• Ancy

Förstföderskor i Sthlm med BF Augusti 2006 - tråd 10

Twixie skrev 2008-03-19 08:15:47 följande:
    Ancy - Ligger han med huvudet nedåt? Melvin låg med rumpan och tjuvtryckte mycket uppe vid revbenen så då fick jag rejält ont. Plus att han lyckades få till en och annan spark som grädde på moset... Bökis har legat jättefint med huvudet nedåt i flera månader (varit ruckbart på kontrollerna), men nu verkar den ha tröttnat ordentligt på det för i måndags hade den vänt sig (eller den måste ha vänt sig i förra veckan för då böljade magen till ordentligt och fick hårda sammandragningar) med huvudet uppåt... Ligger och gosar in huvudet mot lungorna (= tokandnöd, fick luta mig framåt för att få luft imorse efter bara gått upp för trappan vid Slussen) och magsäcken vilket leder till härliga och underbara illamående vågor... Tre veckor till har den att vända sig tillbaka på... Fast gärna innan det om mamma får bestämma. Jisses, så här trött i kroppen och andnöd hade jag inte ens de sista dagarna med M! Själv räknar jag iskallt med att gå över i två veckor så jag hoppas nästan inte att den kommer tidigare för då kommer vi inte ha hunnit göra något

twixie - ja, senaste gångerna har han legat med huvudet neråt, så han bökar väl runt med rumpan och benen upp mot revbenen ...

Undra om man har glömt hur jobbogt det var på slutet, eller om det faktiskt är jobbigare den här gången?... Tänk om man blir lika överraskad över förlossningssmärtorna ...Jag tror nästan det, för just nu känner jag fortfarande att det egentligen inte var så farligt..

Men det finns en liten, liten röst nånstans i bakhuvudet som bara skrattar elakt åt det... ...

• Ancy

angel - å nej! hoppas att du klarar dig ändå...Kram

• Ancy

Snart ska vi åka mot Linköping över påsken. "Bara" packningen kvar...

GLAD PÅSK på er alla!

KRAM!

• Ancy

Halloj!

smurfan - Usch så läskigt men vad bra att lilla Leia mår bra nu!

angel - Nämen stackars lilleman ...Klart man blir chockad av allt blod...lilleplutten

Här har A åkt på en riktigt ilsken maginfluensa. Har legat med feber och urdålig mage i några dagar nu. Så vi stannade lite längre än planerat hos min mamma och nu är  vi  i Jönköping hos A föräldrar och får hjälp.

Själv blir jag alltmer handikappad pga foglossning och sammandragningar. Sista kvällarna har magen varit stenhård lååånga stunder och det verkar som att jag nu har en del förvärkar också. Kan inte bära, böja mig ner och helst inte gå heller...Hmmm...Återstår inte så mycket för mig att göra... Vet inte riktigt hur jag ska klara mig när vi kommer tillbaka till Stockholm...

Här har det också lossnat med talet. Lillan blarrar på för fullt och rätt vad det är så säger hon riktiga ord mitt i allt. Det låter ju så otroligt gulligt när dem säger olika saker...
    angel  - Förutom mamma och pappa så säger hon Ka = Carl, när hon ser honom på kort...Hur gulligt som helst ju !!! Det är det enda namnet hon säger ...

• Ancy

*Klaginlägg!!!*

Nu har jag fått sammanbrott. Orkar inte mer...
    Åkte på A magsjuka för två dar sen, är ständigt illamående, magkramper och har kräkts. Måste ligga ner, men det gör ont pga foglossningen. Och den skiten har bara blivit mycket värre, har nog fått en nerv i kläm för så fort jag rör mig strålar smärtan ut från bäckenet och nedåt benet. Kan inte gå utan att halta som en j*a anka. Kan inte gå ut med hundarna alls längre.

Lillskrutten bökar runt som jag vet inte vad, vilket är väldigt jobbigt just nu pga av magsjukan.

Fy f*n vad jag är trött på det nu...Jag tror att jag har mått skapligt max en månad den här graviditeten..  Orkar verkligen inte i 6 v till!
    Hur ska jag kunna ta hand om S de här sista veckorna? Och hur f*n ska man klara en förlssning i det här skicket???

Förlåt för detta ilskna, otrevliga inlägg men jag var tvungen att avreagera mig... Kan inte heller gråta/skrika ut som jag känner för eftersom vi fortfarande är hos svärisarna...

• Ancy

bebbilina - Tack. Har aldrig provat TENS, kanske kan vara dags nu...

• Ancy

Ja, får kolla upp det. Ska faktiskt till MVC på tisdag.

Grrrrrrrr, blir just nu toooookig på att vara här! Har ju legat hela dagarna pga magsjukan och det bästa tidsfördrivet för mig då är att glo på tv. Men inte ens det kan jag göra nu eftersom det är jäkla semifinal i hockey som pågår nu hela veckan och A pappa sitter som fastnaglad framför dumburken hela dagarna! HJÄÄÄÄLP!!!

• Ancy

Blääääääää, nu är jag bara sååå trött på allt och alla, speciellt svärfar! Hockeymupp...

• Ancy

Nä, måste lägga mig igen. Nu kommer en härlig kompott av sammandragningar, förvärk, bök och magkramp! Piss!!!

• Ancy

mollan - det tycker jag oxå att han borde göra. Jag kanske kan skicka dig på honom - du får lära honom veta HUT!!! Kanske några fler kan hänga på?

måste lägga mig igen... F*n, och ingen laptop har man här..

Svar på tråden Förstföderskor i Sthlm med BF Augusti 2006 - tråd 10