• Ramona Fransson

Pocket eller inbunden?

Orkar du, skriv gärna varför du helst vill ha inbunden eller pocket! 

Allt som får dig att må bättre, om så bara för en stund!
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Pocket eller inbunden?
  • Ramona Fransson
    Butterscotch skrev 2008-01-23 20:34:39 följande:
    Jag köper för det mesta pocket, om det inte är en bok av typen klassiker som jag tror att jag vill behålla länge och kanske läsa om. Då kan jag köpa den inbunden. Mina pocketböcker lämnar jag till Myrornas eller liknande med jämna mellanrum, sen köper jag nya.
    Det gillade jag! Att du inte slängde bort dem utan skänkte dem till Myrorna eller något liknande med jämna mellanrum. Suveränt, det betyder bra återvinning!
    Allt som får dig att må bättre, om så bara för en stund!
  • Moi

Pocket. Tycker det är mycket bkvämare att läsa en Pocket-Bok. Dock är det kul att då och då unna sej en inbunden

• inze

Föredrar pocket för att de tar mindre plats i väskan och jag ofta läser på bussen till och från jobbet. Vissa inbundna böcker är också rätt tunga att hålla i men är ibland får man ju "offra" sig när man inte orkar vänta på pocketupplagan.

• ModerBlå

Både och spelar ingen roll....bara boken är spännande och bra.

• inze
    Ramona Fransson skrev 2008-01-24 14:59:10 följande:
    Det gillade jag! Att du inte slängde bort dem utan skänkte dem till Myrorna eller något liknande med jämna mellanrum. Suveränt, det betyder bra återvinning!
    Vi har haft en hylla på jobbet där man kan ställa sina lästa pocketböcker. Sedan är det fritt för andra att ta dem. Alltså man behöver inte byta även om det ofta blir så att man lämnar några och tar några andra på samma gång.

Jag har även lämnat kvar böcker på bussar och tåg med ett meddelande att den inte är kvarglömd utan att det är bara att ta den om man vill läsa den.
  • Kazeer

Jag föredrar inbundna böcker (även om pocket är lättare att ha med sig om man ska resa). En inbunden bok håller bättre när man läser den många gånger.

Gustav 2007.03.08 ♥ ME+KZE 2002.03.28
  • Mrs Dragon

Inbunden, är inte alls en pocket-människa.

En pocket blir så sliten och ser inte rolig ut i bokhyllan. Men gillar priset. =)

• Sallisen

Pocket. De väger mycket mindre och eftersom jag har tid att läsa på vägen till/från jobbet så är det bra med en bok som inte väger så mycket.

Sen har jag ont i min handled också, jag orkar inte hålla i en tung bok.

• Oneleg Jämtland

Pocket.

Formatet och priset...

Nackdelen är ju att nya böcker oftast kommer inbundna innan de kommer som pocket.

När allt du har är en hammare, ser alla problem ut som en spik!
Svar på tråden Pocket eller inbunden?