Inlägg från: homemade |Visa alla inlägg
  • homemade

Nu får det vara nog!!!

Det är väl självklart att man föredrar ett friskt barn och det vore väl jättebra om det inte fanns sådant som DS och liknande skador.

• homemade

Blind och döv, och ADHD mfl går väl inte att upptäcka innan? Men där barnen har en form av utvecklingsstörning och det går att se detta tidigt i graviditeten. Ställer en motfråga, vill vi ha en värld av DS barn?

heavymetal2 skrev 2007-12-29 15:37:23 följande:
    Men var ska man sätta gränsen?Barn med DS,barn som är blinda,barn som är döva,barn med ADHD/DAMP.....kanske barn som är väldigt oroliga?
  • homemade

Jag kan inte se något vackert i en värld full av DS människor

• homemade

Nej men inte blir den vackrare av DS

heavymetal2 skrev 2007-12-29 18:56:10 följande:
    Är världen så jäkla vacker nu då?
  • homemade

Jag tror nog att jag vågar yttra mig trots att jag inte har eller har en DS person i min närhet.

Jag har full förståelse för att de som har ett barn med DS älskar det på samma sätt som jag älskar mina utan. Jag skulle självklart älska mitt eget med om jag skulle fått ett med DS.

Men jag kan inte se hur en värld skulle bli bättre/trevligare om det blev fler defekta barn/människor i samhället.
    Det är väl knappast något att sträva efter att det föds så många som möjligt med skador som leder till handikapp/utvecklingsstörningar.

heavymetal2 skrev 2007-12-29 18:58:20 följande:
    Har du själv barn med DS eller nån bekant,eftersom du vågar yttra dej så????
  • homemade

Det var som en reaktion på ett annat inlägg om hur mycket bättre världen varit om fler hade DS

Lefo skrev 2007-12-29 19:08:19 följande:
    Av alla barn som födds idag i Sverige är det ca 120 barn med DS och ca 150 görs det abort på med hittad diagnos DS vid FVP eller MKP.
    Alltså ca 250 barn.Hur får du detta till en värd av DS barn?
  • homemade

Ja och som jag skrev som kommentar till detta inlägget där det står att det nog vore en vackrare och skönare värld
    anne h skrev 2007-12-29 18:12:23 följande:

alla jag träffat -ganska många till antalet, faktiskt- är också glada, sura, arga, otrevliga, trevliga, griniga.. men de otrevligare sidorna av det hela går så snabbt över, är de ledsna så går det över på en minut, är de arga lika så.. och långsinta? Det har ingen av dem varit. Så nog vore det en vackrare och skönare värld, men som sagt; tyvärr kommer det aldrig att inträffa, eftersom det föds 799/800 nDS..
  • homemade

Ja och som jag skrev i det första, jag ser det inte på samma sätt som du. Olika åsikter kallas det..
    anne h skrev 2007-12-29 19:19:44 följande:

och det står jag fast vid; det skulle helt klart vara en vackrare och skönare värld. Trevligare framför allt, utan folk som ser ner på andra.
  • homemade

Nu handlar det inte om att vara finkänslig eller ej, hade jag fått ett DS barn hade jag så klart älskat det över allt annat och aldrig velat byta bort det. Det hindrar mig inte från att önska mig ett friskt barn utan defekter av något slag, det gör nog de flesta som ska bli föräldrar

calistra skrev 2007-12-29 19:40:24 följande:
    Nu måste jag bara skriva här..Man kan faktiskt vara lite fin känslig när det gäller just om någons barn. Vi ds-föräldrar eller föräldrar till ett funktionshindrat barn har ALDRIG sagt något om normal-störda barn. Förstår inte varför ni anser att om man skulle få ett barn med ds skulle vara så hemskt. det är faktiskt helt UNDERBART, ja du läste rätt-UNDERBART!!!!!Skulle aldrig bytt bort det liv jag har nu mot något annat!!
  • homemade

Men då går det ju inte att ha en tråd om ämnet om alla nu måste tycka att DS är toppen och att det är fantastiskt.

calistra skrev 2007-12-29 19:46:44 följande:
    Måste bara lägga till att självklart har man rätt att ha sina egna åsikter. MEEN som jag skrev där uppe man måste vara finkänslig. Hur hade du/ni reagerat om någon hade sagt något som Ni gjort om era barn eller blivande barn??? -tänk på det
Svar på tråden Nu får det vara nog!!!