• JAG är BÄST

Vi som SKA bli gravida under 2008 efter flera missfall

Har du haft 3st mf men inte fått en utredning????

KRÄV en utredning av din läkare. Du kan mycket väl ha något som ligger och stör i din kropp som gör att det stöter bort embryot.
  • JAG är BÄST

TS det var då märkligt, 3st mf på 12mån är mycket, och läkaren gör inget!!!.

Att dte är privat säger inte att det är bättre läkare. Hur pass utbildad är han i detta?.

• JAG är BÄST

Att du blivit gravid 3ggr på 1år och får mf, säger att något är galet, MYCKET galet i din kropp.

• JAG är BÄST

TS, be din läkare han kolla ditt immunsystem.
    NK-celler kan vara en ide att kolla.

Ett för aktivit immunsystem kan göra så att det stöter bort embryot. Men det går att avhjälpa med medicinering.

För höga atnatlet NK-celler i livmodern och blodet kan göra så du kan ha svårigheter att bli gravid då det hela tiden stöter bort embryot.

• JAG är BÄST

Inte tillför något

Tack för den du.

Mer kommer jag inte att hjälpa dig . Tack och hej från mig.

Men jag ska svara på ditt uttalande om

"Att få missfall är mycket vanligt och ett sätt för kroppen att göra sig av med livsodugliga foster"

FEL!!!

Det är INTE vanligt att man ska ha eller får 3st mf inom 12mån.
    Det kan vara helt fullt LIVSDUGLIGA foster som kroppen gör sig av med (stöter bort) pga ett för aktivt immunsystem.

Men men, kanske kan ni läsa på om immunulogi och fertilitet mer så kommer ni se vad fel det där uttalandet var.

• JAG är BÄST

TS!, nu MITT sista inlägg hopps jag .

Men det är INGEN som är emot dig som du tror eller läser in.

Menn du lät faktiskt "sur" i ditt inlägg till mig att sedan en annan med reagerade på det säger väl kanske att jag inte reagerade själv på dte. Du måste kunna ta saker med inte bara medhåll på ett forum. Forum funkar så att man ska bolla tankar och erfarenheter mellan varann. Sedan kan alla inte tycka lika.

Jag kan säga dig av MIN erfarenhet så hittade heller inte dom svenaka läkarna några fel vare sig på mig eller min man.

Inga påvisade graviditeter heller. Jag har fått ett + en gång (då ett hemma teste) for in för att dubbelkolla detta hos en läkare och det visade mycket svagt + näst intill att dom sa att njaa det där är inget +. Ett blodprov togs och det visade neg. Dagen efter började jag blöda. Men vem vet, ett mf kanske hade påbörjat redan då jag fick mitt svga +. Men ingen VET. Jag däremot räknar det som inget +.

Kontaktade en läkare utomlands och skickade blodprover dit. HAN hittade att mina vävnadstyper är en sub grupp till ökade mf.

Vilket läkarna här hemm INTE kunde hitta på mig.

Så TS du KAN ha fel i ditt immunsystem, köldkörteln, mm, prover som inte alltid tas av alla läkare många gånger.

Så du kan inte säga att du VET med säkerhet att det inte finns några fel på dig.

Det finns såkallade blådnader på livmoderväggen= där ebryot fastnat redan en gång (du har hafft 3st påvisade mf allttså 3st påvisade blådnader), som uppstår efter ett MF.

En liten såkallad infektion som kroppen själv tar hand om. Men för vissa läker det inte helt utan det hinner inte läka innan nästa graviditet påbörjas.

Efter varje mf bör man ta kortison-tabletter så det får läka.

Önskar er lycka till.

Svar på tråden Vi som SKA bli gravida under 2008 efter flera missfall