• 8Viola2

2008

oxle bo skrev 2008-01-28 15:23:17 följande:
    själv klart. kom du kollar du inte med ÄL stickor?nä sex är inte skönt om man inte är sugen..vill man bli gravid får man lida pin kram
    Jo då jag kollar med stickor och just därför tillsammans med vana kan jag vara ganska så säker på att testerna kommer visa utslag idag eller imorgon
    Hade pos utslag på dag 13 förra månaden.

Vad gott det ska bli...sätter mig i bilen redan nu ...hehe
  • 8Viola2
    oxle bo skrev 2008-01-28 15:42:53 följande:
    då har du en ganska kort cykel.. jag brukade få ÄL på dag 18 ,BIM dag 30,31 antar att det blir samma nu..då tar jag fram en tallrik till..
    Ja alltså jag hade ÄL på dag 17-21 vanligast förut men nu har min cykel förkortats och äl har inträffat på dag 14 och 15 de sista månaderna. Det sägs att det är normalt.
    Kanske har det tagit lång tid efter p-pillren att återfå den rätta rytmen eller så är det enbart naturens gång.
  • 8Viola2
    Nork skrev 2008-01-29 19:50:20 följande:
    idag läste jag något intressant. var och körde på gymet och ögna lite snabbt igenom en tidning, typ hälsa eller något. då stod det om en dold kvinnosjukdom som hette PCO. den visade sig i stort sötbehov, att man var väldigt smal alt gick lätt upp i vikt och det lade sig på magen, sen var man ofta trött. sen kom då det intressanta, man hade svårt att bli gravid. hade jag kunnat med så hade jag snott tidningen, men jag kan aldrig med sådant... så jag kan inte säga mer om det hela. men har man försökt ett tag kan det ju vara idé att kolla upp det lite mer. det fanns fler anledningar till att man kunde märke denna sjukdomen, men jag kommer inte ihåg mer... kanske inte är så intressant info, men det kanske kan hjälpa någon
    Finns många med PCO på fl och jag tror att det finns ett helt forum. Verkar vara en vanlig anledning till att man har svårt att bli gravid. Vilken tidning var det...kan jag kanske också läsa när jag kommer dit
  • 8Viola2
    Nork skrev 2008-01-29 20:13:07 följande:
    haha, kommer inte ihåg exakt (jag bläddrade i 2 st nämlgen). men jag tror det var Hälsa jag hade faktiskt inte läst om det innan. det är ju så mycket förkortningar här så man blandar ihop allt ibland eller orkar inte lägga dom kvar på minnet.är du även med i Norrköpings tråden?
    Nej är inte med där!!
    Var med i en tråd för ett tag sedan men den innehöll bara mammor och jag kände mig lite utanför även om de var riktigt trevliga babes.
    Ja du det finns en hel del förkortningar och jag är inte påläst heller om alla dessa varianter.
  • 8Viola2

Wilma00: Ja man vill väldigt gärna ha ett jobb!

Nyköping: Så bra att de tar det på allvar vid nästa grav och att du äntligen fått svar på obutionen.

Jag lossar ägg nu iaf, fick pos test nu på kvällen

• 8Viola2
    Wilma00 skrev 2008-02-05 11:45:33 följande:
    Dag 30... Ingen mens än.. Kanske i morogn eller på torsdag... Fast jag har sett ett blått streck på stickan men jag litar inte på det så jag testar igen på fredag om jag inte fått nått innan dess. Mina ögon ser nog fel,, för maken ser inte strecket och då tror jag inte på det. Ska iväg till af nu iaf... Vi ses i eftermiddag tjejer.. kram.
    Ett blått streck...oj låter lovande
    Kan du inte fotografera så man får se testet??
    Hoppas såå för din skull att det är ngt.
  • 8Viola2
    Wilma00 skrev 2008-02-05 16:15:54 följande:
    De syns knappt på bild. Får se om jag är gravid eller inte. blä... Dumma tester. Annars får jag väl åka till bm nästa vecka då. haha.. Varför ser inte karlar sånt för?
    Ja man kan undra varför inte de kan se det.
    Ibland kan jag undra om sambon verkligen vill ha barn eftersom han inte visar lika stort intresse för allt vad barntillverkning innebär men innerst inne så vet jag ju att han vill. Det var ju tom han som började tjata om att skaffa barn. Jag ville inte riktigt till en början men idag känns det som att man kunnat försökt direkt när vi blev tillsammans.
    Fast då hade man säkert lyckats direkt och oroat sig för det.
  • 8Viola2
    Wilma00 skrev 2008-02-07 19:41:23 följande:
    många bra ord. Mycket har man lärt sig på 7 år i bebisverkstan. kram.
    Ja hur går det gumman!!
  • 8Viola2
    Wilma00 skrev 2008-02-08 14:54:05 följande:
    säkert missfall Men det tog ju bara ett år å bli gravid sen igen... Ska ringa bm på måndag. kram.
    Nej det får vi verkligen hoppas att det inte är.
    Varför ringer du inte redan idag?
    Men du känner ju din kropp allra bäst.
    *Kramar om*
  • 8Viola2
    Wilma00 skrev 2008-02-08 15:06:15 följande:
    De har helgstängt idag fredagar så telefontid till elva,.. så nån gång då ska jag väl kunna nå henne tycker jag. Ger väl inte upp ännu... Hoppas det går bra för er... var liggeer ni i cykeln? Gummor. kram.
    Jag är på BIM-4 idag så det närmar sig

Bra att du inte ger upp gumman. Tycker det är så trist med dessa telefontider.
Svar på tråden 2008