• Plutten Augusti07

Vi som SKA bli gravida under 2008 efter flera missfall

Hej tjejer!

Jag tänkte starta en liten pepp tråd där vi kan stötta varandra och dela med oss av erfarenheter och tips ang graviditeter och allt annat.

Har själv fått 3 missfall under 2007 och nu satsar vi på en 08 bebis

Välkomna!

• Svar på tråden Vi som SKA bli gravida under 2008 efter flera missfall
  • fotograf

Man undrar ju varför det inte fungerar för just oss? :/

Folk blir med barn hela tiden runt omkring, men vi lyckas aldrig. Någon mer med den känslan?

Något bra tips som kan öka chanserna?

Jag äter folsyra kombinerat med mitt val kvinna sen 2 månader tillbaka.

• Plutten Augusti07

Till er alla: Jag önskar er stort lycka till men lämnar nu tråden eftersom poängen med den missuppfattats av flera.

Jag HAR fått hjälp och medicinerar inför en graviditet, jag VET att något annat fel inte finns eftersom en utredning HAR gjorts.

Lycka till, jag hoppas ni får era efterlängtade barn snart!

Varma kramar från Plutten

• StoraD

ååh så tråkigt att du lämnar tråden TS... men en fråga till er som får gulkroppshormon - är det progesteron ni får då?

själv har jag också haft 3 mf under 2006/2007...

Lycka till allihopa!!

• JAG är BÄST

TS!, nu MITT sista inlägg hopps jag .

Men det är INGEN som är emot dig som du tror eller läser in.

Menn du lät faktiskt "sur" i ditt inlägg till mig att sedan en annan med reagerade på det säger väl kanske att jag inte reagerade själv på dte. Du måste kunna ta saker med inte bara medhåll på ett forum. Forum funkar så att man ska bolla tankar och erfarenheter mellan varann. Sedan kan alla inte tycka lika.

Jag kan säga dig av MIN erfarenhet så hittade heller inte dom svenaka läkarna några fel vare sig på mig eller min man.

Inga påvisade graviditeter heller. Jag har fått ett + en gång (då ett hemma teste) for in för att dubbelkolla detta hos en läkare och det visade mycket svagt + näst intill att dom sa att njaa det där är inget +. Ett blodprov togs och det visade neg. Dagen efter började jag blöda. Men vem vet, ett mf kanske hade påbörjat redan då jag fick mitt svga +. Men ingen VET. Jag däremot räknar det som inget +.

Kontaktade en läkare utomlands och skickade blodprover dit. HAN hittade att mina vävnadstyper är en sub grupp till ökade mf.

Vilket läkarna här hemm INTE kunde hitta på mig.

Så TS du KAN ha fel i ditt immunsystem, köldkörteln, mm, prover som inte alltid tas av alla läkare många gånger.

Så du kan inte säga att du VET med säkerhet att det inte finns några fel på dig.

Det finns såkallade blådnader på livmoderväggen= där ebryot fastnat redan en gång (du har hafft 3st påvisade mf allttså 3st påvisade blådnader), som uppstår efter ett MF.

En liten såkallad infektion som kroppen själv tar hand om. Men för vissa läker det inte helt utan det hinner inte läka innan nästa graviditet påbörjas.

Efter varje mf bör man ta kortison-tabletter så det får läka.

Önskar er lycka till.

• liby

okej jag är med!! hade två MF 2007, har en son på 21 mån, och det tog 5 år innan han "fastnade"! Men jag hoppas att det ska gå lite fortare nu, läste att någon rek b12 och det kan mycket väl stämma. hos mig har de upptäck att jag har brist på b12, järn, folsyra, och jag mediceneras för det dagligen. under min grav fick jag även injektioner och tabletter. Så det är värt att be läkarna kontrollera era b12 värden.
    Så gott folk det här året gäller det! eller hur:)!!

• Ova

Har du någon mag-tarmsjukdom eller symptom från magen?
    med tanke på B12 och folsyra bristen.

• oxle bo

vad har det för symptom? nyfike..

Ova skrev 2008-01-16 21:34:57 följande:
    Har du någon mag-tarmsjukdom eller symptom från magen?med tanke på B12 och folsyra bristen.
  • liby
    Ova skrev 2008-01-16 21:34:57 följande:
    Har du någon mag-tarmsjukdom eller symptom från magen?med tanke på B12 och folsyra bristen.
    Har gjort gastro. men de har inte hittat något ovanligt läkarna kliar sig i huvudet över mig! Men står på kö till mag och tarm kliniken i falun men är vänte tid på 6 mån minst. nämnas kanske oxå att jag har fybro och restless legs. så min grav var inte rolig men det ski... jag i jag vill ha många barn. bara tråkigt att alla hinner före käns det som. Min ena väninna är nu inne på sitt fjärde barn. fattar inte hur hon bär sig åt.
  • liby
    oxle bo skrev 2008-01-16 22:29:31 följande:
    vad har det för symptom? nyfike..
    har man brist på b12.. som förr kallades blodbrist. och det är vad b12 gör ser till att det bildas blodkroppar ( har jag för mig) Symtom på b12 brist är exterm trötthet, yrsel, du kan även få domningar i små leder så som fingrar, eftersom blodet inte cirkulerar som det ska. oftast får man brist på järn och folsyra i samband med b12 brist eftersom alla har med blodet att göra.
  • oxle bo

hmm.ok fins det något man kan köpa o äta som inte är recept belakt?

liby skrev 2008-01-17 15:19:24 följande:
    oxle bo skrev 2008-01-16 22:29:31 följande:
    har man brist på b12.. som förr kallades blodbrist. och det är vad b12 gör ser till att det bildas blodkroppar ( har jag för mig) Symtom på b12 brist är exterm trötthet, yrsel, du kan även få domningar i små leder så som fingrar, eftersom blodet inte cirkulerar som det ska. oftast får man brist på järn och folsyra i samband med b12 brist eftersom alla har med blodet att göra.
  • liby
    oxle bo skrev 2008-01-17 17:27:31 följande:
    hmm.ok fins det något man kan köpa o äta som inte är recept belakt?
    jag vet ej om det enbart finns b12 recept fritt. men b12 brukar finnas i de flesta vitamin burkar som finns att köpa lite överallt...och det är inte farligt att få för mycket.
  • Ova

Jag tänkte snarare på att (hos djur i alla fall) så brukar B12 och folsyra brist bero på minskat upptag i tarmen och bakteriell obalans.

Svar på tråden Vi som SKA bli gravida under 2008 efter flera missfall