Inlägg från: Nirnaeth |Visa alla inlägg
  • Nirnaeth

Den "andra" Borlänge tråden (Livet på Landet)

Martha skrev 2008-02-29 13:59:04 följande:
    Nuuuu kommer dom.. :)
    Ååh vad avundsjuk jag blir. Rena julafton med Ikealeverans ju!
    *~*~ Att styla en Volvo, är som att sminka en gris~*~*
  • Nirnaeth
    smarties skrev 2008-03-01 09:11:56 följande:
    Klistrar in i denna tråd också :)Våra Barn i Dalarna 2008 Borlänge "En mässa för barn och vuxna om barn" På Galaxen i Borlänge kan barn och vuxna, föräldrar och närstående samt organisation och företag mötas, uppleva och bli inspirerade. Vi har samlat utställare från hela Sverige, men framförallt från Dalarna som under tre dagar kommer att vara på plats för att informera just dig om deras verksamhet och produkter. Mässerbjudanden, aktiviteter, föreläsningar, uppträdanden och en massa annat kommer att ske på Galaxen den 4-6 april 2008.
    Ååh, spännande!
    Då kanske jag tillochmed har hunnit få barn också.. *mutter*

Kul när det händer lite saker i den här stan!
  • Nirnaeth

Vi har spenderat dagen i Falun, (och nej, inte av den anledningen jag allra helst skulle villja).
    Har hälsat på min kompis Karin, och snosat på nyfödda lille Neo. Blev alldeles chockad över hur liten han var, och ändå var Xander sådär liten när han föddes. Men det finns inte..jag kan inte minnas att Xander någonsin varit så yttepytte.
    Fy vad trist att man glömmer så lätt..

Satt och och myste en massa med Neo, och hoppades på att min inneboende skulle fatta vinken och börja masa sig ut.

Sen hämtade vi upp lite mat från kinesen på vägen hem, och nu är jag mätt och övergödd

Blir movienight med massa gott ikväll, fast jag funderar på att byta ut mitt godis mot en burk Fefferoni..så kanske det händer nåt

• Nirnaeth

Otroligt!

Kom på idag att jag missat rean på Junkyard, men gick ändå in och kikade lite. Då har dom förlängt rean med EN dag, idag
    40 % rea, på allt! även redan nedsatta varor.

Blev ett par bruna Etnies-skor åt Xander. Var sugen på ett par likadana fast i babymodell, men nån irriterande röst i bakhuvet påminde mig om att det vore fruktansvärt onödigt

• Nirnaeth
    Starlet1 skrev 2008-03-02 13:20:31 följande:
    Hur länge har era barn sovit i spjälsäng? Som det verkar nu kommer vi vara tvugna att ha Adam i spjälsäng tills han blir myndig. Han är som en tok i sängen. Jag kommer aldrig kunna sova om han ska ligga i en vanlig säng.
    Xaner sov i sin tills han var nästan 1 år, då bytte vi till en "vanlig" säng. Men den har höga kanter runt om hela, så han ramlar ändå inte ur den. I början lade vi en madrass nedanför sängen utifall han skulle trilla ur, så skulle han iaf inte göra illa sig så hemskt
    Men det gick bra, han höll sig i skinnet. Då var han ändå helvild i spjälisen, stog och hoppade och bråkade runt en massa.
    Men det blev väl lugnare när "buren" försvann antar jag.

Nya sängen!

Så ser sängen ut. Svärfar som byggt åt sambon när han var liten
  • Nirnaeth
    Michaela83 skrev 2008-03-02 15:14:23 följande:
    Har du inte glömt en sak idag? ........du ska ju FÖDA BARN Det är ju idag som jag gissade (och tror) att hon ska komma           
    haha

Jag börjar snarare misstänka att detta blir ett permanent tillstånd. Jag är dömd att vara evigt gravid, no more sömn på mage för mig!

Hoppas ändå att du får rätt, än är det ju några timmar kvar.

Jag tror dock på 12:e mars, men hoppas lite på 5:e.
  • Nirnaeth

KL Kids i Falun, vart håller dom hus nu?? har dom ens öppet?

Sist jag var i falun så var dom bredvid BP, där vid bussgatan, men sen hör jag rykten nu om att dom inte ens har öppet längre? Nån som vet nåt??

• Nirnaeth
    Martha skrev 2008-03-03 17:18:44 följande:
    Dom har stängt under ombyggnaden av gallerian.. Finns i Sälen och på Webben..
    har dom fått igång websidan?? Med webshop å allt?

För till Sälen lär jag ju knappast ta mig just nu..
  • Nirnaeth
    smarties skrev 2008-03-04 15:29:50 följande:
    Okej, en timma längre än nu då? Hm. :POch om man studerar då? Vilket jag tänkt göra i höst.. :P
    Beror ju på hur mycket du ska studera.

Jag läser på halvfart, och får ha Xander 20 timmar i veckan. Hade jag läst på heltid hade han fått vara där 40.
  • Nirnaeth

Nä, jag vaknade i morse lika gravid och otymplig som när jag la mig.

Vi är ett fattigt hushåll med endast en dator, och igår ockuperade min andre hälft datorn hela kvällen
    Dessutom är jag så död i ryggen på kvällarna att jag inte ids sitta här alls.

Ni kan ju få sms-rapport när vi är klara, inboxa mobilnr bara

Svar på tråden Den "andra" Borlänge tråden (Livet på Landet)