Inlägg från: Starlet1 |Visa alla inlägg
  • Starlet1

Den "andra" Borlänge tråden (Livet på Landet)

En annan sak: jag har blivit lockig!!! Jag duschade imorse och har nu lufttorkat håret för första gången på länge. Ja, i alla fall sen jag klippte mig senast. Och herregud, jag är jättelockig. När kom dom? Hur gör man med lockar? Jag har ju alltid varit spikrakhårig, eller ja, på senare år har väl håret haft lite böj, men inte alls såhär.

Vet inte om jag ska platta bort dom eller böja dom lite mer och försöka vänja mig vid dom.

Hm, I-landsproblem i värsta klass.

• Starlet1
    smarties skrev 2008-02-20 11:48:26 följande:
    Vad bra. :) Välling o gröt är ju lite tungt för magen kanske, men huvudsaken han får i sig vätska. :)Hatar när barn får magsjuka, fy sjutton hur Max såg ut när han var som värst..insjukna ögon och bara ben..usch..
    Ja, det var nog lite tungt. Ropade hej förtidigt. Han kräktes för 10 minuter sen. Hur mycket som helst. Ska ringa in nu vid kl 13. Adam har gått ner 1 kg, ni som sett han vet ju att det inte var så mycket att ta från för början. Nu väger min 10,5-månaders 8 kg igen.
  • Starlet1
    viföralltid skrev 2008-02-20 13:22:38 följande:
    ge han avslagen sockerdricka annars om han inte vill ha vätskeersättning för det fick Sebastian av läkaren när vi var in med honom till akuten itorsdags o det funkade så provas det
    Tack för tipset, men vi har ingen sockerdricka hemma just nu, får köpa lite sen.

Ringde barn nu och fick prata med en jättebra sköterska. Tipset att blanda i äppeljuice i vätskeersättningen funkade rätt bra, och nu har Adam fått lite banan. Majsvälling var, som vi trodde, bra att ge också. Men i små mängder, och det har vi gjort fast han har kräkts upp det. Men jag fortsätter som vi gjort. Huvudsaken var att försöka ge sånt som han tycker om.

Om han fortfarande inte kissat ikväll så tycker hon vi ska åka in. Och om han kräks igen. Så nu kollar jag blöjan hela tiden. Adam leker ju och så, även om jag ser att han är tröttare än vanligt.
  • Starlet1
    smarties skrev 2008-02-20 14:06:54 följande:
    Läskigt när barna blir så loj..jag skulle varit supernojig och ringt på en gång jag.I alla fall till barn i falun och kollat med deras rådgivning. Hatar att åka till akuten, för vi blir alltid kvar.. :( (de gånger vi blir rejält sjuka)
    Jo jag har pratat med barn nu, och blev mycket lugnare. Har varit väligt hysterisk här hemma. Men han är ju inte jättesjuk egentligen. Fast vi åker ändå in ikväll om han kräks igen. Nu är det ändå sent.
    Och jag är ensam hemma, vill inte åka in själv. Fast självklart hade jag gjort det om inte Adam suttit och lekt och nu fått i sig lite vätskeersättning.
  • Starlet1

Godmorgon. Min lille smalis sitter på golvet och leker nu, full fart. Idag har han ätit 1 dl majsvälling och 1/2 dl blåbärssoppa.

Jag vet att det är en chansning med majsvällingen, men han vägrade vatten, det var vid kl 6 och var jättehungrig och törstig, så jag chansade och än så länge verkar det gått bra. Men jag tar det lite lugn med välling resten av dan.

Håll tummarna nu.

• Starlet1
    smarties skrev 2008-02-21 09:49:07 följande:
    Slängde in en ny syskonbild i galleriet idag, mina två små lortgrisar :D

Vilka små sötnosar, hihi.

Nu sover min lille ute i vagnen, för första gången på länge. Tänkte att han behövde lite luft.

• Starlet1
    smarties skrev 2008-02-21 11:43:17 följande:
    Åh, det är så mysigt o sova ute.. det älskar mina också, fast här kan dom inte sova ute, om jag inte ställer ut dom på balkongen då..vill ha hus! :)Mina troll sover också nu, äntligen..nu får man vila öronen lite. Kanske äta frukost.. :P
    Ja, det är inte dumt med hus. Han sover på verandan, det är jätteskönt. Göte byggde verandan när jag blev gravid med Agnes så att vi skulle kunna ha henne sovandes ute. Och det funkar jättebra. Men nu ska vi ju byta hus, och där finns ingen bra veranda, än Oskyldig
  • Starlet1
    Martha skrev 2008-02-21 14:18:34 följande:
    Har ni sett att det är halva priset på det som är kvar på pops rea nu???
    Tror jag ska försöka ta mig dit, fast inte idag då förstås.
    Är så himla less på att bara vara hemma.
    Ska chansa på lite gröt nu i em.
  • Starlet1
    Michaela83 skrev 2008-02-21 21:10:52 följande:
    heeeej....här har jag nyss tvångs-utskrivit mig själv från falulassarett.. :( dom ville inte släppa iväg mej men jag ville hem å amma.. har varit inlagd sen i ons kväll, hade gått med magont hela dagen och försökte strunta i det men tillslut så gick det inte längre...så 45 min innan aloe och ljuspartyt så blev d inställt..åkte till blge sjukhus och blev skickad akut till falun.. Misstänkt blindtarm.nu ska jag sova är sååå trött efter alla ultraljud, röntgenundersökningar, och otaliga sprutor.. känner jag minsta lilla så måste jag åka in,, dryyyygt.
    Åh herregud, vilken pärs. Hittade dom inget? Åk in så fort du känner nåt, lova det!!!
  • Starlet1
    Michaela83 skrev 2008-02-21 21:27:19 följande:
    ja, jag lovar.. är inte så kaxig  längre efter all smärta jag fått uppleva det sista dygnet.. :-S men jag klarade inte av att ligga där nå mer, låg i ett 5rum med bara gamla tanter som låg och skrek.. och jag var sängliggande med dropp så jag kunde inte precis gå därifrån heller.. Hade tydligen jättedåliga blodvärden, så jag har fått nån medicin utskriven som ska ätas i en månad. Skönt att va hemma, så  nu ska ja sova..
    Sov så gott!
Svar på tråden Den "andra" Borlänge tråden (Livet på Landet)