• Ramona Fransson

Pocket eller inbunden?

Orkar du, skriv gärna varför du helst vill ha inbunden eller pocket! 

Allt som får dig att må bättre, om så bara för en stund!
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Pocket eller inbunden?
  • Pikku Enkeli

Jag kan inte bestämma mig... Pocket är enkla att ha med sig och lätta att ligga ned och läsa, men är böckerna bra så brukar jag köpa de inbundet sedan, för det är snyggt i bokhyllan. Älskar böcker!

It's no sign of mental health to be well adjusted to a sick society...
  • Tutilure

Pocket eftersom jag läser överallt. Mycket lättare att läsa och ha med än en stor tjock bok.

Mamma till C 050323, M 060518 och bebis BF 080812
  • Butterscotch

Jag köper för det mesta pocket, om det inte är en bok av typen klassiker som jag tror att jag vill behålla länge och kanske läsa om. Då kan jag köpa den inbunden. Mina pocketböcker lämnar jag till Myrornas eller liknande med jämna mellanrum, sen köper jag nya.

• glasbubblan

Pocket. Tror jag. De är billiga. Lätta.

Men inbundna böcker är snyggare i bokhyllan.

Fast jag har hellre 100 pocketböcker i bokhyllan än 20 inbundna...

• snillis

Pocket
    Främst för priset men också för att det är mycket mer bekvämt att ligga och läsa med en pocket.

• Tumbling down

Inbunden helt klart. Gillar inte pocket alls.

• kolakaka

inbundet gillar inte pocket ofta så liten text i dem, köper aldrig böcker lånar på bibblan

• Jenniiz

Jag röstade på pocket.
    Av just den anledningen att dom är billigare och är lättare att ha med sig när man resaer mycket som jag gör (Till och från pojkvännen = 10 timmar på buss)

• Pollyanna

Inbunden så klart . Pocket har för litet typsnitt för mig och pärmarna blir oftast fula och vikta.

Svar på tråden Pocket eller inbunden?