LÄS DETTA=VIKTIGT!
Använder nästan bara vanliga, sting-väldigt sällan. Har hittat bra trosor på Lindex som är "sömmlösa" typ strumpbyxor som inte syns när man har kjol eller slimmade byxor.
Nu under graviditeten (v25+5) har tanken på string inte ens salgit mig, och ser jag "mammastring" i affären får jag rysningar...
Har en kompis som är sjuksköterska som har berätttat en del om vad som händer med underlivet när man använder string...
*bakterier från anus kan lätt "färdas" på stringen och ta sig upp i slidan och detta kan ha som följd att man får äckliga infektioner.
Hon, min kompis, har i sin tur vänner som fick ett barn som föddes alldeles för tidigt och det hade något fel också(kommer ej ihåg exakt vad...)och detta kunde sen härledas till att den väldigt unga mamman hade haft string MYCKET och även under grav...
*Om man har något som "skaver" mot anus hela tiden uppstår en "retning" som senare kan leda till cancer.
Ja, detta låter kanske otroligt och ni tänker säkert att "varför har inte detta stått i någon tidning".
Men det är alldeles sant! Hon, min kompis,är 44 år och har jobbar som sjuksköterska i ca 20 år så jag litar på henne. Hon har även varit på föreläsningar om detta ämne så det är tydligen känt inom "sjukkåren".