Inlägg från: Nirnaeth |Visa alla inlägg
  • Nirnaeth

Den "andra" Borlänge tråden (Livet på Landet)

Fyyy, jag är så trött att jag bara vill grina idag..
    Knappt nån sömn alls inatt, sjuk Xander och knölig Adele.
    Adele är dessutom superpigg idag, och vägrar sova, Xander är sjuk och mammig och vill vara på mig hela tiden, och när Adele är i vägen (äter), så blir han destruktiv och uppmärksamhetskrävande.
    Adele skrek, och jag sprang in i sovrummet, då kutar Xander in i en dörr, för att jag skulle ta honom istället. *gah*

Dom är en hårsmån från att åka ut på Blocket snart..

Nu har jag gjort en hängmatta åt Adele, så hon förhoppningsvis sover lite bättre. Funkar inte det, så får jag sjala in henne. Måste köpa en tunnare sjal, för den vi har nu är så varm inomhus..synd det, för sjalen är ett riktigt sömnpiller för damen.

*~*~ Att styla en Volvo, är som att sminka en gris~*~*
  • Nirnaeth
    znoozan skrev 2008-04-10 12:23:01 följande:
    hoppas dem sover middag samtidigt så du får vila lite!
    Helt otroligt nog så gör dom det!
    Xander var iofs inga problem, han går ju och lägger sig själv i princip. Adele har jag tramsat med ett bra tag, men nu sussar bönan också, i sin hängmatta!

• Nirnaeth
    znoozan skrev 2008-04-10 13:29:02 följande:
    såg ju jätteskönt ut  gör du en åt mej oxå
    Haha! Funderar på att slänga ut bönan och lägga mig själv där istället..skulle behövas!

Fan så skönt att kunna slänga sig ner i en hängmatta i skuggan, med en kall öl och bara sova bort en hel dag..*önsketänkande*
  • Nirnaeth

Grattis på namnsdagen Ylva!

Här blir det nog lugna gatan, Xander ska bli frisk från sin förkylning.
    Jag ska börja fixa till balkongen inför våren, köpa lite växter och krukor, nya blommor till sovrummet, och förhoppningsvis slänga i en omgång blekning i håret så jag får till rätt färg nån gång.
    Sen fyllde svärmor 55 igår så vi ska väl dit och käka nån bulle också, antar jag.

• Nirnaeth
    Martha skrev 2008-04-11 09:44:07 följande:
    Ingen som är sugen på å beställa UJ klädsel nu då när det är så billigt??
    från vart och hur mycket kostar det??
  • Nirnaeth
    smarties skrev 2008-04-11 10:28:07 följande:
    Fick samtal från syrran nyss. Hon var INTE ensam inne på infektion utan det var många rum där med folk med VINTERKRÄKSJUKAN.HU!Den går nu igen :PHon mådde bra nu, och hade tom fått behålla maten sen igår, skönt. :)
    Nej fy..har inte den där sjukan försvunnit ÄN!?
    Skönt att hon mår bättre nu iaf.
  • Nirnaeth

Åh tacos..det var det längesen vi åt!
    Har en sambo som galet nog INTE tycker om tacos?? Fattar inte alls hur han fungerar ibland..

• Nirnaeth
    Knastroll82 skrev 2008-04-11 13:37:24 följande:
    HUR kan man inte tycka om tacos??? Konstig människa... :P
    Ja, ibland funderar jag på om jag känner honom överhuvudtaget!

Då och då får jag igenom tacosmiddag iaf, han äter kanske 2 stycken, och jag får resten. Bra deal tycker jag

Usch vad sugen jag blir, får nog bli tacos i helgen iaf. Han får käka pyttipanna eller nåt.
  • Nirnaeth
    Knastroll82 skrev 2008-04-11 13:57:45 följande:
    Borde inte vi i tråden kunna dra ihop ett gäng tjejer och ha tacokväll nån gång?
    Låter som en bra idé!
  • Nirnaeth
    smarties skrev 2008-04-11 18:10:13 följande:
    Men Knastroll. HUR ska jag orka gå ända till dig.. ;)Jag är på iallafall, bara alla kommer överrens om ett datum :)Hade ju varit gott o ta en öl...Jag kan ta med dansspelet ;)
    Öl och dans, låter som en bra kombination! *dansar aldrig nykter*
  • Nirnaeth

God morgon!

Här avlöser barnen varandra, Xander var förkyld/supersnorig torsdag, fredag, och lite  lördag. Idag är han helt frisk igen, nu är istället Adele dundersnorig.
    Men Xander är iaf frisk så han får gå till dagis i morgon. Tur hans förkylningar är snabbt övergående.

Jag har gjort ännu en blekning igår, och ska i med en till omgång idag, så fort min brors tjej kommer. Var lite svårt att komma åt utväxten överallt på egen hand Så jag ser lite halvrolig ut i skallen just nu.
    Och dessutom..min utväxt blev orange!? hur f-n gick det till?? Utväxten är ju det som brukar bli allra ljusast??
    Aja, en till blekning och en omgång pärlblond borde lösa det

• Nirnaeth
    MiniMie skrev 2008-04-13 10:56:33 följande:
    Halloj.. 50års fest igår.. riktgit skoj. svärmor som fyllde ;)Albin har inte häller fått koppor än. Börjar tvivla på att han ens kommer få.. har ju gått två veckor sedan vi var på smittkalas.. Så MICKIS.. får dina barn koppor, kommer vi att BO hos er..vi kan väl sova i husvagnen.. *hihihi*
    Vi försökte smitta Xander också förut, det är flera månader sen nu och ÄN har inga koppor dykt upp. Då pussades han med vattkoppssmittan, delade mugg, och lekte tillsammans en hel dag.

Och så säger dom att ickeammade barn får dåligt immunförsvar..jo tjena!
Svar på tråden Den "andra" Borlänge tråden (Livet på Landet)