• micorazón

Vi som är gifta/tillsammans med/är kosovoalbaner, makedoner, albaner :-D tråd 4!!!!

Jaha tjejer, nu var det dags för en ny tråd IGEN Nu ser vi till att slå rekordet med denna!!

Jag ändrade titeln så att den passar oss alla hahahaha Så nu känner sig väl ingen utanför???????

Kram på er, ni är för underbara! Vad skulle man göra utan denna tråden i forumet? Jobba kanske? Eller hur Jeta?

Besim per gjithmonë - 2007.02.22
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-12-12 23:28:38:
    Tråd nr 1
    www.familjeliv.se/Forum-11-241/m19351269.html

Tråd nr 2
    www.familjeliv.se/Forum-11-241/m22076767.htmlBesim per gjithmonë - 2007.02.22

recepttråd 1
    www.familjeliv.se/Forum-5-72/m21516317.html

recepttråd 2
    www.familjeliv.se/Forum-5-72/m24690002.html

LÄNK TILL LISTAN FÖR OSS SOM ÄR AKTIVA I TRÅDEN

www.familjeliv.se/Forum-11-236/m23703062.html

LISTTRÅD nr 2

Alla nya skriv in er om ni inte redan har gjort det!

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m26820088.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-12-12 23:30:52:
    Recepttråd 3

www.familjeliv.se/Forum-5-72/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-12-12 23:32:49:
    Tråd nr 3

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m24867770.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-12-14 17:13:59:
    recepttråd 3 - NU FUNGERAR DEN

www.familjeliv.se/Forum-5-72/m27857440.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-19 18:42
    TILL REDAKTIONEN PÅ FL:

Här komemr vår lilla ordlista Vill ni kolla upp alla hemska ord vi säger TILL VARANDRA härinne så har ni en länk här

lexin2.nada.kth.se/

Så nu kör vi:

naten e mirë - godnatt
    miredita - goddag
    diten e mirë - hejdå
    tung - hejdå (eller tungjatjeta omman är bonde haha)
    mut - dåligt
    qifsha - fan

sen har vi lite olika maträtter ,men SVerige har inte översatt dem så det får ni faktiskt tåla

Återkommer säkert me fler ord!
  • Svar på tråden Vi som är gifta/tillsammans med/är kosovoalbaner, makedoner, albaner :-D tråd 4!!!!
  • PetraD

tror att det handlar om att många som anmält våra inlägg på albanska för att de stör sig av kosovos självständighet

Ditsy skrev 2008-02-18 21:44:53 följande:
    Hej tjejer!!..Ser att det är lite stökigt här inne.. har inte läst så mycket med det verkar vara lite ljöjligt, får man inte skriva på sin egna språk? Ja skriver ju 1000 tals inlägg här på bara ren bosniska o ingen säger nåt.. Hmmm.. konstigt..GRATTIS till självständigheten förrestene efterskott får man nog säga! Yipppiiiii för er.. hoppas ni firade väl, hehe.. såg en massa bilar och folk, skitkul! Ha de bra girls!
  • PetraD

klart vi kan vara glada och mysiga som vanligt det är ju vår personliga natur

shqiponjë skrev 2008-02-18 23:10:14 följande:
    håller med!Kan vi inte vara sådär glada och mysiga som vanligt????pleeese???När jag först kom hit till fl tyckte jag att det var så härligt med alla trevliga människor men det finns så otroligt mycket figentlighet..Tycker som camilla, vi bryr oss inte om det, vi har ju varandra!kram på er alla!
  • PetraD

precis
    vi ska klara det tillsammans.
    vi finns ju alla underbara tjejer här för varandra

var nog många som blev besvikna
    på det som från början var lyckans dag så blev VI verkligen PROVOCERADE

alisandra skrev 2008-02-19 00:12:57 följande:
    Vem gör inte det? Haha.Men men. Vi får se hur länge man kan bita ihop. Vi tjejer har ju alltid kul här annars så.Och det ska vi fortsätta med!Men igår blev jag verkligen besviken på FL.Man gör inte så som dom gjorde då, för det var VIsom blev provocerade och hur ska man inte kunna reagera?Whatever nu liksom.. Jag orkar inte bry mig!Dom är iallafall inte värda våra underbara tjejers uppmärksamhet! HAHAHA!Nu ska jag lägga mig och mysa med min man.Naten e mirë.
  • alisandra

Precis, det tror jag med. För ingen har sagt något frut när vi har skrivit.. Mirëmëngjes, Mirëdita, Ditën e mirë eller Naten e mirë. Det har ju skrivits DAGLIGEN i vår tråd utan ett enda anmält inlägg. Sjukt..

Men nu får dom störa sig hur mycket dom vill för nu ÄR iallafall Kosovo självständigt. Haha!

PetraDeliu skrev 2008-02-19 11:06:34 följande:
    tror att det handlar om att många som anmält våra inlägg på albanska för att de stör sig av kosovos självständighet
  • alisandra

Hej!

Man har ju hört om småbarn som varit och dom har haft öronskydd för barn som också finns på apoteket att köpa.
    Kanske skulle vara smidigare än öronproppar? Eller, jag vet inget om sånt.

Vore ju kul om ni också åkte dit.
    Men har dom bestämt lokal än? Sist jag hörde var det inte klart vilken lokal som dom skulle ha.
    Jag hoppas verkligen vi ska dit!

Melle73 skrev 2008-02-19 07:41:06 följande:
    HejJag hade gärna åxå gått på den där festen , men jag vet inte riktigt hur jag ska göra med vår bebis... Funderar på om man kan skaffa ett par öronproppar på apoteket till henne ? Hon är ju bara 8 månader.Barnvakt är inte att tänka på.
  • alisandra

Ja, verkligen. Vissa inlägg (dom flesta) var ENBART till för att PROVOCERA oss. Tyvärr..

PetraDeliu skrev 2008-02-19 11:10:27 följande:
    precisvi ska klara det tillsammans.vi finns ju alla underbara tjejer här för varandra var nog många som blev besviknapå det som från början var lyckans dag så blev VI verkligen PROVOCERADE
  • alisandra

Nu ska jag åka och skjutsa min farmor till sin sjukgymnast och sen ska jag hem och städa och tvätta.
    Ser ut som fan här hemma! Hundarna har löpt amok och lerigt ute, och tassavtryck i hela trappen upp. Usch.
    Dags och plocka fram min super mopp! Haha, sååååå bra!

Sen ska jag bara pite och salat shopë. Mums.
    Kanske lite nybakat bröd till också. Vi får se vad jag hinner..

Ha en trevlig dag tjejer!
    Kram.

• PetraD

jag fick nyss en tillsägelse för att jag skrev GOD NATT PÅ ALBANSKA igår kväll
    som om det inte sagt flera ggr innan.
    UPPMANING TILL DEN SOM ANMÄLT DET INLÄGGET; MEDDELA MIG VEM DU ÄR!!!!!!!!!!
    det är verkligen någon som börjat klaga på oss som *** som har något emot KOSOVOS SJÄLVSTÄNDIGHET!!!!!!!!!!!!!!

alisandra skrev 2008-02-19 12:09:01 följande:
    Precis, det tror jag med. För ingen har sagt något frut när vi har skrivit.. Mirëmëngjes, Mirëdita, Ditën e mirë eller Naten e mirë. Det har ju skrivits DAGLIGEN i vår tråd utan ett enda anmält inlägg. Sjukt..Men nu får dom störa sig hur mycket dom vill för nu ÄR iallafall Kosovo självständigt. Haha!
  • PetraD

det var verkligen de flesta inläggen till för att PROVOCERA oss ja

alisandra skrev 2008-02-19 12:12:43 följande:
    Ja, verkligen. Vissa inlägg (dom flesta) var ENBART till för att PROVOCERA oss. Tyvärr..
Svar på tråden Vi som är gifta/tillsammans med/är kosovoalbaner, makedoner, albaner :-D tråd 4!!!!