• micorazón

Vi som är gifta/tillsammans med/är kosovoalbaner, makedoner, albaner :-D tråd 4!!!!

Jaha tjejer, nu var det dags för en ny tråd IGEN Nu ser vi till att slå rekordet med denna!!

Jag ändrade titeln så att den passar oss alla hahahaha Så nu känner sig väl ingen utanför???????

Kram på er, ni är för underbara! Vad skulle man göra utan denna tråden i forumet? Jobba kanske? Eller hur Jeta?

Besim per gjithmonë - 2007.02.22
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-12-12 23:28:38:
    Tråd nr 1
    www.familjeliv.se/Forum-11-241/m19351269.html

Tråd nr 2
    www.familjeliv.se/Forum-11-241/m22076767.htmlBesim per gjithmonë - 2007.02.22

recepttråd 1
    www.familjeliv.se/Forum-5-72/m21516317.html

recepttråd 2
    www.familjeliv.se/Forum-5-72/m24690002.html

LÄNK TILL LISTAN FÖR OSS SOM ÄR AKTIVA I TRÅDEN

www.familjeliv.se/Forum-11-236/m23703062.html

LISTTRÅD nr 2

Alla nya skriv in er om ni inte redan har gjort det!

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m26820088.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-12-12 23:30:52:
    Recepttråd 3

www.familjeliv.se/Forum-5-72/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-12-12 23:32:49:
    Tråd nr 3

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m24867770.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-12-14 17:13:59:
    recepttråd 3 - NU FUNGERAR DEN

www.familjeliv.se/Forum-5-72/m27857440.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-19 18:42
    TILL REDAKTIONEN PÅ FL:

Här komemr vår lilla ordlista Vill ni kolla upp alla hemska ord vi säger TILL VARANDRA härinne så har ni en länk här

lexin2.nada.kth.se/

Så nu kör vi:

naten e mirë - godnatt
    miredita - goddag
    diten e mirë - hejdå
    tung - hejdå (eller tungjatjeta omman är bonde haha)
    mut - dåligt
    qifsha - fan

sen har vi lite olika maträtter ,men SVerige har inte översatt dem så det får ni faktiskt tåla

Återkommer säkert me fler ord!
  • Svar på tråden Vi som är gifta/tillsammans med/är kosovoalbaner, makedoner, albaner :-D tråd 4!!!!
  • shqiperi82
    PetraDeliu skrev 2008-01-16 18:29:53 följande:
    sovit länge. eller inte så länge med tanke på när vi la oss. fick gäster kl 2.30. drack qaj till 5 och la oss halv sex *trött* vaknade sen vid elva.sen har mest diskat känns det som och lagat gulasch...nu ska jag göra lite mer nytta här. innan dags att lägga barnen så jag kan sitta här och njuta av min ensamhet sen får vi se om jag försöker mig på att göra pite också, men tror detdu/ni håller tummarna va
    oj gäster vid 2.30... albaner då antar jag... hahaha...
  • PetraD

japp
    fast de kom från tyskland. hade kört sen nio på morgonen
    imorgon ska de vidare mot norge

shqiperi82 skrev 2008-01-16 18:38:22 följande:
    oj gäster vid 2.30... albaner då antar jag... hahaha...
  • shqiperi82
    PetraDeliu skrev 2008-01-16 18:40:23 följande:
    japp fast de kom från tyskland. hade kört sen nio på morgonenimorgon ska de vidare mot norge
    jaja, då var det ju inte så konstigt... hihi...
  • shqiperi82

men hallå vad gör ni alla här idag... bara jag och petra här nu eller????????????

• PetraD

sen åtta på morgonen menar jag

hade de inte varit så långväga, utan bara någon mil härifrån skulle vi INTE vilja ha gäster den tiden

PetraDeliu skrev 2008-01-16 18:40:23 följande:
    japp fast de kom från tyskland. hade kört sen nio på morgonenimorgon ska de vidare mot norge
  • PetraD

nä, det var väl en ganska bra förklaring

shqiperi82 skrev 2008-01-16 18:57:31 följande:
    jaja, då var det ju inte så konstigt... hihi...
  • PetraD

jag skulle egentligen inte vara här nu
    måste dammsuga, men lillen vaknade och var hungrig

shqiperi82 skrev 2008-01-16 18:58:00 följande:
    men hallå vad gör ni alla här idag... bara jag och petra här nu eller????????????
  • Tsarbabe

Då stannar jag kvar här hos er om ingen misstycker såklart...

PetraDeliu skrev 2008-01-16 18:03:20 följande:
    då förstår du att jag har svårt att hinna med när jag har fyra barn
    Eh ja. Under att du överhuvudtaget får tid över till datorn. Jag tycker hela dagarna går åt att amma, plocka undan. Leka med Wiktor, mata, byta blöja på båda två och sedan helt svips efter bad och dyl så är det natt...å då ska ju givetvis William sitta som en igel vid bröstet ända fram till 8 på morgonen då han somnar :-/ *ler*
    ~ Mamma till Wiktor & William ~
  • shqiperi82

Tsarbabe: är det två tjejer du har på din bild?????

• PetraD

självklart misstycker vi inte. ju fler desto roligare och desto fler inlägg

jo, det är ju precis så som du säger
    jag sitter knappt inte ner något på hela dagen. men ändå så kan jag inte peka på så mycket jag gjort. tiden bara flyger förbi.

den tiden jag får över till datornär oftast då jag sitter och ammar/ger flaska

innan kunde jag sitta ganska ofta då han ville ammas mycket. men han blev aldrig riktigt mätt så nu sitter jag här när han får flaskan eftersom jag fått gå över helt till ersättning

har inte tid nu heller egentligen, han har ätit färdigt och golvet behövs dammsugas..
    men denna tråd är ju BEROENDEFRAMKALLANDE
    hoppas någon är här senare ikväll

kram på er

Tsarbabe skrev 2008-01-16 19:20:08 följande:
    Då stannar jag kvar här hos er om ingen misstycker såklart...
    Eh ja. Under att du överhuvudtaget får tid över till datorn. Jag tycker hela dagarna går åt att amma, plocka undan. Leka med Wiktor, mata, byta blöja på båda två och sedan helt svips efter bad och dyl så är det natt...å då ska ju givetvis William sitta som en igel vid bröstet ända fram till 8 på morgonen då han somnar :-/ *ler*
Svar på tråden Vi som är gifta/tillsammans med/är kosovoalbaner, makedoner, albaner :-D tråd 4!!!!