• Ell

Gravida! Vilka symptom hade ni ca en vecka innan bim?

Ja, om ni hade några alltså! Jag har beräknad mens om ca en vecka och har jättemycket vit/gul/genomskinliga vattninga flytningar hela tiden, har haft det sen nån dag efter äl. Brukar inte ha så annars innan mens. Bröstvårtorna är ömma och brösten känns "tunga".

Hur mådde ni ca en vecka innan BIM?

*analyserar och spekulerar - HOPPAS!*

Wilmer 060206
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-15 05:49
    Vilken bra statistik den här listan har jämfört med många andra!

28 st på listan varav 9 har plussat - dock två tidiga missfall,
    7 som fick mens,
    Och så kvar är det 12 som vi väntar med spänning på....

Håller tummarna för er som väntar på BIM!
  • Svar på tråden Gravida! Vilka symptom hade ni ca en vecka innan bim?
  • Rosa Russin

Så rätt o riktigt! Jag har varit "gravid" ett antal gånger och överanalyserat varenda liten känsla. Nu tänker jag med BIM den 11/3 slappna av och som du säger låta symptomen komma till mig.

Men det kräver nästan att man har ngt annat fokus. Så jag tog saken i egna händer i fredags och friade, planerar nu bröllop istället för att leta gravid-symptom. Så med lagen om all jävelskap antar jag att det tar snart så vi får ställa i bröllopet....hoppas :)

Perlan 76 skrev 2008-03-01 22:39:31 följande:

Hej!Jag känner igen mig i er . . .Jag har riktigt letat symtom, men förra månaden tog det knäcken på mig. Jag kände mig verkligen gravid . . . har varit gravid 4 ggr och ver hur det känns . . MEN mensen kom !!!Blev såååå ledsen och arg och besviken och . . . mm mm.Lovade mig själv att nu får det vara slut på detta, jag blir knäpp. Dagarna gick ju bara ut på att tänka, känna och leta graviditetssymtom.Nu är det symtomen som får komma till mig och övertyga mig, inte jag som letar efter de med ljus o lykta.Har av egen erfarenhet oxå fått mensen att komma senare, eftersom jag spänt mig och fixerat mig vid att tro att jag är gravid. Tyvärr, kan det bli så . . . och det är INTE roligt, för det är ju det allra största teckenet på att man är gravid och så är man inte det !!Mitt tips (absolut INTE lätt) . . . försööööök att koppla av tjejer och njuta av de dagar, veckor o månader ni är barnfria. Rätt som det är står ni där med er bebis i famnen och är lyckligare än någonsin . . .Lycka till . . . o glöm inte njuta av livet !!!
  • bluebride
    CattiM skrev 2008-03-03 16:50:44 följande:
    bluebride: Jag testade minus igår (BIM+7). Var tvärsäker på att mensen skulle komma, men icke. Idag känner jag inte av den alls... Harjag varit så stressad att den hakat upp sig?? Kanske det. Jag ska inte tänka på det så mycket i alla fall. Vilken dag är du på? Kram kram
    jag fick min mens som jag skulle, men som sagt, mår fortfarande illa. Är på BIM+2
    Längtar efter barn!
  • chiqita

Rosa Russin skrev 2008-03-03 17:32:09 följande:

Så jag tog saken i egna händer i fredags och friade, planerar nu bröllop istället för att leta gravid-symptom. Så med lagen om all jävelskap antar jag att det tar snart så vi får ställa i bröllopet....hoppas :)Perlan 76 skrev 2008-03-01 22:39:31 följande:
    Hehe.. jag planerade redan för bröllop och inbjudningarna e utskickade så det e bara att planera vidare.. hehe.. Dumt nog har jag redan köpt klänningen, men den e faktiskt 1 nummer för stor så om jag har tur och inte går upp för mycket kan jag fortfarande ha den i Juni när det e dags..
    Lycka till!
  • Väduren06

Mycket att läsa ikapp idag SKoj!!
    GRATTIS till alla plussare o hoppas ni andra som fått mens el neg, plussar nästa gång!!!

Jag har testat negativt, testade senast idag nu på kvällen bim -1, dessutom med billigatester, hoppas på att det inte stämmer. Har beställt hem cb tester som kommer på onsd istället.

Nu har jag inga fler tester hemma, så jag kan inte testa mer nu förrän på onsd *tur det*

Ni som har plussat, hur såg era flytningar ut innan bim, o hur satt tappen (ni som kollat det..)

• chiqita
    Väduren06 skrev 2008-03-03 21:38:53 följande:
    Mycket att läsa ikapp idag SKoj!!GRATTIS till alla plussare o hoppas ni andra som fått mens el neg, plussar nästa gång!!!Jag har testat negativt, testade senast idag nu på kvällen bim -1, dessutom med billigatester, hoppas på att det inte stämmer. Har beställt hem cb tester som kommer på onsd istället. Nu har jag inga fler tester hemma, så jag kan inte testa mer nu förrän på onsd *tur det*Ni som har plussat, hur såg era flytningar ut innan bim, o hur satt tappen (ni som kollat det..)
    hej,
    hmm.. jag hade som transparent geleaktig och vattning flytning.. tappen har suttit högt och varit centrerad, men ngn dag innan jag plussade vände den sig bakåt.. ganska fast med... men den var extremmjuk runt ÄL.
  • Mickan85

Jag kännde som dig och plusade på BIM+7 med min dotter...

• Mamma 80

Kika rin här jag med... har BIM nån gång mellan 8-10/3 och har sedan ett par dagar tillbaka en lättare illamåendekänsla osm håller i sig fr morgon till kväll. Blir något bättre då jag ätit. Kan inte minnas att det var såhär med sonen då jag var nygravid. Känner mig bläig verkligen. Annars inga andra symptom.

När kan jag testa tycker ni?

• Väduren06

Hmmm. Kunde inte hålla mig idag, på bim.. köpte ett test på apoteket o testade nu ikväll.. Det blev ett plus!!!

• HeavyD
    Väduren06 skrev 2008-03-04 20:29:49 följande:
    Hmmm. Kunde inte hålla mig idag, på bim.. köpte ett test på apoteket o testade nu ikväll.. Det blev ett plus!!!
    Grattis och lycka till!
  • Väduren06

Tack så mycket.. Vet inte vad som far fram i huvudet just nu.. mest funderar man på hur det ska gå med tre småbarn..

Hur går det för er andra då??

Svar på tråden Gravida! Vilka symptom hade ni ca en vecka innan bim?