Philips mamma skrev 2008-02-24 04:52:55 följande:
Haha du är inte ensam men denna natten var helt ok, inget hysteriskt gråt/skrik från lilla dramaqueen Vår lilla käkar bra under dagen, dessutom är hon snart 7 mån så jag VET att hon klarar sig utan mat på natten. Hon är bara van vid att få som hon vill
Min tjej är 8 månader så egtentligen ska hon ju äta så mycket att hon står sig hela natten men så är alltså inte fallet.
Natten var hemsk. Att ta upp henne när hon skrek gjorde det ännu värre, hon skrek och skrek och när hon väl somnade vaknade hon efter 5-15 minuter och började om. Flera timmar höll hon på så i natt.
Så illa har det aldrig varit tidigare. Däremot stod jag på mig vad gäller nattamningen och ammade henne bara en gång på natten och en gång under tidig morgon. Det var inte lätt men jag hade bestämt mig. Jag och sambon har bestämt att vi ska mata lillan precis när hon vaknar och är glad för då verkar det gå bättre. Sambon hade morgonpasset med barnen och när jag kommer ner får jag höra att han inte hade matat henne.
Jag som har slitigt så med att inte amma i natt, vi ska ju dra ner på amningen nu så att hon äter bättre. Nu vägrar hon äta för att hon är för trött, men om vi väntar tills efter morgonluren, som sambon vill, så har hon inte ätit på 5½ timme och de sista två målen har varit bröstmjölk.
Usch vad besviken jag blir på sambon som inte ens kan mata henne när jag varit uppe hela natten och knappt sovit alls.
Varför blir våra nätter värre och värre???