• Anonym

Bisexuell

jag sörjer en bit att jag aldrig haft ett förhållande med sexuell relation till en tjej. särskilt En tjej.
    Jag önskar jag hade haft det för nu när jag inte haft det och lever i en relation till en man så kan jag ju aldrig veta om gräset är grönare med en tjej.
    Jag kommer ju alltid att undra på något vis.
    Känner sorg, undrar om man inte kan känna kärlek till fler än en.
    vill inte vara otrogen och att vara med en tjej är lika mycket otrohet som om det var en annan kille. Tycker min kille så då är det så. Fast hade han inte sett det så hade jag velat få "testa" att vara med en tjej. (testa låter så dumt, som att testa en bil, man testar ju inte människor, ja ni förstår).
    fast man vet aldrig, kanske kommer det en Hon en gång igen och då kanske det är Hon. jag måste följa mitt hjärta väl? Men jag vill inte. Jag vill ha min kille. Men jag önskar jag visste vad jag "väljer" bort, det skulle nog vara en mindre sorg då eller så skulle jag inte välja bort?

(det här är så personligt så jag hoppas ni förstår min anonymitet)

• Anonym

Till alla ni som verkar veta när man är bisexuell......

Jag har haft sexuella träffar med tjejer under många år tillsammans med kille.....då jag tänder på den sexuella biten mellan tjejer.....men ändå saknar vad en kille kan ge mig.......har jag ju funnit att jag får ut det ultimata genom en 3kant......

Anser själv att jag kommit för bi expriment stadiet.

KAN NÅGON SVARA MIG: vad min sexuella läggning är....??????????

Att vara hetrosexuell = att vara med ett motsatt kön, det är vi väl alla överrens om.....eller......

Hetrosexuell står INTE för att man bara vid enstaka tillfällen ha sex med samma kön!!!!!

Exprimentera innebär att prova sig fram en eller två ggr, men inte att göra något till "vana" som för mig själv innbär någon gång per år.....

Jag lär få mycket skit för detta inlägget......men jag skulle gärna vilja reda ut begreppen.....

Så ni nu som är Bisexuella, kan ni förklara för mig vad jag är då jag inte anser mig vara Straight/hetrosexuell.

• Anonym

För mig är du straight med en fetish, ungefär!

• Anonym

Cariny: Vad är det som förstörs?

• Anonym

Men sexuell läggning hänger väl just på vilka man blir _kär_ i.

Som Cariny säger -Det är väldigt MODERNT att kalla sig för bi- Nu tycker jag folk kallar sig bisexuell bara för att de tycker ngn av samma kön är snygg. Det är ju liksom inte det det handlar om.

• Anonym

OMG, vad då äckligt? Dom borde prova!!!!

• Anonym

Anonym 3034735:
    Trisexuell? ;)

Själv är jag en stolt men hemlig humla... orkar inte gå in på varför...
    Jag är gift (med en man) och monogam. På samma sätt som man spanar in snygga killar så spanar jag in snygga tjejer. Känner jag mig extra pilsk så kan jag fantisera lite, och då om endera kön. Har hånglat med en tjej, resten har varit relationer med killar, men har varit kär i tjejer (innan jag träffade min man). Definierar mig helt enkelt som bi, men vill inte att folk ska veta, är trött på att folk tror att man är bigam, eller endast trendig.

• Anonym

Blir lite avis..! Villvillvill!!! Men hur..?

c

• Anonym

Hur träffa nån som tycker lika..? Det syns ju liksom inte utanpå, precis! Vill inte riskara att göra bort mej..!

• Anonym

Ja, jag skulle iallafall bli jättesmickrad!!
    Ska kolla upp internet! Tips..?

c

• Anonym

Tack!! Får se om jag vågar, då..! Men jag börjar bli lite trött på att kika på andra tjejjer i smyg..! Vill kunna leva ut mina drömmar nu!

• Anonym

Sambon - Oerhört barnsligt inlägg! Tyvärr är det väl så killar är. -oftast- Bögskräck till 1000.

Tror inte det är många tjejer som skulle ta illa upp.

Anonym här ovanför - Titta på qx för det är mer seriöst där än på ex Sylvia

• Anonym

Nu får det vara slut med allt pajkastande...

tillbaxs till det viktiga i tråden.....

jag e en tjej som tänder på andra tjejer sexuellt, men skulle kunna bli kär i en...och jag anser mig vara BI

• Anonym

Tycker det e löjligt ,,vad e det för fel att var bi jag är det och jag ser inget fel i det jag har två barn samt har bf i morgon,,,,jag har inte heller någon imot gay heller varför skulle jag jag accepterar dom o respekterar dom som vilka människor som helst fast alla har vi olika åsikter bara man tänker på hur man använder dom kramar i från mig;;;;;

• Anonym

Hm, fast måste tillägga att otrohet är upp till det enskilda paret att definiera... Om vissa par tycker att det är OK att ha sex med andra så får det stå för dem, men det gör dem vare sig mer eller mindre bisexuella...
    bara ite mer bigama än jag själv

monogam bisexuell

• Anonym

Tänkte höra lite. Det verkar som de flesta bisexuella ändå dras _mest_ åt det motsatta könet. Är det ingen som är tvärtom?

"Självklart" har jag också varit med fler killar än tjejer eftersom jag inte kom fram till att jag är bisexuell förrän för 3-4 år sedan men nu tror jag att jag oftare faller för tjejer än för killar, och det verkar vara rätt ovanligt.

• Anonym

Mina vänner och jag -Alla straighta förutom jag- har pratat mycket om det där med porr och kommit fram till att alla vi tänder mest eller bara på när det är lesbisk porr.

• Anonym

Svar till Anonym ovan (om vilket kön man föredrar).

Många av de bisexuella som främst är tillsammans med de av motsatt kön tenderar att umgås i heteronormativa kretsar, och är därför sällan öppna med sin bisexuella läggning, utan ses istället som "Hetero"

På samma sätt "försvinner" lätt bisexuella som främst har samkönade förhållanden, så de tvingas umgås i en homonormativ miljö, där det ibland (ofta) ses som "konstigt" att vara bi, och ses därför som "Homo"

Generellt har folk en förmåga att snabbt adaptera till den syn andra har av en, och om man heller inte byter umgängeskrets finner man således sällan en partner av samma/motsatt kön...

/ humla

• Anonym

Aah, ja det har du nog rätt i ja!

Svar på tråden Bisexuell