Nu får det vara nog!!!
mammapuh; mitt råd till dig är att ta det lite lugnare...
Du skapar endast irritation.
mammapuh; mitt råd till dig är att ta det lite lugnare...
Du skapar endast irritation.
På ditt första citat förstår jag inte riktigt var du vill komma. Men att dina barn inte fick din ögonfärg har med genetik att göra.
Vad är det jag inte förstår. Skriv gärna vettiga argument, påståenden och dyligt, detta för inte diskussionen framåt.
Är man klok om man får folks fördomar att växa så ja då är hon nog klokast här på FL.
Calistra:
På vilket sätt har jag gjort det? Har efterlyst ett sådant svar tidigare i tråden, men inte fått något.
För att jag anser att ett barn med DS har vissa behov som andra barn inte har?
För att jag anser att fri abort är något att eftersträva?
Det är så här att om jag går in under rubriken Förälder så ser jag de senaste inläggen som det skrivits i. Ser jag något jag finner intressant så läser jag och svarar om jag känner att jag vill.
För övrigt så är detta ingen stängd medlemsgrupp, eller hur?
Är det inte viss skillnad på att skriva att någon är vedervärdig och obildad, är för etnisk rensing osv, än att ifrågasätta någons grad på ett arbete..? Jag är för övrigt inte ute efter att mästra dig inom ämnet etnisk rensning. Absolut inte. Däremot kändes det absolut inte professionellt att ge ett sånt svar och uttrycka en sån åsikt.
Jag anser inte (absolut inte) att barn med DS har mindre rätt att finnas eller mindre värde. Däremot så kan jag förstå om en person inte vill/kan/orkar ta hand om ett barn med DS. Känner man på det sättet så anser jag att det är bättre att abortera fostret.
God Jul Septemberknodd.
Jag anser att jag inte är en av personerna som börjat med personangrepp i denna diskussion och vidare knappt fortsatt. Däremot känner jag inte för att vara trevlig och försiktig när vissa skriver mycket otrevliga svar till mig. Skulle du göra det?
Exakt, det känns som att om man skriver att man själv inte vill behålla ett foster som berikats med extra kromosomer, så vill man per automatik "ta bort" alla sådana som redan existerar.
sär skriven skrev 2007-12-17 11:20:37 följande:
Men så är det ju fakjtiskt inte. Om barnen nu väljer sina föräldrar blir barnen nog rätt snopna då föräldrarna dom valt tar bort dom.
För det aborteras ju faktiskt foster med extra kromosomer, så som foster med DS.
Ja det må vara din åsikt. Jag skrev min åsikt om det och påpekade en brist i din åsikt.
Sen är det din åsikt, inte en sanning.
Det tror jag med Lefo.
OM jag skulle föda ett barn med DS hade jag gjort allt i min makt för att hjälpa barnet, sköta barnet och givetvis kommer jag att älska barnet, som jag gjort med vilket barn som helst.
Däremot om jag får veta att barnet har DS redan då barnet är ett foster, så skulle jag nog ta bort barnet. Förmodligen inte för barnets skull. Utan för min skull.
Med andra ord så önskar jag ingen perfekt värld där det inte finns DS.