~ Tassmetoden ~ - en mild sömnskola
nope, inte mer än jag sagt tyvärr. :(
Är det bara vår bebis som inte ens blir lugn av att vi tar upp henne?? Hon skriker och skriker, trots att hon är i famnen. Börjar känna mig uppgiven.
Vill GÄRNA höra om någon känner igen sig i detta!
Hej, läs bakåt i tråden. Där är avhandat många och otaliga gånger vad man gör med barn som ställer sig upp.
Hej, jag hade natt 1-3 gått in och lagt ner honom. Sagt snabbt att det är natten och på natten sover man. GÅ UT.
Sen när han är ledsen, på riktigt. SÅ går man in och börjar tassa. Lägg ner med handen på. GÅ UT när han är lugn. avvakta tills han behöver hjälp. Det är ingen ide att lägga ner 100 ggr utan att han själv vill för då blir det lätt underhållning av det hela.
Sen efter natt 3 så avvaktar du eller på sin höjd öppnar du dörren och säger ,det är natt, lägg dig ner och sov typ. Tassa vid behov.
Se till att det är KOLSVART i sovrummet, Ingen nattlampa eller dåliga gardiner eller persienner. KOLSVART skall det vara för att de skall sova gott hela natten. Och för att melatonin skall bildas rätt i hjärnan.
Om han inte är allergisk är mitt förslag att du gör små omelett bitar till maten och ger. Ägg mättar bra och står man sig på. 3 mål mat 1 mellis och en "kvällsslurk" innan natten är lagom Samt en "Muta" vid behov. Ge tills han faktiskt är mätt.
Banan till natten är också bra, det innehåller tryptofan som är ett förstadie till melatonin och det sover man gott på.
Japp, det är bara att springa ut och in flera gånger. 100 gånger om så krävs. Han behöver lära sig att ni finns där och kommer men att hitta sömnen är knuten till honom själv.
Absolut kan man ha kanin. Bara ni inte måste gå in och ge honom den hela tiden, eller plocka upp för att han kastar ur.
Japp, jag tycker du gjorde det hela perfekt faktiskt.
I början kan man behöva hålla lite extra länge typ första natten eller två. Sen gör man mindre och mindre.
Måste ha skrivit detta 100 ggr. Men, för barn under 1 år tar det 3 dagar att införa något nytt och sen 7 dagar att få in de nya rutinerna. Kör man både natt och dag är det snabbare så klart. Kör man bara natt och har nattmål på det kan det också ta lång tid, då vissa barn blir förvirrade på när får man äta och inte.