• Fröken Inga

Vad gör man med bilen när man kommer till förlossningen?

Hade en jobbig mardröm i natt. (Kan läsas i min blogg) I drömmen så var jag på sjukhuset och skulle föda men allt blev fel. Min man hade släppt av mig för att åka och parkera bilen men han kom aldrig. Han hittade aldrig mig.

Jag vet att det är en rätt töntig fråga men jag kan  inte låta bli att grubbla eftersom jag helst inte vill vara ensam en enda sekund när jag ska föda. Hur gör man med bilen när man kommer till sjukhuset? Hur gjorde ni? Ställde ni den bara utanför och er man parkerade den rätt senare eller följde ni med och parkerade bilen?

Tänk om han snubblar och bryter nacken på vägen från bilen? Blir kidnappad eller påkörd? Min skräcksenarium är många just nu...

Hur i helvete ska det här gå?! Jag kanske bara borde ta en taxi eller föda hemma! Nu är jag helt säker på att allt kommer gå fel om jag låter sven parkera bilen själv!Hjälp, vilken panik!

När man är över femton vårar finns inga känslor kvar...
  • Svar på tråden Vad gör man med bilen när man kommer till förlossningen?
  • SeTa

När jag väntade tredje barnet så skojade jag och sambon om att ställa upp husbilen utanför entrèn och campa de sista veckorna.
    Eftersom pojken är född på bf+12 är jag hyfsad glad över att vi inte gjorde det.

• nattfrost

när du blir orolig, försök då att hitta en lösning på problemet, gå igenom steg för steg vad kan gå fel, vad gör vi om det händer osv prata med den blivande pappan om "stegen". när du gjort allt det kan du nog vara mer avslappnad och när dagen kommer så vet ni båda vad ni ska göra om något skulle hända, det gör det nog inte men ni kan båda känna er trygga med att ni har allt under kontroll

• Majsan70

Med de två första barnen fick vi skjuts till förlossningen. När jag födde trean så parkerade min sambo på ambulansplatsen o där blev han ståendes eftersom det var urakut för min del. HAn trodde han skulle hinna parkera när personalen sprang iväg med mig men de skrek att det hann han inte.

• Fröken Inga

Det där med taxi lät bra. Tror det får bli det. På vår förlossningsavdelnings hemsida finns ett nummer till ett bolag som prioriterar gravida som ringer. Kanon ju!

Har börjat göra en lista över vad jag kan göra för att känna mig lugn. Då kan jag koncentrera mig  på den när den orationella oron kommer... Den 4 februari ska vi på studiebesök så då kan man ställa alla frågor man har också. 

Hade ni nån "back up-person" som kunde ställa upp och vara med om pappan inte kunde vara med eller blev sen till förlossningen? Jag tänkte att jag nog ska prata med min mamma. Min man jobbar flera mil bort så skulle det bli bråttom vore det skönt om hon var berädd att hjälpa mig till sjukhuset...

Kolla in den här...
    http://www.alltombarn.se/aktuellt/vilken-kofotmisk-fodsel-1.5273

• En glad tjej

De vill helst att man inte tar sig dit med bil, i alla fall inte här i Malmö, dels för att det är väldigt svårt att få en parkeringsplats och dels för att det kostar 15 kr i timmen att parkera.

• nexie

Första barnet parkerade vi precis utanför gick upp tillsammans och fick ett rum. Sen gick manen ner och flyttade på bilen för det var ganska lugnt bebben kom 3 timmar senare...
    Andra bebben likadant men bebben kom efter 10 min så bilen flyttades efter istället

• Lorelei

Fröken Inga skrev 2008-01-10 08:36:23 följande:

Det där med taxi lät bra. Tror det får bli det. På vår förlossningsavdelnings hemsida finns ett nummer till ett bolag som prioriterar gravida som ringer. Kanon ju!Har börjat göra en lista över vad jag kan göra för att känna mig lugn. Då kan jag koncentrera mig  på den när den orationella oron kommer... Den 4 februari ska vi på studiebesök så då kan man ställa alla frågor man har också.  Hade ni nån "back up-person" som kunde ställa upp och vara med om pappan inte kunde vara med eller blev sen till förlossningen? Jag tänkte att jag nog ska prata med min mamma. Min man jobbar flera mil bort så skulle det bli bråttom vore det skönt om hon var berädd att hjälpa mig till sjukhuset...Kolla in den här...www.alltombarn.se/aktuellt/vilken-kofotmisk-f...
    Vi hade min mamma som back up inför förlossningen eftersom maken har sjukhusskräck och vi var lite oroliga för att han inte skulle hålla sig medveten på förlossningen BMs förslag. Nu behövde vi inte ringa in henne för maken tuffade till sig ordentligt när vi väl låg där. Men det var skönt att veta att någon skulle kunna komma, som man litar på, om det hade behövts.
  • Pia J

vi ställde bilen på parkeringen, la i mynt och fick biljett la i bilen, sen gick vi tillsammans till förlossnings avdelningen, inget dramatiskt...

• Fröken Inga
    Lorelei skrev 2008-01-10 13:21:13 följande:
    Fröken Inga skrev 2008-01-10 08:36:23 följande: Vi hade min mamma som back up inför förlossningen eftersom maken har sjukhusskräck och vi var lite oroliga för att han inte skulle hålla sig medveten på förlossningen BMs förslag. Nu behövde vi inte ringa in henne för maken tuffade till sig ordentligt när vi väl låg där. Men det var skönt att veta att någon skulle kunna komma, som man litar på, om det hade behövts.
    Va, skönt. Jag tror banne mig att jag ska prata med morsan. Hon får sova med mobilen fasttejpad  vid örat sista månaden.  
  • Lorelei

Hehe... det vore något det

Fröken Inga skrev 2008-01-11 08:23:33 följande:

Va, skönt. Jag tror banne mig att jag ska prata med morsan. Hon får sova med mobilen fasttejpad  vid örat sista månaden.  
  • Fröken Inga

Ja, här tar vi ju inga risker... hihi

• MiaPiaFia

Jag följde med när sambon parkerade bilen, var visserligen väldigt nära ingången till förlossningen. Emellan värkarna så var det inga problem att traska. Men kom en värk, ja då fick man stanna upp och vänta ut den. Så jag tror inte det blir några problem för dig. Oftast så är ju inte bebisen på väg ut när man anländer till förlossningen utan har ett par timmar kvar. Så du kan nog lugnt följa med din sambo när han parkerar bilen om du inte vill bli lämnad ensam. :)

• twinstar

Soso: Det är nog fel på din flaska. Jag köpte en idag på inrådan av BVC och ur min rinner det på fint!

Vi ärockså inne i en jobbig fas. Hon bajsar och pruttar och stånkar i minst två timmar varje natt sen i söndags och nu även idag på eftermiddagen!

Är sjukt trött och hade hoppats att få sova i eftermiddag men det ser mörkt ut....

• Fröken Inga

Jag började verkligen undra... sen skrållade jag ner. Haha!

twinstar skrev 2008-01-11 14:35:42 följande:
    Hmm...fel tråd! :)
  • TheMilky

Här så kör man fram till entrédörren, puttar in tanten, åker 40 meter och parkerar bilen, som dessutom är gratis för patienter på Akutmottagning och Förlossning. Vi har det allt bra här

• snigelina

Kanske kan ni åka och titta hur det ser ut, så du har koll på läget och kan känna dig lite lugnare?

Med ettan parkerade vi bilen och gick tillsammans, samma sak med trean. Med tvåan hade jag redan fått krystkänningar så han släppte av mig utanför entrén och jag väntade på honom där, så gick vi in tillsammans.

Svar på tråden Vad gör man med bilen när man kommer till förlossningen?