• micorazón

Vi som är gifta/tillsammans med/är kosovoalbaner, makedoner, albaner :-D tråd 4!!!!

Jaha tjejer, nu var det dags för en ny tråd IGEN Nu ser vi till att slå rekordet med denna!!

Jag ändrade titeln så att den passar oss alla hahahaha Så nu känner sig väl ingen utanför???????

Kram på er, ni är för underbara! Vad skulle man göra utan denna tråden i forumet? Jobba kanske? Eller hur Jeta?

Besim per gjithmonë - 2007.02.22
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-12-12 23:28:38:
    Tråd nr 1
    www.familjeliv.se/Forum-11-241/m19351269.html

Tråd nr 2
    www.familjeliv.se/Forum-11-241/m22076767.htmlBesim per gjithmonë - 2007.02.22

recepttråd 1
    www.familjeliv.se/Forum-5-72/m21516317.html

recepttråd 2
    www.familjeliv.se/Forum-5-72/m24690002.html

LÄNK TILL LISTAN FÖR OSS SOM ÄR AKTIVA I TRÅDEN

www.familjeliv.se/Forum-11-236/m23703062.html

LISTTRÅD nr 2

Alla nya skriv in er om ni inte redan har gjort det!

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m26820088.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-12-12 23:30:52:
    Recepttråd 3

www.familjeliv.se/Forum-5-72/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-12-12 23:32:49:
    Tråd nr 3

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m24867770.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-12-14 17:13:59:
    recepttråd 3 - NU FUNGERAR DEN

www.familjeliv.se/Forum-5-72/m27857440.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-19 18:42
    TILL REDAKTIONEN PÅ FL:

Här komemr vår lilla ordlista Vill ni kolla upp alla hemska ord vi säger TILL VARANDRA härinne så har ni en länk här

lexin2.nada.kth.se/

Så nu kör vi:

naten e mirë - godnatt
    miredita - goddag
    diten e mirë - hejdå
    tung - hejdå (eller tungjatjeta omman är bonde haha)
    mut - dåligt
    qifsha - fan

sen har vi lite olika maträtter ,men SVerige har inte översatt dem så det får ni faktiskt tåla

Återkommer säkert me fler ord!
  • Svar på tråden Vi som är gifta/tillsammans med/är kosovoalbaner, makedoner, albaner :-D tråd 4!!!!
  • alisandra

Seriöst jag hatar FL!
    Muslim tråd efter Ilsam tråd efter varanndra.
    Jag spyyyyyyyyyyyyyyr!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Tror att jag seriöst inte kommer klara av att hänga här speciellt mycket mer, jag blir bara förbannad!
    Och det känns så onödigt! För ingen kommer kunna ändra deras sätt att se på saker och ting, tyvärr.
    Låt dom vara inskränkta, äckliga och fulla med fördommar!
    Men jag pallar det INTE länge till...

Och det värsta är att FL:s "kära" moderatorer inte gör speciellt mycket för det och igår var jag så j*vla pissed OFF!
    På FL och deras moderatorer. Och hur dom skötte det hela, or not!

Var bara tvungen och skriva av mig. Nu vet ni vad jag tycker! Och det står jag för! För jag har all anledning till att vara ARG för det som hände igår. Och jag tror inte jag är den enda, men skitsamma!

BYEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

• PollyWantsACracker

Hej tjejer

jag vill bara säga lamtumire till er alla (lamtumire betyder adjö, FL).
    Jag ska lämna FL och faktiskt aldrig sätta min fot här mer. Det finns flera anledningar:

1. Jag tycker de har löjliga regler som jag inte vill följa. Jag förstår inte meningen med att det ska vara förbjudet att skriva ett par ord på andra språk. Jag vill aldrig bli censurerad från att skriva på albanska, det är kanske ?omoget? av mig, men jag vill aldrig vistas på en plats där albanska är förbjudet.

2. Jag accepterar inte att bli avstängd och tillsagd som ett småbarn att jag ?trotsade? moderatorn, bara för att jag ville skriva grattis på albanska språket och för att jag skrev att det var fel att stänga av folk pga. det. Jag tycker folk ska bli avstängda när dom är överdrivet aggressiva och skriver fula saker, men på stämningen i vårt forum borde dom förstå att det vi skrev på albanska inte var fula saker, dessutom förklarade vi vad det betydde också.

3. Jag har märkt att FL är fullt av rasister, som skriver rasistiska saker i forumen, och jag vill inte på något sätt bli förknippad med det och dessutom tar det så mycket kraft från mig att bli upprörd över detta.

4. I ett forum har en man från Arkans armé frågat hur han ska berätta för sin son att han har krigat och fullt av folk (inte bara serber, svenskar också) ger honom råd hur han ska göra det. Jag står helt enkelt inte ut att befinna mig på samma webbsida som en man från Arkans tigrar och på samma sida där svenskar pratar med honom som att han är en människa.

FL har varit en besvikelse, främst därför att jag verkligen börjat skämmas riktigt över att vara svensk, när jag upptäcker i forumen hur egoistiska, naiva och rasistiska många svenskar är.
    FL har också varit något jättekul, för att det har varit underbart att följa era diskussioner och prat och att veta att jag inte är ensam om att älska Kosova och Albanien, även om jag inte har albanskt blod. Jag vill gärna konvertera till albanism, vill inte vara trångsynt svensk mer, vill räknas till en öppen, levande och passionerad alban!!!

Ha det så bra tjejer, ni får gärna lägga till mig på MSN: israsta@hotmail.com. Lycka till med era män och era barn! Och skynda er att läsa mitt inlägg för jag misstänker att det inte kommer få vara kvar så länge?
    Snälla FL stäng inte ner hela denna tråden bara pga. mitt inlägg, jag ska avsluta mitt konto nu så jag kommer inte störa mer!

• funbun
    Jasusu skrev 2008-02-18 08:41:20 följande:
    God morgon!Nu är tråden åter öppnad.Hoppas alla har sovit gott efter firandet.Jag hoppas att ni fortsätter att ha givande diskussioner och så lämnar vi gårddagens trådigheter bakom oss./Moderator
    Hej Nobless!

Jag tycker att det är väldigt synd att man inte får använda sig av olika språk här på FL. Ex så finns det faktiskt folk med olika nationaliteter här som ev inte kan tala svenska. De ska ha rätt att starta trådar och diskutera. Det finns även stora grupper av invandrare som ej talar varken engelska, danska eller norska. Jag ser inte riktigt att ni är konsekventa i era regler.

Vi har även rätt till olika kulturer, språk och religioner i Sverige och jag hoppas att ni förstår att FL inte sträcker sig utom dessa lagar.

Till sist hoppas jag bara att ni inte stängde ner tråden pga kritik mot FL för det vore lite...diktatoriskt?
  • micorazón

Hej tjejer!

Polly: jag har addat dig på msn! Synd att du lämnar men jag förstår.. har själv gått i de tankarna...

ang gårdagen. Många av oss här inne använde ganska grova ord i våra diskussioner. ÄVEn om vi inte ÄLSKAR serber behöver vi kanske inte göra grova påhopp, VET att de också gjorde grova påhopp. Men låt det vara från deras sida och inte från vår. Då har vi vårt på det torra....om ni förstår vad jag menar???

Sen tycker jag att man ska försöka börja om. Det kommer ta flera hundra år och MÅÅÅNGA generationer innan serber o kosovoalbaner kommer kunna leva sida vid sida i TOTAL fred. Men någonstans måste man börja. Hashim Thacis tal innehöll också detta, som Biba påpekade igår i vissa trådar. Han vill att folket ska börja respektera ALLA i Kosovo, detta för att Kosovo ska bli ett fredligt ställe att bo på, utan bråk.

Så snälla tjejer! Vi kan väl försöka att ta det lugnt med pajkastningen? Hur ska annars det nånsin bli fred? Låt oss visa serberna att vi är bättre än så...

Inget illa ment till nån av er! Ni vet att jag älskar er alla

From nu tycker jag att vi återgår till att prata om allt det trevliga vi brukar prata om!! Skit i alla islamtrådar, som alex skrev, vi kan inte ändra deras åsikt. Bättre att INTE skriva till dem. De blir bara mer nöjda då

From nu kommer jag bara skriva i detta forum här på FL!!!!!!! Bästa tråden!

Så, vad hnderikväll ananrs då?

• micorazón

Jeta: hoppas VERKLIGEN att det löser sig på jobbet You know where to find me (även om vi är där olika tider så bara skriv på så svarar jag sen )

• micorazón
    alisandra skrev 2008-02-18 17:37:24 följande:
    Hörde ni om flickan som föddes igår när dom utropade självständigheten?Hon fick heta Pavarsia, så gulligt tycker jag!Självständighets barnet. Häftigt! Mamman var såååå stolt!Jag höll på och dö igår när jag tittade på nyheterna på RTK igår och dom filmade från Metrovica där dom höll på och "stormade" USA ambassaden. Alla Serber gjorde det där VIDRIGA tecknet med 3 fingrar, och ALLA var fan maskerade! Så fegt... Kan inte ens stå för vadfan dom tycker! Men det vet vi ju alla redan att det dom är bäst på är att skämma ut sig.Haha..
    Det var ambassaden i Belgrad I Mitrovica var det en liten handgranat vid EU ambassaden. Men det var ingenting enl Besims pappa. Han hade varit en bit därifrån. Inte så allvarligt som media fick det att låta!
  • Ditsy

Hej tjejer!!..

Ser att det är lite stökigt här inne.. har inte läst så mycket med det verkar vara lite ljöjligt, får man inte skriva på sin egna språk? Ja skriver ju 1000 tals inlägg här på bara ren bosniska o ingen säger nåt.. Hmmm.. konstigt..

GRATTIS till självständigheten förresten e efterskott får man nog säga! Yipppiiiii för er.. hoppas ni firade väl, hehe.. såg en massa bilar och folk, skitkul!

Ha de bra girls!

• alisandra

Jag vet, jag skrev fel. Haha! Var så förbannad... Kunde inte tänka i huvudet, nej, dom målade ju som vanligt upp det MYCKET värre än vad det var. Bujars kusiner sa precis som Besims pappa. Skönt!

micorazón skrev 2008-02-18 21:32:52 följande:
    Det var ambassaden i Belgrad I Mitrovica var det en liten handgranat vid EU ambassaden. Men det var ingenting enl Besims pappa. Han hade varit en bit därifrån. Inte så allvarligt som media fick det att låta!
  • alisandra

Tack gullet!

Jag firade inte så mycket hemma, men Bujar åka med sin familj till släkter i Avesta och firade.
    Men nu till helgen ska dom ha en STOR albanskfest i Falun för alla albaner och fira självständigheten, så jag tror vi ska dir då. Annars ska vi hem till Bujars familj. Då blir det RÖJJ! Haha!

Nej, jag vet. Vi har kunnat skriva här frut också på albanska utan problem, men tydligen inte igår.
    Whatever, skit löjligt liksom. Men vad ska man göra?

Ha det bra!

Ditsy skrev 2008-02-18 21:44:53 följande:
    Hej tjejer!!..Ser att det är lite stökigt här inne.. har inte läst så mycket med det verkar vara lite ljöjligt, får man inte skriva på sin egna språk? Ja skriver ju 1000 tals inlägg här på bara ren bosniska o ingen säger nåt.. Hmmm.. konstigt..GRATTIS till självständigheten förrestene efterskott får man nog säga! Yipppiiiii för er.. hoppas ni firade väl, hehe.. såg en massa bilar och folk, skitkul! Ha de bra girls!
  • shqiponjë
    Jeta skrev 2008-02-18 16:50:46 följande:
    Ne alltså jag mår bra, men själva arbetssituationen är kass. Som tex nu när jag ska vara hemma resten av veckan, då ska allt jag har inplanerat "bokas av" så att jag får ju ta allt från denna vecka + nästa veckas. Min chef bollar bara tillbaka ärenden till en själv istället för att dela ut dem till andra. Jättekul att vara tillbaka på måndag nästa vecka FULLBOKAD liksom. Som denna veckan hade jag bokat upp mig full redan för jag har så många nya ärenden. Man kan ju inte vara hemma med sitt barn och samtidigt veta att man har ass mycket veckan efter liksom, så får det inte vara man måste kunna va hemma och va sjuk utan att ha ångest liksom!!!Hel arbetsplatsen sjunker känns det som...
    Jobbigt gumman...
    Hoppas Arti blir bättre snart och om du vill kan jag hjälpa dig med chefen!
    Mafia Shqiptare hehe

inboa gärna din msn om du har lust jag har ju inte dig..
    ~()~()~Viktor 2007-01-31~()~()~
Svar på tråden Vi som är gifta/tillsammans med/är kosovoalbaner, makedoner, albaner :-D tråd 4!!!!