tuvali1 skrev 2012-03-18 11:09:29 följande:
Jag har en del funderingar, hoppas någon kan ge tips eller råd! Min son är 7 månader.
1) Är det dumt att jag tar över honom till min säng vid 5-6 snåret för att amma och sedan somnar vi om en stund ihop i vår säng? Eller ska jag utesluta det?
2) Han somnar NÄSTAN vid flaska innan läggning, är det dumt?
3) Är det helt "förbjudet" att ta över honom till vår säng under natten om han inte kommer till ro? Då förstörs metoden va, eller hur?
4) Hur många nätter ska man prova , utan resultat eller förbättring, innan man ger upp och inser att metoden inte passar oss?
5) Hur föreslår ni att dagsvilorna läggs och hur långa för en 7 månaders? Läggning ca 20 och stiger upp ca 7?
6) Vi ska snart flytta och han kommer få möjlighet till eget rum. Ska vi ge honom det direkt eller vänja honom vid det nya först och att hans spjälis får stå hos oss?
Hej,
Om jag har hängt med rätt så har ni testat lite av det mesta. Detta gör oftast att det blir desto svårare att ta till en metod, dessa barn bli liksom lite söndermetodade på något vis. Så jag rekommenderar inte att ni "testar" detta alls faktiskt. Antingen så genomför man eller så fortsätter man som man gör. Snart är ni inne i 8-mån ångesten och har ni ingen strategi utan vill sammsova tycker jag ni skall ta och fortsätta göra detta ett tag till faktiskt.
För att svara på dina frågor....
1. Jag anser att man skall utesluta, speciellt i ert fall då han redan verkar vara rätt förvirrad om vad som gäller.
2. Ja, det är dumt.
3. Ja, det gör den och han kommer bli än mer förvirrad än vad han är.
4. MINST 10-14 dagar om ni inte ser någon som helst förbättring skulle jag säga.
5. Natt 20-19 fm lur 45 min och middagslur 2 tim (detta är i underkant) om man behöver lägger man in 20 min på em.
6. Presentera allt på en gång! Inga krussiduller, om ni inte anser att han kan sova i eget rum så kommer era fahågor att slå in. Om ni vet att han klarar det, så kommer han klara det. Barn har inga förutfattade meningar, det är det ni som planterar. Så plantera att eget rum is "da shit" och att där kommer man sova så bra så bra.
Med reservation för 8-mån ångesten som snart kommer.
Läs bakåt i tråden, helst hela tråden så du vet vad du gör och varför.