Inlägg från: homemade |Visa alla inlägg
  • homemade

Nu får det vara nog!!!

Bättre om du citerar så vi förstår vems inlägg du syftar på

heavymetal2 skrev 2007-12-29 19:58:02 följande:
    Och vem säger att alla "friska" personer är bättre...?Alla är vi olika individer och borde väl respekteras för det....
  • homemade

Men det finns ju fler i tråden än bara du och jag...

Finns inget som säger att friska människor är bättre eller att de som finns inte ska respekteras.

Jag har skrivit att friska barn borde ju vara normalt att önska sig

heavymetal2 skrev 2007-12-29 20:02:49 följande:
    Ditt inlägg i 178....du kan väl inte redan ha glömt vad du skrev?
  • homemade

Normalt brukar väl baseras på hur det stora flertalet ser ut

heavymetal2 skrev 2007-12-29 20:07:38 följande:
    Ne,vem avgör vad som är normalt och inte normalt....tragiskt,mycket tragiskt.....
  • homemade

Jag håller inte med dig om det, jag tycker att det är bra att man ofta har möjligheten att välja

heavymetal2 skrev 2007-12-29 20:11:55 följande:
    Det är bara synd att man ska ha rätten att sålla ut dessa barn,som inte anses tillhöra "det normala"......jag känner många människor,som är vad man kallar utvecklingsstörning,och underbarare människor än dom finns inte!Så jag tycker det är jävligt tragiskt,och synd om alla dom som väljer abort pga ett ds-barn,dom barnen är helt underbara!!!!!Precis lika underbara som alla andra barn!
  • homemade

Så din åsikt är att alla måste uppskatta och vilja ha DS barn?

heavymetal2 skrev 2007-12-29 20:15:17 följande:
    Du har din åsikt och jag har min.....men jag undrar om du inte hade ändrat din åsikt något om du lärt känna ett DS-barn.....
  • homemade

Ja visst är det så, i de fallen inte föräldrarna väljer bort barnet.

calistra skrev 2007-12-29 20:18:47 följande:
    det var någon som skrev tidigare i denna tråden:Säger det igen, tur att barnen "väljer" ut sina föräldrar. För det är just det jag tror att dom gör!!!OOj jag höll inte det jag skrev.
  • homemade

Så det är så att om man inte håller med om en åsikt så beror det på okunskap?

heavymetal2 skrev 2007-12-29 20:24:28 följande:
    Nej det är inte min åsikt,men om alla hade mer kunskap om dessa barn så tror jag att folk hade ändrat åsikt.....
  • homemade

Självklart är det lätt att dömma andra

heavymetal2 skrev 2007-12-29 20:31:26 följande:
    I detta fallet:ja det tror jag......hade du te x jobbat med dessa barn,så tror jag att din åsikt varit annorlunda,eller om du själv haft ett sånt barn.....det är "lätt" att döma när man inte varit där själv,vet du....
  • homemade

Ja det gör ju inte jag, men tror inte det beror på okunskap utan på ett fritt val.

heavymetal2 skrev 2007-12-29 20:35:38 följande:
    Alldeles för lätt......tillhör väl den "klassen" som umgås med alla,oavsett hudfärg,sexuell läggning eller annat.....tror på kärlek mellan människor.
  • homemade

Ska vi ta det i inbox istället så vi inte blir OT i tråden?

heavymetal2 skrev 2007-12-29 20:41:10 följande:
    Men om det vore ett fritt val,så kan du ju heller inte dömma....?Du vet ju inget om dessa människor,alltså är det okunskap.....Om du väljer att ta avstånd från en som te x är homosexuell,varför VÄLJER du det....?Vad är grundtanken....?
  • homemade

Jag kan inte se hur en värld full av utvecklingsstörda barn och barn med övriga fel som gör att de inte kan växa upp utan livslång vård kan göra världen vackrare. Att det bidrar till mångfald håller jag med om men att de gör världen vackrare och att man borde önska sig ett DS barn förstår jag ej.

• homemade

Nej de verkar reta upp sig så bra själva. Alla vill väkl helst ha ett friskt barn utan några som helst "fel" men tydligen inte enligt inläggen

• homemade

De finns ju tom de som önskar fler DS ban

heavymetal2 skrev 2007-12-30 21:31:09 följande:
    Nej för tusan,vi vill bara ha "sjuka" barn,inget annat!!!!!!För visst har vi skrivit så i alla inlägg?????
  • homemade

Vad är det för otrevligt med att inte tycka att världen blir vackrare och bättre pg av DS. Det är väl en åsikt precis som att de finns de som tycker tvärt om

• homemade

Nåväl jag håller helt med om att alla har samma rätt till respekt här i livet de som finns här. Jag är allt för okunnig i ämnet för att veta om det är en sjukdom eller ej i fackterm, men att det är att ses som icke önskvärt att få ett barm med DS kontra ett utam kromosom avvikelser är väl inte mycket att tvista om, alla vill väl ha ett så "normalt" barn som möjligt

• homemade

Att man inte själv vill ha ett DS barn innebär väl inte att man tycker illa om de som finns

mammapuh skrev 2007-12-31 15:30:47 följande:
    Du frågar om vi skulle kunna önska bort ds om vi hade gjort det!? Om jag fick välja mellan att min dotter var DÖD eller om hon fick leva med DS hade jag valt henne levandes med DS. Fick jag välja mellan att hon inte hade DS eller att hon hade DS hade jag nog själv valt att hon inte hade DS. Enbart pga hur samhället ser ut och hur mycket fördomar vi får stå emot! Och oron för hur hennes framtid kommer se ut i ett samhälle som inte vill ha barn som henne!
  • homemade

Det var trevligt

heavymetal2 skrev 2007-12-31 16:37:15 följande:
    Kan bara hålla med....
  • homemade

Same to you ;)

heavymetal2 skrev 2007-12-31 17:12:57 följande:
    God fortsättning.
Svar på tråden Nu får det vara nog!!!