• tejp

Den "andra" Borlänge tråden (Livet på Landet)

Hallå!

Å känns knappt som man är med i gänget här längre... Generad Hur har ni tid att sitta här å prata så mycket? Sköter sig era barn när ni är vid datorn???!FörvånadFlört
    Här är det full passning hela tiden. Moses är vild som...ja en vilde! Och har jag datorn i knät så ska han promt stå och slå den, göra nya inställningar eller stänga av. Teknisk bebis!

Jag fikar supergärna nästa vecka, bara alla är magsjukefria Orkar inte med mer sjukdomar nu! Går hellre UPP i vikt än å få magsjuka!

Var på ikea igår och åt en cheesecake med passionsfrukt och den var gudomlig!! Ni måste testa om ni är till ikea nått nu! Den står ovanför kladdkakan så det var ett hårt val!

Karro, mamma till busarna Lucas & Rufus och lilla sötisen Moses
  • tejp
    smarties skrev 2008-04-09 22:03:05 följande:
    Måste du nämna något sånt mumsigt..o IKEA i samma mening! Ack..nu vill jag shoppa o fika där :D
    Det är värt det, jag lovar! Nytta(shoppa på IKEA) och nöje(Äta cheesecake) på samma gång!
  • tejp
    Starlet1 skrev 2008-04-09 22:06:06 följande:
    Jodå, visst sköter sig Adam när jag surfar. Han rör inte datorn, sitter bara och leker för sig själv . Eller hur var det nu? Nä jag surfar mest när han sover. Han orkar inte med att jag sitter med datorn i knät. Han ska skriva han också. Ni kommer väl ihåg när han vände min bildskärm Jag vill också fika, men kan bara mån-ons, det är dom dagar då jag börjar jobba kl 16.
    Allvarligt talat så känns det rätt skönt å höra! Känner mig verkligen urtråkig som inte hinner sitta alls längre, och varje gång jag kikar in i tråden så är det bara att konstatera att det inte är idé ens att läsa ikapp. Men äta småstensperioden går ju över den med...
  • tejp
    smarties skrev 2008-04-10 09:38:09 följande:
    Nej, hon var sjuk redan när hon kom hit. :)Hon var dålig i magen då, och sen blev det värre framåt kvällen.Hon misstänker att det är något hennes dotter haft med sig från dagis.
    Men hälsar ni på varann när ni är dåliga i magen? Fy jag skulle bli skitarg om min syrra kom hem och hälsade på oss när hon var klen i magen. Ja jag blir föresten skitarg oavsett VEM som hälsar på oss med magsjuka
  • tejp
    smarties skrev 2008-04-10 10:32:20 följande:
    Neeej, alltså inte DÅLIG dålig i magen, hennes mage lät o knorrade, hm, ja, du vet kanske hur jag menar. :)Sen när hon kom hem blev hon "sitta på toalettendålig" ja, och sen kom kräkningarna.Dom ringde från sjukhuset för en stund sen, och hon skulle få ligga isolerad ett tag nu, så dom fick ordning på hennes värden. Men dom trodde absolut att hon fått något virus, och vi var uteslutna..tjoho. :) Fanns inte en chans att vi skulle smittat på några timmar sa dom :)Då hade jag rätt, vi var inte magsjuka. :)
    Spelar inte nån roll vad du säger, jag skulle INTE träffa er. Låter inte som en slump att tre av fyra i eran familj har kräkts eller haft diarré. Det måste ju iallafall ha varit ett himla sammanträffande att ni blev "dåliga" så samtidigt och ingen av er har magsjuka.
    Hoppas att din syster kryar på sig nu! Fy va hemskt att ligga isolerad
  • tejp
    Linda77 skrev 2008-04-10 10:39:13 följande:
    Känner igen det där, hinner knappt slå på datorn förrens L är där och knappar. Den stationära datorn funkar inte heller för hon har varit där och knappat och lyckats ställa om några inställningar. Har fått ett eget tangentbord, men det är ju såklart inte lika roligt!
    Moses har eget tangentbord, egen tvdosa men det är ju såklart genomskådat redan. Hur kan dom vara så smarta? Är det bara ärftligt tror ni?
  • tejp
    Michaela83 skrev 2008-04-10 10:49:09 följande:
    jag vill ha PIZZA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! är sååå sugen... eller på bakad potatis. Eller på kladdkaka.. eller på våffelsmet!!! Vad som helst, utom nutrilette drink.
    tacosallad på caal   ååå kladdkaka
  • tejp
    Martha skrev 2008-04-10 10:50:15 följande:
    föresten.. appropå basilusker... ringde till Charlies nyss å hörde om bollarna...  Är nämligen lite nyfiken på hur ofta de´tvättar dom...  hon sa att Vi har beställt???! ett medel som man ska ha på dom.... Okej tänkte jag då har ni inte gjort ren dom nångång alltså?? fast det sa jag inte.. och så sa hon att det skulle göras en gång i veckan...
    Usch tänk va det måste frodas där i.
  • tejp
    Linda77 skrev 2008-04-10 10:47:51 följande:
    Absolut, såklart är det ärftligt.......och säkert bara från min sida!
    Samma här
  • tejp
    Martha skrev 2008-04-10 10:53:26 följande:
    Våffelsmet kan du väl inte äta??? det är ju inte så vidare gott
    Va kräsen du är då!
  • tejp

Förstår ni nu att mitt barn sover middag? Eftersom jag är så aktiv!

• tejp
    Martha skrev 2008-04-10 10:57:29 följande:
    Näää blääk.. fast våfflor är gott... brända med smör på.... ;)
    Det lät ju jättenyttigt verkligen Smör alltså Du kanske skulle ta å sno ihop en kladdkaka så kan jag å mickis komma å hälsa på dig
  • tejp
    Michaela83 skrev 2008-04-10 10:59:35 följande:
    nej våffelsmet ska det vara! Drack 2 dl igår, när jag gjorde våfflor till barnen! Supergott
    Jag kräks nästan när du säger drack och våffelsmet i samma mening!
  • tejp
    Michaela83 skrev 2008-04-10 11:04:10 följande:
    jaaaa... Kommer direkt kladdkakan är klar  
    OBS! Ta med egen dryck!(våffelsmet)
  • tejp

Nu har jag varit å hämtat Rufus. Fy det är sååå tråkigt med snön. Eller slasket kanske man kallar det.

• tejp
    Mamma Heather skrev 2008-04-10 11:30:56 följande:
    Jag behöver köpa en våffeljärn, jag vill göra våfflor! Älskar dom mer än mina kära Amerikanska pannkakor... Våffel med vispgrädde och jordgubbar... eller våffel med en smörklick och mapel syrup!
    Har du inte ett våffeljärn? Det förstår jag vetkligen att du vill köpa!! Våfflor är ju så gott! Va är det för skillnad på amerikanska pannkakor och svenska?
  • tejp
    lindi skrev 2008-04-12 20:49:08 följande:
    hej på er! kikar in en snabbis och säger hej! är himla trött, men har haft det hur kul som helst! orka inte ens läsa ikapp en veckas skrivande men är det vattkoppor i tråden nu?  
    hej!

Va roligt att du har haft det skoj!!

Det är Havanna som har blivit sjuk.
  • tejp
    Starlet1 skrev 2008-04-13 11:43:53 följande:
    Mamma sa en sak nyss som jag inte tänkt på. Det kanske är dumt att bada med Adam idag när han har haft öroninflammation så nyss. Eller vad tror ni? Har inte tänkt på det förut. Han fick sista pencillinet igår.
    Jag hade inte badat med Moses så kort efter en öroninflammation. Vi badade 3veckor efter Moses första ÖI och två dagar senare hade han det igen. Det kanske var en tillfällighet, men jag är försiktig.
Svar på tråden Den "andra" Borlänge tråden (Livet på Landet)