Vi med högt FSH
Hejsan tjejer nu har jag äntligen hittat hit!
LALLA1: Tack för att du startade upp tråden, undrade vart den hade tagit vägen
Har försök läsa ikapp. Det kan ju tänkas att ditt fsh var högre vid er IVF ett år senare, och ni lyckades få fram en fining så det är ju positivt! Hur har det gått med senaste pergotestet?
Tracy: Tack för länken! Har inte gjort AMH testet.
Primrose:Hoppas du får ett positivt besked ang fsh värdet.
Apelsinblom: Tråkigt att höra om att du fick dåligt resultat, ge inte upp nu utan gör ett test till!
Lite om min resa..
Detta här kan bli lite lång...bare with me...
Jag har själv högt fsh och mitt värde låg på 3,9 i Juli-07 och nu ligger det på 27. Jag fick själv en smärre chock när min läkare började tala om att mina ÄS började bli sämre och att det tydde på ett eventuellt för tidigt klimaterie (POF: Premature ovarian failure).
Va!! Jag är ju nyss fyllda 30.. Jag påpekade att IVF skulle väll då vare en bra lösning varpå jag fick svaret att detta inte ansågs som en bra lösning eller att chansen att lyckas inte var så stor..Hon fortsatte att nämna ÄD och adoption...jag tror det var här jag började få lite tunnelseende...
Jag fick sen genomgå klomifencitrat testet (dubbel pergo dag 5-9), resultatet var inte så gott fsh 27 dag 3 och 45 dag 10, 2 folliklar. Jag påpekade att jag gärna privat skulle vilja ge IVF en chans..(Landstinget var uteslutet)
Vid vår senaste sammanställning meddelade min läkare att jag ska få prova Menopurbehandling , dock var hon inte speciellt positiv, vilket jag kan förstå, läkarna går mycket på statistik och sannolikhet, men jag var jätteglad..om det fungerar med stimuleringen kommer jag senare att gå vidare med privat IVF. Kan även tillägga att jag ska äta p-piller för at vila ÄS och ev. få ner fsh något.
Under tiden har jag kunnat acceptera och bearbeta detta (Tack FL:are), fsh behöver inte betyda allt, lite färre/sällsynta guldägg, men det är inte omöjligt, jag vet fler som har lyckats, men dock tyder ett svängigt fsh på att det börjar att svikta något tyvärr.
Hoppas det går bra för alla!