• Pyro pyret

2008

Har haft några droppar blod som kom nu på kvällen. Det var inte mycket, men ganska rött och det kändes som en mens skall kännas. Imorgon skall jag ringa till kliniken och be om att få komma dit så vi vet hur tjock/tunn slemhinnan är och om jag har tur får jag börja med mina pergotimes om 5 dagar.. känns nästan inte sant...ihhhh. Vill gärna hänga med på + vågen här inne men vi får se.

Wilma00: håller tummmarna för dig. Ni har ju fått till det hemma innan så det kommer säkert gå igen. Kram på dig.

Nork: jag tror det beror på hur man är som person. Själv skulle jag nog intala mig att det var nått fel och att det var menat att det inte skulle lyckas denna gång om jag fick mf, det skulle kännas bäst för mig...men det finns säkert en massa som just efter mf inte skulle vilja höra nått sånt. Bara finnas där brukar i alla fall vara det viktigaste när folk har det svårt. När jag mår dåligt brukar min sambo skicka små söta mess då och då till mig. Ibland orkar man ju inte prata om saker hela tiden, men man vill ändå höra att någon bryr sig om en. Du kommer säkert märka och känna av hur du ska gå till väga efter att ha träffat henne. Lycka till

• Pyro pyret

Wilma00:
    Jag förstår vad du menar när du säger att det är svårt att gratta... man har rätt att tycka att sånt är jobbigt.
    Blodet är ingen nidis även om jag önskar. Fast jag är glad för blodet bara för att det ger mig en chans att kanske få börja äta pergo.. har man ingen äl är det ju toppen att äta pergo. Så nått + blir det inte denna månaden heller... med lite tur kanske nästa månad men man vet ju aldrig.
    Det verkar vara olika... ibland får man nidis andra gånger inte. Vi hoppas tills vi vet i alla fall. Kram.
    Hoppas du får jobbet också..

• Pyro pyret

82Viola:
    Tack... ja, jag verkar vara den ända som gått och längtat efter min mens. Är så glad att den är här nu. Men om slemhinnan är för tunn blir det i alla fall inte pergotime denna månade heller. Men jag hoppas och hoppas för det är ju det man kan göra.
    Hur går det för dig då?

• Pyro pyret

82Viola:
    Man skall aldrig säga aldrig.... Vi får helt enkelt hoppas att även vi andra får hänga med i + vågen nästa månad. Jag håller tummarna för dig.

Tunn slemhinna suger... den nya teorin är att det är hypofysen som knasar. Att den inte ger singnaler om att producera tillräckligt med hormoner vilket påverkar slemhinnans uppbyggnad. Nu hoppas vi att pergotime som innehåller FSH-hormoner skall påverka slemhinnan i rätt riktining så att den bygger upp till en normal, men det kan också gå åt andra hållet. Man kan ju bli gravid fast man har en rätt tunn slemhinna dock inte super tunn. Mina läkare är rätt tysta om vad som kommer efter detta (om slemhinna blir tunnare) men då vet vi i alla fall hur vi skall få i gång äl (har ingen sådan heller).

De har vidare sagt att våra chanserna ser bra ut för att vi skall lyckas hemma men på vilket sätt är osäkert. Nu har jag ju blödit dock liten men ändå blödigt under typ 3 månader i rad (från en halvdag till nästan 3 dagar) och från att ha varit totalt menslös till detta är steget stort så nu ser jag framåt med lycka.

Men som sagt blir det inget får man nöja sig med det påskägg... fast det vore grymt med "dubbelpåskägg" också.

• Pyro pyret

Wilma00:
    Kompisen som sa att det inte var okej, var hon gravid utan att ha försökt ett längre tag? För mig är det olika. Vissa stunder känns det bara så bra att gratta andra till deras + medan det andra gånger känns jätte jobbigt. Har ju inget med den gravida att göra utan endast med hur jag själv mår pyskiskt just den stunden. Vi håller tummarna för att nästa månad blir vår månad. Ännu finns det chans till att få en 08:a och blir det en 09 så kommer det firas det med här i tråden. Kram

Nork och Nyköpings bo
    STORT GRATTIS igen... ni hänger väll kvar och berättar hur det går för er? Hoppas era plus smittar av sig likt vinterkräksjukan.. för då kommer vi alla snart må illa, spy och vara på smällen. Om jag fatta det rätt så plussade ni på samma dag och vad är oddsen för det här inne? Stort grattis igen.

• Pyro pyret

Nyköpings bo:
    Ingen äl alls sen p-piller stoppet. Det är därför som jag är så glad för att jag blödde i går och att det fortsatte idag. På torsdag blir det pergotime och sen första äl lagom till påsk.
    Skall till kliniken och göra en koll under torsdags morgonen, får jag klartecken så börjar jag på en gång. Med lite tur kanske det blir + nästa månad...men det verkar vara väldigt olika för pergopinglorna så vi får se. Har jag otur slår perogtime fel och påverkar min slemhinna negativt och då blir det att försöka med nått annat.

Jag förstår att det måste vara svårt att inte skrika ut att man är gravid när man är så glad. När jag blir gravid kommer folk tro att jag har börjat knarka eller nått...för jag kommer garanterat vara jätte skum mot mitt vardagliga jag. Kanske kan ni bestämma ett tidigare datum och berätta bara för de närmsta eller nått?

• Pyro pyret

En baby träff när vi alla plusat låter som en jätte kul grej. Det tycker jag vi ska sattsa på.

• Pyro pyret

pergo, pergo, pergo är min lunch idag. Skall till läkaren på onsdag nästa vecka och se hur det har gott. Dubbelpluss skulle inte sitta fel. Försöker att inte ta ut för mycket i förskott, men det är ju sjukt svårt.
    Ska på muntligt förhör mellan kl. 17.00-20.00 (obligatorium för att få skriva tentan) så nu gäller det att förbereda sig. Ha en trevlig kväll. kollar in hos er i morgon.

• Pyro pyret

Hii hii och jippi!!!!!
    Var hos läkaren i dag och kolla mina ägg. Har en hel hög med ägg som är på G. Ett på 12mm som vi hoppas på och sjukt många på 11mm. Skall tillbacks på lördag för att kolla så att inte ett gäng 11mm har växt till sig för mycket och jag får "masslingar", och för att se om slemhinna blivit lite tjockare. I dag var den den störrsta någonsin för mig...hela 4mm.

Läkaren sa att om man åt pergo i sin vanliga cyckel så kan man bli gravid på en tunnare slemhinna än annars, men den behöver bli 6mm i alla fall. Som tur är har jag några dagar på mig tills dess. Känns som om det kanske verkligen kan bli nått denna gång. Är tydligen sjukt lätt stimulerad (enkelkur och massa ägg) hoppas bara att de släpper. Ska börja med äl stickor från och med i morgon och sen är det bara att vänta och se. Känns bra i dag i alla fall.

Har bjudit in en några vänner till slagerfestivalfinal på lördag. Det skall bjudas på en massa snacks och drinkar. Alla skall också sätta ihop en vinnar lista över vilka låtar de tror kommer att komma på 1-3:e plats och den som kommer närmast det riktiga resultatet kommer vinna nått som vi ännu inte bestämmt typ schlager spelet eller nått. Efter det blir det svartklubb resten av natten. Blir kanske den sista festnatten på längre så även om jag tar det lungt med drikandet så tänker jag dansa till 06.00.

• Pyro pyret

Nork: tack så mycket hi hi jippi

82Viola: Hoppas, hoppas att det blir +!!!

Kan ni fatta att det nu finns 700 mess på i denna tråd... GRATTIS alla till en aktiv och bra tråd.

Svar på tråden 2008