Nu får det vara nog!!!
Bättre om du citerar så vi förstår vems inlägg du syftar på
Bättre om du citerar så vi förstår vems inlägg du syftar på
Men det finns ju fler i tråden än bara du och jag...
Finns inget som säger att friska människor är bättre eller att de som finns inte ska respekteras.
Jag har skrivit att friska barn borde ju vara normalt att önska sig
Normalt brukar väl baseras på hur det stora flertalet ser ut
Jag håller inte med dig om det, jag tycker att det är bra att man ofta har möjligheten att välja
Så din åsikt är att alla måste uppskatta och vilja ha DS barn?
Ja visst är det så, i de fallen inte föräldrarna väljer bort barnet.
Så det är så att om man inte håller med om en åsikt så beror det på okunskap?
Självklart är det lätt att dömma andra
Ja det gör ju inte jag, men tror inte det beror på okunskap utan på ett fritt val.
Ska vi ta det i inbox istället så vi inte blir OT i tråden?
Jag kan inte se hur en värld full av utvecklingsstörda barn och barn med övriga fel som gör att de inte kan växa upp utan livslång vård kan göra världen vackrare. Att det bidrar till mångfald håller jag med om men att de gör världen vackrare och att man borde önska sig ett DS barn förstår jag ej.
Nej de verkar reta upp sig så bra själva. Alla vill väkl helst ha ett friskt barn utan några som helst "fel" men tydligen inte enligt inläggen
De finns ju tom de som önskar fler DS ban
Vad är det för otrevligt med att inte tycka att världen blir vackrare och bättre pg av DS. Det är väl en åsikt precis som att de finns de som tycker tvärt om
Nåväl jag håller helt med om att alla har samma rätt till respekt här i livet de som finns här. Jag är allt för okunnig i ämnet för att veta om det är en sjukdom eller ej i fackterm, men att det är att ses som icke önskvärt att få ett barm med DS kontra ett utam kromosom avvikelser är väl inte mycket att tvista om, alla vill väl ha ett så "normalt" barn som möjligt
Att man inte själv vill ha ett DS barn innebär väl inte att man tycker illa om de som finns
Det var trevligt
Same to you ;)