• Fröken Inga

Vad gör man med bilen när man kommer till förlossningen?

Hade en jobbig mardröm i natt. (Kan läsas i min blogg) I drömmen så var jag på sjukhuset och skulle föda men allt blev fel. Min man hade släppt av mig för att åka och parkera bilen men han kom aldrig. Han hittade aldrig mig.

Jag vet att det är en rätt töntig fråga men jag kan  inte låta bli att grubbla eftersom jag helst inte vill vara ensam en enda sekund när jag ska föda. Hur gör man med bilen när man kommer till sjukhuset? Hur gjorde ni? Ställde ni den bara utanför och er man parkerade den rätt senare eller följde ni med och parkerade bilen?

Tänk om han snubblar och bryter nacken på vägen från bilen? Blir kidnappad eller påkörd? Min skräcksenarium är många just nu...

Hur i helvete ska det här gå?! Jag kanske bara borde ta en taxi eller föda hemma! Nu är jag helt säker på att allt kommer gå fel om jag låter sven parkera bilen själv!Hjälp, vilken panik!

När man är över femton vårar finns inga känslor kvar...
  • Svar på tråden Vad gör man med bilen när man kommer till förlossningen?
  • raspberryrevolution

Vi parkerade utanför entrén och sen gick min man å parkerade den när jag var installerad

• Monica S

Man parkerar. Går från parkeringen, med värkar.
    In på avd.
    Kan få vänta mååånga timmar på bebis, tom få gå o lägga på mer pengar.
    Eller så går det fort.
    Men det ska nog gå bra!!
    Han kommer att va med dig!

Kram o lycka till!!

• BROCCOLLI

Vi parkerade bilen och gick sedan ur bilen tillsammans in!

• Lorelei

Vi parkerade bilen på parkeringen, gick in tillsammans.

• HobbyFlata

vi parkerade också utanför entren. man får stå där 2 timmar. blev lite längre dock. men i ett sånt läge struntar vi i böter hehe. fick flytta bilen lite senare :) men vi klarade oss utan böter hihi.

• JagL8

När vi kom till sjukhuset så parkerade vi bilen innan vi gick till förlossningen. Fungerade bra för oss. Hoppas ni också hittar en bra lösning!

• nyttigen

Med första så gick vi tillsammans från parkeringen, men det var å andra sidan bara en kort promenad då det var en liten parkering i närheten av förlossningen.

• SeTa

Vi parkerade tillsammans med första och tredje barnet. Med andra barnet var det snöstorm och jag hade en genomblöt handuk virade runt mej bara så då var mannen tvungen att släppa av mej och parkera själv.
    Men det gick bra, han hann vara uppe ca 45 minuter innan lillen var född.
    Annars kan man ju parkera utanför entrèn och ta smällen med parkeringsbot om man nu inte vågar chansa.

• BROCCOLLI

Jag kan ju säga att det är oftast bara i amerikanska filmer det är så där dramatiskt och allt går superfort För i såna där filmer går det lite vatten och sen vips föds bebisen - tänk om det vore så enkelt

• Miss Lau

Vi har parkerat och sen gått in tillsammans alla gångerna. På DS måste man först betala men när det är klart att man ska stanna får pappan ett parkeringstillstånd som han får gå ut med till bilen.

Svar på tråden Vad gör man med bilen när man kommer till förlossningen?