• Plutten Augusti07

Vi som SKA bli gravida under 2008 efter flera missfall

Hej tjejer!

Jag tänkte starta en liten pepp tråd där vi kan stötta varandra och dela med oss av erfarenheter och tips ang graviditeter och allt annat.

Har själv fått 3 missfall under 2007 och nu satsar vi på en 08 bebis

Välkomna!

• Svar på tråden Vi som SKA bli gravida under 2008 efter flera missfall
  • JAG är BÄST

TS, be din läkare han kolla ditt immunsystem.
    NK-celler kan vara en ide att kolla.

Ett för aktivit immunsystem kan göra så att det stöter bort embryot. Men det går att avhjälpa med medicinering.

För höga atnatlet NK-celler i livmodern och blodet kan göra så du kan ha svårigheter att bli gravid då det hela tiden stöter bort embryot.

• JAG är BÄST

Inte tillför något

Tack för den du.

Mer kommer jag inte att hjälpa dig . Tack och hej från mig.

Men jag ska svara på ditt uttalande om

"Att få missfall är mycket vanligt och ett sätt för kroppen att göra sig av med livsodugliga foster"

FEL!!!

Det är INTE vanligt att man ska ha eller får 3st mf inom 12mån.
    Det kan vara helt fullt LIVSDUGLIGA foster som kroppen gör sig av med (stöter bort) pga ett för aktivt immunsystem.

Men men, kanske kan ni läsa på om immunulogi och fertilitet mer så kommer ni se vad fel det där uttalandet var.

• Iselle

TS: Jag tycker också att du ska be om en utredning. Jag fick även jag 3 missfall under 2007 och så vanligt är det inte. Upprepade missfall drabbar 0,5-1%. Har de tagit några blodprover på er? Det tog 6-7 rör på mig och man kom fram till att avvikelser på min blodkoagulation och nu när jag är inne på min fjärde graviditet har jag fått trombyl för att motverka de små blodproppar som jag antagligen fått i moderkakan och som har gjort att fostret inte fått tillräckligt med syre. Man kan även få progestron för att garantera att fostret får tillräckligt med gulkroppshormoner. Det kan ju vara så enkelt avhjälpta fel att en liten tablett per dag kan göra att du slipper mer lidande.

• fotograf

Hej, jag hoppar in här :)

Vi har försök få barn i snart ett år. Har haft ett MF i v.7, kanske 2 till men är inte riktigt säker.

Det kändes som mf, men hade inte hunnit se något plus än.

Trodde aldrig vi skulle ha svårt att få en bebis, men vi kämpar vidare.

En 09 ska vi få :)

Hur går det för er andra?

• Ova

Jag skrapades efter MA i v.13-14 i maj 07 och har nu mf i v.5.

2008 som skulle vara en nystart för oss började lika ruttet som 2007 var.

Jag behöver definitivt en pepptråd och hoppas att vi kan bli bra stöd till varandra.

• stolpen

hej! vill bara säga att jag hade 3 st . missfall under loppet av ett halvår! nr 1 var supertidigt, ungefär som mens, nr 2 i v. 7, nr 3 oxå supertidigt. NU har jag en treåring!!

Livet går sina egna vägar....

Tror att jag läste nånstans att vita min B12 kan göra att ägget fäster bättre.(är inte helt säker på var jag läste det)

Vill bara peppa er lite och Ta det lungt!!!

• fotograf
    Ova skrev 2008-01-14 13:18:33 följande:
    Jag skrapades efter MA i v.13-14 i maj 07 och har nu mf i v.5.2008 som skulle vara en nystart för oss började lika ruttet som 2007 var. Jag behöver definitivt en pepptråd och hoppas att vi kan bli bra stöd till varandra.
    Beklagar verkligen, hoppas vi kan hjälpa varandra att må bättre!

Hur mår du just nu?
  • sweetjoy
    Svar på #10
    Hej Plutten Augusti 07!

Såg ditt sura svar till Jag är Bäst och kan delvis förstå din reaktion med jag tolkar hennes inlägg som hjälp o inget annat,kan inte påstå att det är varken normalt eller onormalt med 3missfall på 1år men du måste själv avgöra om du vill vidare utforska det o kolla om det skulle vara nåt annat fel???

Vet inte,bara funderar.

Har en arbetsvännina som försökte "på egen hand" i 5år och fick mf efter mf medans läkarna sa att inget var fel,hon litade på det tills hon slutligen gjorde en grundlig und,och som visade sig vara en elakartad tumör på livmodern.Sluta med att 10år senare så har hon nu adopterat ett barn från Kina.Säger inte detta för att skrämma dig bara att jag tror inte någon vill dig illa här el. tillföra något annat än positiva svar.

Önskar dig all lycka till och Kram!
  • oxle bo

hej får man vara med på ett hörn?

jag har bara lyckats bli gravid en gång.

det blev ett MF i v7 och en för tidig förlosning v20 (tvillingar)

så nu håller jag tummarna för 2008!!

Svar på tråden Vi som SKA bli gravida under 2008 efter flera missfall