• micorazón

Vi som är gifta/tillsammans med/är kosovoalbaner, makedoner, albaner :-D tråd 4!!!!

Jaha tjejer, nu var det dags för en ny tråd IGEN Nu ser vi till att slå rekordet med denna!!

Jag ändrade titeln så att den passar oss alla hahahaha Så nu känner sig väl ingen utanför???????

Kram på er, ni är för underbara! Vad skulle man göra utan denna tråden i forumet? Jobba kanske? Eller hur Jeta?

Besim per gjithmonë - 2007.02.22
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-12-12 23:28:38:
    Tråd nr 1
    www.familjeliv.se/Forum-11-241/m19351269.html

Tråd nr 2
    www.familjeliv.se/Forum-11-241/m22076767.htmlBesim per gjithmonë - 2007.02.22

recepttråd 1
    www.familjeliv.se/Forum-5-72/m21516317.html

recepttråd 2
    www.familjeliv.se/Forum-5-72/m24690002.html

LÄNK TILL LISTAN FÖR OSS SOM ÄR AKTIVA I TRÅDEN

www.familjeliv.se/Forum-11-236/m23703062.html

LISTTRÅD nr 2

Alla nya skriv in er om ni inte redan har gjort det!

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m26820088.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-12-12 23:30:52:
    Recepttråd 3

www.familjeliv.se/Forum-5-72/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-12-12 23:32:49:
    Tråd nr 3

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m24867770.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-12-14 17:13:59:
    recepttråd 3 - NU FUNGERAR DEN

www.familjeliv.se/Forum-5-72/m27857440.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-19 18:42
    TILL REDAKTIONEN PÅ FL:

Här komemr vår lilla ordlista Vill ni kolla upp alla hemska ord vi säger TILL VARANDRA härinne så har ni en länk här

lexin2.nada.kth.se/

Så nu kör vi:

naten e mirë - godnatt
    miredita - goddag
    diten e mirë - hejdå
    tung - hejdå (eller tungjatjeta omman är bonde haha)
    mut - dåligt
    qifsha - fan

sen har vi lite olika maträtter ,men SVerige har inte översatt dem så det får ni faktiskt tåla

Återkommer säkert me fler ord!
  • Svar på tråden Vi som är gifta/tillsammans med/är kosovoalbaner, makedoner, albaner :-D tråd 4!!!!
  • Jeta

Hej på er!!

Skönt att ÄNTLIGEN kunna få skriva här!!!

Så Jennie fick en son??? vad ska han heta? hade allt gått bra???

Fick samtal från dagis att Arti hade mått dåligt och kräkts och fick feber. Så nu är mannen hemma med honom. Sen ska jag vara hemma resten av veckan, känner att jag inte orkar jobba så som läget är nu!! Kanske är hemma en längre tid??!! vet ej.... en otrolig jobbig situation!!

• shqiperi82
    Jeta skrev 2008-02-18 16:35:38 följande:
    Hej på er!!Skönt att ÄNTLIGEN kunna få skriva här!!! Så Jennie fick en son??? vad ska han heta? hade allt gått bra??? Fick samtal från dagis att Arti hade mått dåligt och kräkts och fick feber. Så nu är mannen hemma med honom. Sen ska jag vara hemma resten av veckan, känner att jag inte orkar jobba så som läget är nu!! Kanske är hemma en längre tid??!! vet ej.... en otrolig jobbig situation!!
    vadå vad e det med dig då gumman? mår du inte bra?? du får gärna inboxa mig eller så kan vi prata på msn om du vill . KRAM och krya på Arti!!!
  • Jeta

Ne alltså jag mår bra, men själva arbetssituationen är kass. Som tex nu när jag ska vara hemma resten av veckan, då ska allt jag har inplanerat "bokas av" så att jag får ju ta allt från denna vecka + nästa veckas. Min chef bollar bara tillbaka ärenden till en själv istället för att dela ut dem till andra.

Jättekul att vara tillbaka på måndag nästa vecka FULLBOKAD liksom. Som denna veckan hade jag bokat upp mig full redan för jag har så många nya ärenden.

Man kan ju inte vara hemma med sitt barn och samtidigt veta att man har ass mycket veckan efter liksom, så får det inte vara man måste kunna va hemma och va sjuk utan att ha ångest liksom!!!

Hel arbetsplatsen sjunker känns det som...

shqiperi82 skrev 2008-02-18 16:43:12 följande:
    vadå vad e det med dig då gumman? mår du inte bra?? du får gärna inboxa mig eller så kan vi prata på msn om du vill . KRAM och krya på Arti!!!
  • shqiperi82
    Jeta skrev 2008-02-18 16:50:46 följande:
    Ne alltså jag mår bra, men själva arbetssituationen är kass. Som tex nu när jag ska vara hemma resten av veckan, då ska allt jag har inplanerat "bokas av" så att jag får ju ta allt från denna vecka + nästa veckas. Min chef bollar bara tillbaka ärenden till en själv istället för att dela ut dem till andra. Jättekul att vara tillbaka på måndag nästa vecka FULLBOKAD liksom. Som denna veckan hade jag bokat upp mig full redan för jag har så många nya ärenden. Man kan ju inte vara hemma med sitt barn och samtidigt veta att man har ass mycket veckan efter liksom, så får det inte vara man måste kunna va hemma och va sjuk utan att ha ångest liksom!!!Hel arbetsplatsen sjunker känns det som...
    OK. gud vad jobbigt alltså!! men FÅR det gå till så? Klart man måste kunna vara hemma med barnen utan att ha panik för att komma tillbaka och ta igen allt.
    Hoppas det löser sig!!
    När ska du börja plugga till polis då?
    Hur gr det med +?
  • Jeta

Ja jag ska snart bege mig hemåt och inte bry mig!!

ang polis så har jag sökt för hösten men jag vet inte riktigt hur jag känner inför det,får veta till sommaren om jag kommer in får ta ställning till det då.

ang + så vet jag inget än, ska testa 29 februari

shqiperi82 skrev 2008-02-18 16:54:59 följande:
    OK. gud vad jobbigt alltså!! men FÅR det gå till så? Klart man måste kunna vara hemma med barnen utan att ha panik för att komma tillbaka och ta igen allt. Hoppas det löser sig!!När ska du börja plugga till polis då?Hur gr det med +?
  • shqiperi82
    Jeta skrev 2008-02-18 17:07:46 följande:
    Ja jag ska snart bege mig hemåt och inte bry mig!!ang polis så har jag sökt för hösten men jag vet inte riktigt hur jag känner inför det,får veta till sommaren om jag kommer in får ta ställning till det då.ang + så vet jag inget än, ska testa 29 februari
    ok. lycka till med allt,jobb, utbildning och framförallt +!!!!
  • alisandra

Men det var ju det som var meningen med flaggan!

Jag tänker INTE vara tyst för jag varken sa eller gjorde något "dumt" igår. Jag får tycka och säga PRECIS vad jag vill!
    FL är iallafall som ett stort jävla dagis för vuxna, tror jag spyyyyyr..

Får väl se hur länge man orkar hänga kvar här.
    Tur denna tråd finns iallafall.

shqiperi82 skrev 2008-02-18 12:50:24 följande:
    Hej alla!!Gud vad kul vi hade igår!! Förstvar vi en massa bilar som körde runt i Jönköping och tutade och viftade med världens finaste flagga!! Många som tittade och vinkade och så, kul att se så många positiva människor!! Fannas några som bara kollade med men men....Sen åkte vi till en lokal på Råslätt där vi dansade och hade skitkul!! Älskar albansk musik och dnasen oxå!! Var en kille som sjöng live och var mycket folk! Adrian sprang runt och lekte och Mirela tittade nyfiket på alla som dansade och somnade sen en stund för att sen vakna av Adrian som pussade henne.Tror vi var hemma halv ett. hihi... Mirela somnade inte om förrän 2.30 så idag är man sådär pigg, men det är det värt!!!Man tror knappt det är sant men det är det!! Flaggan var fin tycker jag med... Vädigt inspirerad av EU dock men men.... tråkigt att det blev som det blev med våra trådar men det är ju ett vääääldigt känsligt ämnde detta med kosovo och vi frå nog ta det lite lugnt alla så vi inte blir avstängda alla. Jeta, Alisandra och Petra blev avstängda alla va??
  • alisandra

Hörde ni om flickan som föddes igår när dom utropade självständigheten?
    Hon fick heta Pavarsia, så gulligt tycker jag!
    Självständighets barnet. Häftigt! Mamman var såååå stolt!

Jag höll på och dö igår när jag tittade på nyheterna på RTK igår och dom filmade från Metrovica där dom höll på och "stormade" USA ambassaden. Alla Serber gjorde det där VIDRIGA tecknet med 3 fingrar, och ALLA var fan maskerade!
    Så fegt... Kan inte ens stå för vadfan dom tycker! Men det vet vi ju alla redan att det dom är bäst på är att skämma ut sig.

Haha..

Svar på tråden Vi som är gifta/tillsammans med/är kosovoalbaner, makedoner, albaner :-D tråd 4!!!!