt LH så den som är kvar släpper..

Kram på trevlig helg.

To be continued...

Håller tummarna för Lallas 7 (tur nummer)

Primrose skrev 2008-03-27 17:55:19 följande:
    Absolut, Bubblare. Vi ger inte upp här inte! Prata med Sophiahemmet, men även med andra. SH var ju väldigt strikta mot mig - men då stirrade de ju på min ålder också. Vilken klinik har du gått på nu? Jag minns inte.Gott mod!Kramar.
Svar på tråden Vi med högt FSH