2008
Nikithea:
Japp, i denna tråd går det snabbt framåt. Är man borta en helg så är det en del att läsa igen. Efter att ha läst ditt inlägg så måste jag säga att jag är imponerad. Hur får ni vardagen att gå ihop? Hur orkar ni? Hoppas att det blir lite lugnare snart så ni hinner får återhämta er. Vi får väll hoppas att det inte är fel på någon av er, utan att det bra är någon hormonell rubbning som går att fixa rätt snabbt med hjälp av några små vita tabletter. Lycka till
Jobbigt med barnprat:
Jag tycker det värsta är att det är så ful att tycka att det är jobbigt. Man vill ju inte skrika ut till världen att man själv inte får det att funka. När folk inte vet så mal de oftast bara på, och om de vet så blir barn ett tabu belagt ämne.
Hjälp mig:
Har ni andra i tråden syskon som har fått barn?
Min bror har ju som sagt just blivit pappa till 2 små killar. Han och hans tjej har nu ?dammsugit? alla gamla lådor med barnkläder och barn böcker för att det skulle vara så kul att ha nått från sin egna barndom?. detta är faktiskt nått som gör mig förbannad. Vad blir det kvar till mig sen, och sen till min lilla syster? Är detta överdrivet eller hur skulle ni reagera? Skall tillägga att eftersom vi flyttat en hel del under vår uppväxt så finns det totalt knappt en mindre låda kvar med saker från oss alla 3 barn. Mycket är från mig och min bror och sen har min lilla syster fått använda detta begagnat så man kan inte säga att vissa saker är mer den ene eller den andres. När det gäller barn böcker så är det ju nått som vi alla 3 har läst och vissa av dem är allas favoriter. De har redan tagit hem en del och jag har inte ens sett vad de tagit, nu känns det inte så kul att komma och vara den som kräver att vi delar upp allt broderligt särskilt inte eftersom jag och min syster inte har några barn (direkta behov) medan de nu har två. Hur skulle ni ha gjort?