• Ramona Fransson

Pocket eller inbunden?

Orkar du, skriv gärna varför du helst vill ha inbunden eller pocket! 

Allt som får dig att må bättre, om så bara för en stund!
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Pocket eller inbunden?
  • karinagumman

håller med smurfan jm osv....
    men priset är lite av det viktigaste...

jag är inte dum.. det bara blir konstigt ibland när jag tänker
  • auti

Jag köper mest pocketböcker då de är billiga och man kan skicka dem vidare till vänner som vill läsa dem. Vill jag spara en bok vill jag helt ha inbunden då den håller längre och är snyggare i bokhyllan.

• Linda1976

Både och, det kompletterar varandra! Men att ligga och läsa pocket är ju lättare än en tegelsten

Det finns ingen mening med livet, det handlar om att hitta ett sätt att stå ut // Magnus Betnér
  • Xara

Egentligen kan jag inte svara , för det beror på vad jag ska ha boken till för läsning!

Jag svarade iaf inbunden, för min 'drömsituation' är att jag sitter där i min dedikerade läs-fåtölj med god belysning, ostörd och i lugn och ro och slår upp min vackra, inbundna bok...

Verkligehetens lässituation är något annorlunda (har varken någon sådan där fåtölj, ostörd tid eller inbundna böcker nuförtiden ) och där är det bara pocket som fungerar...

• JuliaåRonjasmammis

Röstade inte, för det spelar ingen roll för mig! Böcker är böcker, underbara ting! Nåja, finns undantag, men de måste få finnas de med...Fundersam!

En ny början...
  • Fluffguf

Jag vägrar läsa pocketböcker, jag vill kunna hålla boken med en hand och med pocket faller de ihop då. De enda pocketböcker jag någonsin har läst har varit presenter.

• tinna

Pocketböcker! Billiga, lätta att förvara, man kan ha dom i väskan utan problem, dom är så billiga så det gör inget att man viker hörn på dom osv. Inbundna böcker köper jag bara när det är riktigt "fina" böcker som jag vill ha och inte låna ut. Men pcketar är roligare, man har råd att köpa fler och man orkar hålla dom med en hand

I tried to live alone, but lonley is so lonley alone
  • Lilla O

Pocket är bekvämast, även om det är roligare med inbundna om man ska spara dem!

• doriah

Pocket - lättare att ta med, lättare att ligga & läsa (till&med på sidan) och så blir de så skönt personliga & spretiga!! + att de är billigare - fler böcker för pengarna!!

Fia ღ Elsa
  • Emeraldy

Pocket utan tvekan.

* Billigare.
    * Jag ligger i stort sett alltid i sängen och läser = enklare med pocket.
    * Bättre när man reser (lättare)

Jag gillar lite "slitna" böcker, att det syns att de är lästa - har inga problem att vika hundöron osv i mina böcker. Av nån anledning tar det dock emot att göra så med en inbunden bok, därför är pocket bäst  

Barn behöver kärlek, särskilt när de inte förtjänar den.
Svar på tråden Pocket eller inbunden?