• micorazón

Vi som är gifta/tillsammans med/är kosovoalbaner, makedoner, albaner :-D tråd 4!!!!

Jaha tjejer, nu var det dags för en ny tråd IGEN Nu ser vi till att slå rekordet med denna!!

Jag ändrade titeln så att den passar oss alla hahahaha Så nu känner sig väl ingen utanför???????

Kram på er, ni är för underbara! Vad skulle man göra utan denna tråden i forumet? Jobba kanske? Eller hur Jeta?

Besim per gjithmonë - 2007.02.22
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-12-12 23:28:38:
    Tråd nr 1
    www.familjeliv.se/Forum-11-241/m19351269.html

Tråd nr 2
    www.familjeliv.se/Forum-11-241/m22076767.htmlBesim per gjithmonë - 2007.02.22

recepttråd 1
    www.familjeliv.se/Forum-5-72/m21516317.html

recepttråd 2
    www.familjeliv.se/Forum-5-72/m24690002.html

LÄNK TILL LISTAN FÖR OSS SOM ÄR AKTIVA I TRÅDEN

www.familjeliv.se/Forum-11-236/m23703062.html

LISTTRÅD nr 2

Alla nya skriv in er om ni inte redan har gjort det!

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m26820088.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-12-12 23:30:52:
    Recepttråd 3

www.familjeliv.se/Forum-5-72/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-12-12 23:32:49:
    Tråd nr 3

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m24867770.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-12-14 17:13:59:
    recepttråd 3 - NU FUNGERAR DEN

www.familjeliv.se/Forum-5-72/m27857440.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-19 18:42
    TILL REDAKTIONEN PÅ FL:

Här komemr vår lilla ordlista Vill ni kolla upp alla hemska ord vi säger TILL VARANDRA härinne så har ni en länk här

lexin2.nada.kth.se/

Så nu kör vi:

naten e mirë - godnatt
    miredita - goddag
    diten e mirë - hejdå
    tung - hejdå (eller tungjatjeta omman är bonde haha)
    mut - dåligt
    qifsha - fan

sen har vi lite olika maträtter ,men SVerige har inte översatt dem så det får ni faktiskt tåla

Återkommer säkert me fler ord!
  • Svar på tråden Vi som är gifta/tillsammans med/är kosovoalbaner, makedoner, albaner :-D tråd 4!!!!
  • micorazón

ååå ajvar e sååå gott. Det har jag i typ ALL matlagning här hemma hahahahaha. besim börjar bli galen, han tror snart att jag älskar ajvar mer än vad jag älskar honom haha nästan faktiskt. Det e muuuuuums!!

Å fli då, det är ju också helt underbart! Jag hjälpte Besims mamma att göra det i somras. Mumsigt. Vi ska ha så vi kan göra det i trädgården här också i sommar. Blir ju sååå mycket godare än i ugn!

Besim per gjithmonë - 2007.02.22
  • alisandra

Visst är det?!
    Jag har det också i allt, köttfärssås och grytor. ALLT!
    Fli är super gott!

Men jag har inte gett mig på att göra det hemma än.. Har inte lyckats med det. Hur gör ni tjejer?
    Jag har kollat i den gamla recept tråden men jag fattar inget endå! Hahaha!
    Den borde vi ta och uppdatera!
    Några av er borde ju kunna bidra med massa nya recept, eller hur tjejer?

micorazón skrev 2008-01-16 21:09:19 följande:
    ååå ajvar e sååå gott. Det har jag i typ ALL matlagning här hemma hahahahaha. besim börjar bli galen, han tror snart att jag älskar ajvar mer än vad jag älskar honom haha nästan faktiskt. Det e muuuuuums!!Å fli då, det är ju också helt underbart! Jag hjälpte Besims mamma att göra det i somras. Mumsigt. Vi ska ha så vi kan göra det i trädgården här också i sommar. Blir ju sååå mycket godare än i ugn!
  • shqiponjë

vad är ajvar och vad är fli???

micorazón skrev 2008-01-16 21:09:19 följande:
    ååå ajvar e sååå gott. Det har jag i typ ALL matlagning här hemma hahahahaha. besim börjar bli galen, han tror snart att jag älskar ajvar mer än vad jag älskar honom haha nästan faktiskt. Det e muuuuuums!!Å fli då, det är ju också helt underbart! Jag hjälpte Besims mamma att göra det i somras. Mumsigt. Vi ska ha så vi kan göra det i trädgården här också i sommar. Blir ju sååå mycket godare än i ugn!
  • Mèlie E
    Fam Ndreca skrev 2008-01-16 21:21:32 följande:
    fli hittar jag tyvärr inte men det är en mat rätt som jag ej kan förklara hur det ser ut men många sv som ätit den när jag har vart med har kallat den för paj hehehe önska bara att det tog lika kort tid att göra som en paj.
  • shqiponjë

ok, är de nå från kosovo??

Mèlie E skrev 2008-01-16 21:26:46 följande:
    fli hittar jag tyvärr inte men det är en mat rätt som jag ej kan förklara hur det ser ut men många sv som ätit den när jag har vart med har kallat den för paj hehehe önska bara att det tog lika kort tid att göra som en paj.
  • alisandra

ajvar är typ som en paprika/sqash pure? eller vad ska man säga?
    det är väldigt gott och nyttigt!

och fli är världens godaste albanska paj
    har du aldrig ätit det?
    kolla i våran recepttråd ser du recept...

Fam Ndreca skrev 2008-01-16 21:21:32 följande:

Svar på tråden Vi som är gifta/tillsammans med/är kosovoalbaner, makedoner, albaner :-D tråd 4!!!!