• Fröken R

ENKÄT: String eller vanliga trosor?

Hej, lägger detta inlägg under skönhet - mode, kanske fel ställe?

Jag har inget bättre för mig nu och tänkte därför starta en liten undersökning. Använder ni string eller vanliga trosor? Motivera gärna.

Själv har jag haft lite problem med string och tajta jeans...

• Svar på tråden ENKÄT: String eller vanliga trosor?
  • Tilda

Vanliga trosor! Fast jag köper alltid trosor i stl L för att de inte ska åka in i baken. Det måste va nåt fel på trosstorlekar, för på alla andra kläder har jag S, men såna trosor får jag inte ens över rumpan. Eller så är det bara jag som har bred bak?

• Åse

Vanliga trosor.

Om jag inte ska ut och har något tajt på mig
    som troskanten syns igenom på, då använder
    jag string.

• LA mamma

Vanliga eller boxer oftast..fast ska jag på fest kan det hända att jag har string..men absolut inte annars.

Sen har jag inte riktigt förstått det här med synliga troskanter..sånt struntar jag totalt i..alla vet ju att man har trosor på sig i alla fall det är någonting alla har. Eller är det meningen att folk ska tro att man inte har några trosor på sig?

• systernegativ

jag pallar inte med stringtrosor. jag har inte tillräckligt fin rumpa för att bära upp ett par stringtrosor och sedan tycker jag att stringen alltid börjar för långt fram liksom, så jag får stringen i ..ja..ni vet.. vanliga trosor har vidare en tendens att skära in i rumpan på mig, så jag använder mest boxer. fast ibland blir det lite för tajt med boxer, och då använder jag vanliga, i bomull.

så svaret blir: aldrig string, vanligtvis boxer men ibland vanliga.

• Cybermum

Jag använder vanligatrosor, Vanlig bikini bad byxa, till tajta byxor och fin byxor blir det dock stringtrosor, Tänk förut var stringtrosor nåt man överaskade älsklingen med i sänghalmen, nu visar man både i badmodet och vanliga underkläderna allt mer string, så blir det ingen översakning längre, lite tråkigt faktiskt..

• Finta

Alltid string! Trivs bäst i dem helt enkelt!

• MissLilo

Mest string! Just for att det e bekvamt, och man ser inga kanter.
    I andra hand hipster, och sista vanliga.

• Fröken R

Jag själv har gått över till tanttrosor; vita, i bomull, täcker hela rompen, eftersom jag har fått problem med stringtrosor och tajta byxor. E lite känslig för syntettrosor också. Använder dock string ibland när jag skall på kalas eller liknande.

Kan det vara stringtrosan sig som är problemet eller är det kanske att den inte är i bomull? Ngt med liknande problem. Tycker annars att string kan vara rätt bekvämt men musen min trivs inte med det *snyft*.

• Fröken R

...stringstrosan i sig... och Ngn med...skulle det vara.

Svar på tråden ENKÄT: String eller vanliga trosor?