• tejp

Den "andra" Borlänge tråden (Livet på Landet)

haha ja där sa du ju nått! Vi hade varit riktigt unika! Nästa gång följer jag, helt klart!

Karro, mamma till busarna Lucas & Rufus och lilla sötisen Moses
  • tejp

Godmorgon!

Åh va tidigt det är!!! jag är sååå trött!Skrikandes Låg vaken igårkväll/natt och kunde inte somna, men Moses sov så han dånade ju glatt upp före 8 idag!

Grattis Albin!!!

• tejp
    Michaela83 skrev 2008-03-23 07:02:58 följande:
    vi såg "solstorm" igår.. men jag såg inte klart för mitt i filmen kom mitt "mag-onda" tillbaka och jag började krampa, så marcus ringde ambulans.. :( Skitläskigt!Jag följde inte med eftersom kramperna släppt när väl ambulansen kom (typ 40 min senare!! och jag var panikslagen)  och jag var mjuk i magpartiet så det var ingen fara tydligen. Men skulle jag känna att det var på väg tillbaka så skulle jag ringa 112 så kom dom direkt.. Somnade ganska snabbt efter det..Usch, vad rädd jag var.
    Fy va otäckt vännen! Tur det inte blev nått värre av det! <3

Tror det finns 4 ambulanser här i blge, är inte riktigt hundra, men är alla ute på uppdrag så får man vänta tills nån är ledig. Det är ganska ovanligt att alla är upptagna precis samtidigt dock. Men det är jävligt läskigt tycker jag, att man kan hamna i en krissituation där det handlar om liv och död och alla ambulanser är upptagna!

Här har det varit full fart hela morgonen! Fattar inte att den minsta av barnen kan hinna med att röra så mkt på så kort tid! River era också i allt??

Dagens planer: ÄTA precis som övriga helgen Kommer bli en hård kommande vecka!
  • tejp
    Knastroll82 skrev 2008-03-24 14:20:05 följande:
    Nån här dom känner nån som tycker det är kul och är duktig på att sticka eller virka? Skule vilja få lite saker gjorda till bebis innan den kommer, men känner ingen som är duktig på sånt... :/
    Va är det du vill ha gjort då?
  • tejp
    Knastroll82 skrev 2008-03-24 18:24:14 följande:
    Tossor, mössor och kanske nåt set med kofta och byxor... Hemstickat/virkat är ju alltid finast... *tycka*
    Jo det är jättefint!
  • tejp
    smarties skrev 2008-03-25 21:15:46 följande:
    Nu har vi bokat biljetter till Winnerbäck i Säter i sommar. Jippie! :)
    Jag är så avundsjuuuuuuuuuuk!!!
  • tejp

Hej allihopa!!
    Kikar in en sväng nu på kvällen!

Grattis Mickis å Grattis till Malva igen!
    Tack för att vi fick komma på kalaset Marit! Supergott fika! Å trevligt såklart!

Kommer inte ihåg vem det var som frågade nu och orkar inte bläddra bakåt, men vi har iallafall en örontemp, en braun, den där dyra som dom har på flera avdelningar på falu lasarett och den är jättebra! Det visar riktigt och signalerar ifall man riktar den fel när man tar. Den är anpassad till babysar, men jag tycker inte den funkar superbra på nyfödda, men från 6mån så är den toppen!

• tejp

godmorgon!

Här har vi varit vakna sen 6.30 å jag är så himla trött!

Dagens planer är falun! Måste å kika efter tyg nånstans också!
    Moses är högt å lågt, fattar inte hur dom kan bli så vilda när dom är så små...

• tejp
    Martha skrev 2008-04-01 09:31:47 följande:
    Beslutsångest...... Vår bästa dagis fröken ska sluta... De ska öppna ett helt nytt dagis vid Gylle skola.  Först var det meningen att det bara skulle vara stora barn där 3-5år men i dag fick jag reda på att det ska vara småbarn oxå...   Så nu fick jag beslutsångest om jag ska ställa Havanna i omplaceringskö dit och Malva i kön...   Vad hade ni gjort?
    Jag hade inte flyttat. Ni har ju superbra läge till dagis! Personal flyttar ju omkring och det kan ju hända att er fröken inte stannar länge på gylle heller, sen så vet jag av erfarenhet nu att det inte är så himla kul å lätt att vara först in på en ny förskola då det tar tid att arbeta fram en bra verksamhet. Sen så tycker jag närhet till kompisar är viktigt, därför vill jag ha dagis nära hem, men era tjejer kommer väl att gå på gylle skola förmodar jag så dom kommer ju säkert att gå med många som fortsätter upp på gylleskolan även om ni flyttar dom dit till nya dagiset. Sånt där är svårt. Du kan ju alltid ställa dom i kö och tacka nej om du ångrar dig!
  • tejp
    lindi skrev 2008-04-01 15:13:28 följande:
    *suck* tuva har kräkts två ggr på dan nu o jag mådde illa på fm. när ska vi få bli friska igen egentligen o ja som ska bort med jobbet o jobba en vecka from lör. då vill jag vara frisk o pigg!!!!
    Fy stackars er!!! Ni har ju varit sjuka superlänge!!
Svar på tråden Den "andra" Borlänge tråden (Livet på Landet)