Ja? Det jag hittills skrivit är att jag inte fördömer kvinnor som efter fosterdiagnostik väljer att abortera ett DS-sjukt foster, p.g.a. de svårigheter som DS medför. Då hojter en del mammor att DS inte alls betyder problem, att de ÖNSKAR fler DS-barn och att barn med DS inte skiljer sig från andra. Des är "det mysigaste tillståndet" och något att önska sig och sina barn. jag håller inte med om detta.
När jag poängterar att DS visst kan innebära svårigheter i t.ex skola och arbetsliv så kontrar ni med att en akademisk utbildning ändå inte är hela världen, nehej? Lite logik till kaffet någon?
LILLABUNNY2 skrev 2007-12-31 12:59:03 följande:
Jag har aldrigt argumenterart runt i cirklar ,men jag har inte heller valt den snabba vägen till saker och ting utan valt att se saker och ting med ett mer öppet sätt ,det du verkar tro att vi föräldrar inte förstår våra barnsfuntionshinder att det kan med föra med sig vissa svårigheter,men det är ju dem man ska övervinna och inte stirra sig blind på, du grusar ner dig på akademiska utbildningar .Det är väll det viktigaste att varje individ ses som den man är inte för det funtionshinder man har utan göra nått bra av de egenskaper man är bra på.Alla människor tillför något tillvarandra oavsett med eller utan funtionshinder ,man kan ta nytta och lärdom av varandras erfarenheter och göra något bra av det istället för att generalisera människor i olika fack och kategorier.