• tejp

Den "andra" Borlänge tråden (Livet på Landet)

Hejhej!

Här är det äntligen lungt hus. Barnen är på lekis och dagis!! Är sååå skönt, om man får säga så..Generad
    Rufus var ledig hela förra veckan och Lucas fick feber i tisdags, och blev hemma för det nån dag, sen fick han bara vara hemma ändå sista dagarna. Ingen idé å skicka iväg dom när Moses hade magsjuka. Men man märker att dom blir sååå rastlösa av att vara hemma när dom är vana att vara där på dagarna.

Jag, Moses och Nova tog en låååång skön promenad när vi hade lämnat Rufus! Är jätteskönt väder ute idag, lite halt på sina ställen, men inte så farligt!
    Nu har vi precis kommit hem å ska ta det lugnt en stund innan vi hämtar RufusGlad

Ska baka lite senare idag, imorn fyller Rufus år!Förvånad

Karro, mamma till busarna Lucas & Rufus och lilla sötisen Moses
  • tejp

Hej allihopa!!
    Å tack för alla grattis till Rufus!!!Glad
    Vi har haft en jättebra dag, han har fått massa presenter å det har varit fullt med folk. Har inte hunnit in här förens nu. Det är ju mysigt med kalas, men man blir så trött!

Ska sova nu äntligen!
    Godnatt!

• tejp
    Nirnaeth skrev 2008-02-14 11:12:46 följande:
    Det är inte rättvist...!!Jag har haft magsjuka hela jävla natten och förmiddan.. Jag ska föda barn om två veckor, jag har varken lust eller ork med såna dumheter..Först trodde jag att det var värkarna som hade startat, för det kändes likadant som med Xander. Men jag blev snabbt motbevisad. Thomas tog iaf det egna initiativet att stanna hemma idag, och se efter Xander. Kunde ju inte gå ner till dagis med honom, och det kändes inte som en bra idé att skicka dit honom med nån annan. Han kan ju vara smittad också, onödigt att smitta ner alla andra då. Nu ska jag återgå till min ynkiliga position, dränka mig i självömkan, och hoppas på bättre tider framåt eftermiddan!

men vännen, stackars dig!!!Ledsen Vi stod rätt långt ifrån varann igår va?!Hemlis
  • tejp

hejhej!

Å jag är så seeeg.  Ligger i sängen och slösurfar bara. Har iaf dammsugit och gjort lite nytta innan iaf...

Har sån beslutsångest idag. Vi har klassåterträff nu i mars och idag är sista betalningsdagen å jag kan inte bestämma om jag ska gå eller inte...

Fint väder idag så man borde väl ta en promenad nu.

• tejp
    Nirnaeth skrev 2008-02-15 12:40:55 följande:
    Smarties, eller vem det nu var, - Skulle ni beställa väskor från Kiwi-kid? När då??Funderar på att beställa en till väska, en saddle bag, också.
    Har du haft en saddle nångång? vill ha en väska till zappen. va ska man ha då?

hur gammal är du då? trodde du med hade återträff fast du är väl förstås ett år yngre din jäkla lyllos
  • tejp

hej!

Å här är det lugnt och skönt. Rufus är med farfar och farmor, Lucas är påväg på kalas och Moses sover middag! Senare ska vi på 1årskalas hos Milia, Js systerdotter.

våra grannar är i flyttartagen igen så man har nått att titta på också!

• tejp
    Edda Elva skrev 2008-02-18 22:40:57 följande:
    Hej! Har inget i den här tråden att göra, men eftersom att jag bodde i borlänge under några år i låg- o mellanstadiet så undrar jag om det finns några -79:or här från tjärnaängskolan?
    är inte 79a men 82a å gick där =)
  • tejp
    Michaela83 skrev 2008-02-21 21:10:52 följande:
    heeeej....här har jag nyss tvångs-utskrivit mig själv från falulassarett.. :( dom ville inte släppa iväg mej men jag ville hem å amma.. har varit inlagd sen i ons kväll, hade gått med magont hela dagen och försökte strunta i det men tillslut så gick det inte längre...så 45 min innan aloe och ljuspartyt så blev d inställt..åkte till blge sjukhus och blev skickad akut till falun.. Misstänkt blindtarm.nu ska jag sova är sååå trött efter alla ultraljud, röntgenundersökningar, och otaliga sprutor.. känner jag minsta lilla så måste jag åka in,, dryyyygt.
    Mår du bättre nu? Antar att det inte var blindtarmen eftersom du fick åka hem? Gallsten?
    Det är ju inte värre än att du kan åka tillbaks ifall du mår sämre igen Krya på dig vännen!!

Jag har sååååå ont i munnen. Har en visdomstand som inte kan komma upp riktigt tror jag, för den är uppe lite, och så blir det infektion i tandköttet runt, är skitäckligt och gör så jävla ont!! BuuhuuuGråter
    Tycker jättesynd om mig själv!!

Va har ni för helgplaner tjejer?
  • tejp
    Michaela83 skrev 2008-02-22 14:18:29 följande:
    Näää.. Jag vill ha bort den, så man kan slappna av riktigt..  
    Lucas har fått en släng av blindtarmen flera ggr så vi har fått vara in, under flera års tid. Men nu har det varit lugnt jättelänge, så det kan faktiskt sluta av sig själv bara
  • tejp
    Starlet1 skrev 2008-02-22 22:23:18 följande:
    Min kille har inte kräkts idag. Han har varit pigg och så och leker för fullt på dan. Och han äter och dricker. Pärondricka är favorit. Men det är slut på dom där söta drickorna nu när han blir frisk igen.Håll tummarna för att han inte kräks imorgon bitti.
    ¨håller tummarna att det är över nu! Stackars liten!!

Nu har väl alla med råge haft sin beskärda del i denhär tråden! Nu måste alla vara friska så vi kan ses lite.

Å jag väntar på Nirnas bebis
Svar på tråden Den "andra" Borlänge tråden (Livet på Landet)