• Fröken R

ENKÄT: String eller vanliga trosor?

Hej, lägger detta inlägg under skönhet - mode, kanske fel ställe?

Jag har inget bättre för mig nu och tänkte därför starta en liten undersökning. Använder ni string eller vanliga trosor? Motivera gärna.

Själv har jag haft lite problem med string och tajta jeans...

• Svar på tråden ENKÄT: String eller vanliga trosor?
  • annca

VANLIGA!
    Formligen *hatar* stringar... Trivs bäst i boxertyp. Funkar oftast under lite tightare kläder också...
    Är man lite knubbig, som jag, känns det helt klart bäst med trosor som håller in magen lite! :)

• Stockholmstjejen

String utan att tveka, avskyr vanliga trosor!

• Fröken R

Ingen mer som vill vara med i min vetenskapliga och högst aktuellla undersökning?

• TigerLily

String!!
    Det är klart bekvämast för mig, tycker att "vanliga" trosor inte sitter bra över skinkorna, utan liksom hasar uppåt å knölar sig.

• cila74

LÄS DETTA=VIKTIGT!
    Använder nästan bara vanliga, sting-väldigt sällan. Har hittat bra trosor på Lindex som är "sömmlösa" typ strumpbyxor som inte syns när man har kjol eller slimmade byxor.
    Nu under graviditeten (v25+5) har tanken på string inte ens salgit mig, och ser jag "mammastring" i affären får jag rysningar...

Har en kompis som är sjuksköterska som har berätttat en del om vad som händer med underlivet när man använder string...
    *bakterier från anus kan lätt "färdas" på stringen och ta sig upp i slidan och detta kan ha som följd att man får äckliga infektioner.

Hon, min kompis, har i sin tur vänner som fick ett barn som föddes alldeles för tidigt och det hade något fel också(kommer ej ihåg exakt vad...)och detta kunde sen härledas till att den väldigt unga mamman hade haft string MYCKET och även under grav...

*Om man har något som "skaver" mot anus hela tiden uppstår en "retning" som senare kan leda till cancer.

Ja, detta låter kanske otroligt och ni tänker säkert att "varför har inte detta stått i någon tidning".
    Men det är alldeles sant! Hon, min kompis,är 44 år och har jobbar som sjuksköterska i ca 20 år så jag litar på henne. Hon har även varit på föreläsningar om detta ämne så det är tydligen känt inom "sjukkåren".

• Alle

Använder mest vanliga och "tjejboxers" - Grymt sköna.
    Men om jag ska klä upp mig riktigt och särskilt om jag har exv en tunn, slinkig eller åtsmitande kjol/byxa, så använder jag string för att jag inte tycker att det är snyggt när troskanten syns igenom.

• AnnaGBG

Ovanstående låter ju otrevligt...Cancer av stringtrosor.....Hm

Använder i vilket fall alltid string, fast inte hemma eller under natten, då fula bomullstanttrosor eller helt utan. Det blir ju tätt med string och det är nog bra att lufta så mycket man kan

• Mickiee

String - det är lätt skönast.

Cila74 - det finns säkert något jättefarligt med att använda "vanliga" trosor också!

Cancer får man ju ändå av allt.. så varför undvika just string.. Det där med avföring och så- hallå, man är ju renlig. Så tajt sitter de inte.. Problem att hålla tätt därbak har jag heller inte.

Men men, det är ju intressant ändå...

Mickie

• Fröken R

cila74

Bra info. som du delgav. Ska kolla på Lindex efter de där sömmlösa trosorna som du tipsade om.

• annca

Ja just ja - motivering till varför jag *inte* gillar string:
    1 De skär in i ändan så otoligt obekvämt.
    2 Min karl gillar det inte! :) Gulle honom!
    3 Som sagt - jag vill hålla in putmagen ;)

Svar på tråden ENKÄT: String eller vanliga trosor?