• Fröken Inga

Vad gör man med bilen när man kommer till förlossningen?

Hade en jobbig mardröm i natt. (Kan läsas i min blogg) I drömmen så var jag på sjukhuset och skulle föda men allt blev fel. Min man hade släppt av mig för att åka och parkera bilen men han kom aldrig. Han hittade aldrig mig.

Jag vet att det är en rätt töntig fråga men jag kan  inte låta bli att grubbla eftersom jag helst inte vill vara ensam en enda sekund när jag ska föda. Hur gör man med bilen när man kommer till sjukhuset? Hur gjorde ni? Ställde ni den bara utanför och er man parkerade den rätt senare eller följde ni med och parkerade bilen?

Tänk om han snubblar och bryter nacken på vägen från bilen? Blir kidnappad eller påkörd? Min skräcksenarium är många just nu...

Hur i helvete ska det här gå?! Jag kanske bara borde ta en taxi eller föda hemma! Nu är jag helt säker på att allt kommer gå fel om jag låter sven parkera bilen själv!Hjälp, vilken panik!

När man är över femton vårar finns inga känslor kvar...
  • Svar på tråden Vad gör man med bilen när man kommer till förlossningen?
  • sstl

Vi fick en parkeringslapp på mvc som vi la i vindrutan på bilen som ger 24 timmars fri parkering i området.
    Hade turen att komma vid 23 på kvällen så de närmsta parkeringarna var lediga, så det var bara att ta den närmaste dörren och gå upp till förlossningen.

Älskar mina pojkar
  • Kattflickan

Båda gångerna har vi parkerat bilen på parkeringen och sedan gått till förlossningen tillsammans.

• Lorelei
    sstl skrev 2008-01-09 10:41:02 följande:
    Vi fick en parkeringslapp på mvc som vi la i vindrutan på bilen som ger 24 timmars fri parkering i området. Hade turen att komma vid 23 på kvällen så de närmsta parkeringarna var lediga, så det var bara att ta den närmaste dörren och gå upp till förlossningen.
    Fusk! Här får man betala hela tiden. Dyrt är det också, men det går ju inte att göra något åt. Maken fick springa ut och fylla på i mätaren flera gånger! Nu var det ingen fara. Men ändå... Lite stressande om inte annat.
  • snuttan2

i borås är parkeringen precis utanför antrén så är det inte super brottom så parkerar man innan man går in.

• snuttan2

Nu har dom nya parkeringsautomater här så du chekar in och sedan chekar ut när du åker hem på så vis behöver man inte springa ut med pengar hela tiden. I bland lurigt att komma ihåg men super smidigt

Lorelei skrev 2008-01-09 10:46:45 följande:
    Fusk! Här får man betala hela tiden. Dyrt är det också, men det går ju inte att göra något åt. Maken fick springa ut och fylla på i mätaren flera gånger! Nu var det ingen fara. Men ändå... Lite stressande om inte annat.
  • Lorelei

Här är det fortfarande mynt som gäller om det inte ändrats sedan november. Vi hade bunkrat upp med en hel påse småmynt för ändamålet och det behövdes eftersom jag blev kvar i 5 dagar och sambon var där varje dag Är dock mycket smidigare med ut och incheckning.

snuttan2 skrev 2008-01-09 10:52:47 följande:
    Nu har dom nya parkeringsautomater här så du chekar in och sedan chekar ut när du åker hem på så vis behöver man inte springa ut med pengar hela tiden. I bland lurigt att komma ihåg men super smidigt
  • jesslin

Han släppte av mig utanför ingången. jag satte mig på parkbänken där. Sedan åkte han ned i det underjordiska garaget som ligger precis i närheten. Vi hade varit på sjukhuset fler gånger innan( på förlossningen några, för ul etc) så jag väntade glatt på honom. eller ja glatt och glatt. Vi skulle in för bedömningen av ev igångsättning på bfdagen(som gick igenom ) Födde på KS i solna.

Sofia fröken busan nummer ett
  • jesslin

ska tillägga på den underjordiska är det så smidigt att de tar kort och det dras sedan när man ska åka ut därifrån.

Sofia fröken busan nummer ett
  • Tovas Mamma

I Västerås så parkerar man utanför entren till förlossningen, går in och skriver upp sitt regnummer på en whiteboardtavla, sen får bilen stå där gratis så länge man är på förlossningen, när man sen åker upp till BB så flyttar man bilen till vanliga parkeringen och suddar ut sitt regnummer på tavlan...

~ Mamma till världens underbaraste Tova ~
  • Fröken Inga

Vad gör man om bilen pajar, mobilen dör och man står mitt ute i skogen?

Då hjälper varken parkeringskort eller mynt! Herre gud! Allt kan verkligen gå fel!

När man är över femton vårar finns inga känslor kvar...
Svar på tråden Vad gör man med bilen när man kommer till förlossningen?