Inlägg från: Frantic |Visa alla inlägg
  • Frantic

Nu får det vara nog!!!

Va? Detta får du gärna förklara.

heavymetal2 skrev 2007-12-30 11:08:48 följande:
    problemet är väl snare att NI inte ser individen bakom!Ni ser bara problem,problem och problem.
  • Frantic

1. Om du LÄSER vad jag skrivit så har jag poängterat att jag inte är fast besluten att abortera ett eventuellt DS-sjukt foster, dock är jag jävligt noga med att varje kvinna skall ha RÄTTEN att avgöra det själv.

2. Jag har inte skrivit "extra belastning" men det är naivt och barnsligt att låtsas att ett handikappat barn enbart tillför positiva erfarenheter till familjelivet och inte en enda liten extragrej som kan uppfattas som jobbig.

3. Jag ser inte barnen som ett problem utan deras handikapp/sjukdom. Om jag själv blir sjuk så är det även där sjukdomen som är problemet inte jag. Och givetvis vill jag helst vara frisk, och helst vill jag att mina eventuella framtida barn, om jag får några, skall vara friska.

heavymetal2 skrev 2007-12-30 11:13:36 följande:
    Om ni INTE hade sett dessa barn som problem,då hade ni väl heller inte gjort abort va?"extra belastning" skrev någon....så hur ser ni annars på dessa barn,om inte ett problem?
  • Frantic

Om du preciserar vilka åsikter/uttalanden som du syftar på blir det lättare för oss alla att förstå vad du menar.

heavymetal2 skrev 2007-12-30 11:26:50 följande:
    Ja,vad ska vi annars kalla det....nåt bra förslag?
  • Frantic

Jag är fortfarande nyfiken på vilka åsikter/uttalanden ni anser bygger på fördomar och inskränkthet.

• Frantic

Det är som att du hela tiden diskuterar med någon hemlig tredje part vars inlägg inte syns här i tråden. jag känner liksom inte igen något av det du "svarar" på. Det klassiska halmgubbe-knepet. Börjar bli tröttsamt.

heavymetal2 skrev 2007-12-30 11:41:31 följande:
    Och ska vi prata om "defekt"(fan va jag har snöat in på det),så är vi nog alla defekta på nåt sett!!!För ni som inte accepterar DS,ni är väl inte heller perfekta va?Så nån störning har vi väl alla.....god fortsättning igen.
  • Frantic

Men kontentan av de andra inläggen är ju just detta, att man måste få välja själv och att många inte vill ha ett barn med DS, men däremot inte önskar livet ur någon annans redan födda barn. Du får gärna hänvisa till de inlägg du syftar på (åter igen) men jag har en känsla av att du inte kommer göra det den här gången heller.

heavymetal2 skrev 2007-12-30 11:46:58 följande:
    Läs dom andra inläggen så förstår du vad hon menar.....hon kanske inte menar just DINA inlägg,men du e ganska duktig,du med,att ta åt dej!
  • Frantic

Men VEM är det du svarar, och VILKA inlägg? Är det i den här tråden över huvud taget?

heavymetal2 skrev 2007-12-30 11:48:45 följande:
    ÅTERIGEN:fan va du tar åt dej!Har jag sagt att DU skrivit defekt??????Ge dej nu....
  • Frantic

OK vi tar det en gång till, vilka åsikter och inlägg i den här tråden är det som du anser bygger på fördomar?

Vem är det du stör dig på och besvarar om det varken är jag eller MILF?

heavymetal2 skrev 2007-12-30 11:53:16 följande:
    Pust.....ni är sååååå jobbiga....och NI tror att DS är jobbigt!!!!!Va är inte DU då?????
  • Frantic

Eh... nehej? Så vad är det ni önskar er? Ett "DS-begåvat" barn eller ett "DS-välsignat" barn eller hur ser ni på saken? Skall vi ha den här diskussionen igen, att om man ändrar ett ords betydelse så kan man låtsas att man ändrar världen? Jaaaa... om jag säger att astma, diabetes och mässlingen inte heller är sjukdomar så kommer våra barn aldrig bli sjuka i de sjukdomarna. Fiffigt! Nobelpriset i medicin är så gott som vårt!

Lefo skrev 2007-12-30 13:52:19 följande:
    Mitt barn med DS är inte DS-sjuk.
  • Frantic

När jag skriver ni syftar jag på alla som anser att DS är något önskvärt som gör livet vackrare och bättre för både moder och barn. Är du inte en av dem så behöver du inte ta åt dig.

Din uppfattning och önskedröm att DS inte är en sjukdom delar du med ett par andra DS-mammor på detta forum, det ändrar dock ingenting annat än er vokabulär. Du kan ju alltid skicka ett brev till WHO om att de skall ändra definitionerna så att genetiska sjukdomar skall kallas något annat (du får själv fylla i vad, för jag vet inte riktigt vad ditt förslag är) tills dess väljer jag att använda gängse språkbruk.

Jag vet inte riktigt vad du vill poängtera genom att lyfta fram din dotters språksvårigheter, vad är det du vill att jag skall bemöta?

Lefo skrev 2007-12-30 22:30:39 följande:
    Jag skrev detta inlägg på grund av att du alltid skriver DS-sjukt barn. En undrar är varför du skriver så? Är det för att retas?Sedan får du om du vill kalla mig för du. Eller skriver du till flera och hänvisar bara till mitt inlägg?Jag har den uppfattningen att min dotter har en kromosomavvikelse men inte en kromosomsjukdom. Min dotter har inte heller några följdsjukdomar. Min dotter har en utvecklingstörning (tror jag i alla fall men hon har inte gjort några tester).Min dotter prata inte så bra men hon stödtecknar mycket bra och vid 4 år och 10 månader ålder så gör hon sig förstådd på förskolan och hemma. Jag har aldrig skrivit någon stans att min dotter är "normal" eller "kan allt" eller kommer bli ett "super DS barn". Jag ser mitt barn som Linnéa som har DS och som behöver tränas för att utvecklas.
Svar på tråden Nu får det vara nog!!!