Inlägg från: MILF |Visa alla inlägg
  • MILF

Nu får det vara nog!!!

Bra.

mammapuh skrev 2008-01-02 00:19:33 följande:
    Syftade inte på någon speciell person, utan rent generellt!
  • MILF

Tänk dig då om jag sagt (bara för att jag själv inte vill ha barn med DS) till dig:

Men för fan anne h, hur kunde du behålla ett barn med DS?!

Det skulle jag aldrig göra. Någonsin!

(nu tog jag dig och mig som exempel, inget annat)

anne h skrev 2008-01-02 00:20:12 följande:

Men jag gillar personer med DS, likväl dem som inte har DS...
  • MILF

Men då är frågan, vem skall bestämma dessa lägen. Mamman som bär på fostret, eller mammor som redan har barn med DS..?

För mig är svaret självklart.

mammapuh skrev 2008-01-02 00:22:07 följande:
    Det kan den vara, det har vi diskuterat tidigare i tråden du och jag! Jag kan förstå att man i vissa lägen väljer att inte fullfölja en graviditet pga barnet har DS!
  • MILF

Nu är jag ju lite av en feminist-kärring.
    Jag tror att pojkar i grund och botten är lika flickor, att de stora skillnaderna beror på hur man fostrar barnen.
    Dels pga kläder och dels pga känslighet osv.

anne h skrev 2008-01-02 00:24:04 följande:

på vilket vis är de olika varandra? *nyfiken*
  • MILF

Ja som sagt, man måste ju inte förstå, men man behöver inte säga/skriva att det de mödrarna gjort är fel val.

mammapuh skrev 2008-01-02 00:25:14 följande:
    Tycker du att vi som har DS-mammor ska förstå andras val då? Vi tycker ju om våra DS-barn!
  • MILF

Äh, skit i det här inlägget -läste helt fel. Har svårt att hänge med så här på kvällskvisten dagen efter nyår.

MILF skrev 2008-01-02 00:28:54 följande:
    Nu är jag ju lite av en feminist-kärring. Jag tror att pojkar i grund och botten är lika flickor, att de stora skillnaderna beror på hur man fostrar barnen. Dels pga kläder och dels pga känslighet osv.anne h skrev 2008-01-02 00:24:04 följande:
  • MILF

Ja och med dina svar, så faller ju några av argumenten du skrivit tidigare.

Visst, att använda abort som preventivmedel är ju att göra abort för lätt, men ingen kan tvinga någon som gör så att behålla barnet heller.

heavymetal2 skrev 2008-01-02 00:30:11 följande:
    Nej,rätten till fri abort ska inte försvinna,men jag kan tycka att det görs för "lätt" idag....Vem som ska bestämma?Jag vet inte vem det är nu,så vet inte vad jag ska svara på den frågan.Kan inte svara på nästa fråga heller.Tvinga kvinnor ska man absolut inte göra.Och ja,på sista frågan,aborten kommer alltid att finnas,även om den förbjuds.
  • MILF

Givetvis personen som bär på fostret. Sen i mitt fall hade jag diskuterat det med fadern också.
    Han hade däremot inte kunnat tvinga mig till något jag inte velat.

mammapuh skrev 2008-01-02 00:30:46 följande:
    Vem tror du?
  • MILF

Oj, höll på att missa ditt inlägg.

Visst skiljer det mycket på ett barn med DS och ett utan.

Bara om man tänker på diverse hjälpmedel som behövs till ett barn med DS (som i vissa fall speciella tandborstar), vissa barn med DS behöver syrgas på natten för att kunna andas (får panik när de skall somna för att det känns som att dom skall dö) osv.

Sen för att inte tala om de timmar man måste sitta och ofta NÖTA in saker barnet skall minnas -vilken jag även måste göra ibland, speciellt om det kommer till matematik)- men som för mig nästan alltid sitter där andra gången och sitter resten av livet.

osv osv.

anne h skrev 2008-01-02 00:30:16 följande:

vad är det som skiljer en pojke med DS från en utan DS, mer än dessa bitar? För det lät på MILF som om det gjorde det, annat än de medicinska bitarna.Eller är du MILF?
  • MILF

Jag tycker inte att det stämmer, att man inte får göra abort då barnen har DS, inte heller då det är för lätt att göra abort osv...
    Men att du inte tycker att det kan tillämpas i verkliga livet.

heavymetal2 skrev 2008-01-02 00:35:48 följande:
    Vad är det jag skrivit tidigare i inläggen som inte stämmer överens med mina svar?
Svar på tråden Nu får det vara nog!!!