• micorazón

Vi som är gifta/tillsammans med/är kosovoalbaner, makedoner, albaner :-D tråd 4!!!!

Jaha tjejer, nu var det dags för en ny tråd IGEN Nu ser vi till att slå rekordet med denna!!

Jag ändrade titeln så att den passar oss alla hahahaha Så nu känner sig väl ingen utanför???????

Kram på er, ni är för underbara! Vad skulle man göra utan denna tråden i forumet? Jobba kanske? Eller hur Jeta?

Besim per gjithmonë - 2007.02.22
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-12-12 23:28:38:
    Tråd nr 1
    www.familjeliv.se/Forum-11-241/m19351269.html

Tråd nr 2
    www.familjeliv.se/Forum-11-241/m22076767.htmlBesim per gjithmonë - 2007.02.22

recepttråd 1
    www.familjeliv.se/Forum-5-72/m21516317.html

recepttråd 2
    www.familjeliv.se/Forum-5-72/m24690002.html

LÄNK TILL LISTAN FÖR OSS SOM ÄR AKTIVA I TRÅDEN

www.familjeliv.se/Forum-11-236/m23703062.html

LISTTRÅD nr 2

Alla nya skriv in er om ni inte redan har gjort det!

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m26820088.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-12-12 23:30:52:
    Recepttråd 3

www.familjeliv.se/Forum-5-72/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-12-12 23:32:49:
    Tråd nr 3

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m24867770.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-12-14 17:13:59:
    recepttråd 3 - NU FUNGERAR DEN

www.familjeliv.se/Forum-5-72/m27857440.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-19 18:42
    TILL REDAKTIONEN PÅ FL:

Här komemr vår lilla ordlista Vill ni kolla upp alla hemska ord vi säger TILL VARANDRA härinne så har ni en länk här

lexin2.nada.kth.se/

Så nu kör vi:

naten e mirë - godnatt
    miredita - goddag
    diten e mirë - hejdå
    tung - hejdå (eller tungjatjeta omman är bonde haha)
    mut - dåligt
    qifsha - fan

sen har vi lite olika maträtter ,men SVerige har inte översatt dem så det får ni faktiskt tåla

Återkommer säkert me fler ord!
  • Svar på tråden Vi som är gifta/tillsammans med/är kosovoalbaner, makedoner, albaner :-D tråd 4!!!!
  • Tsarbabe
    shqiperi82 skrev 2008-01-16 19:28:19 följande:
    Tsarbabe: är det två tjejer du har på din bild?????
    Japp
    Tycker bilden är jätteläcker.
    PetraDeliu skrev 2008-01-16 19:30:23 följande:
    självklart misstycker vi inte. ju fler desto roligare och desto fler inlägg jo, det är ju precis så som du sägerjag sitter knappt inte ner något på hela dagen. men ändå så kan jag inte peka på så mycket jag gjort. tiden bara flyger förbi.den tiden jag får över till datornär oftast då jag sitter och ammar/ger flaskainnan kunde jag sitta ganska ofta då han ville ammas mycket. men han blev aldrig riktigt mätt så nu sitter jag här när han får flaskan eftersom jag fått gå över helt till ersättninghar inte tid nu heller egentligen, han har ätit färdigt och golvet behövs dammsugas..men denna tråd är ju BEROENDEFRAMKALLANDE hoppas någon är här senare ikvällkram på er
    Haha, jag sitter med när William hänger i bröstet Han bråkar dock rätt mkt med det och så har han dessutom Kolik, fast det börjar ge med sig.
    Just nu är dock storebror magsjuk så det blir rätt mkt springa fram och tillbaka.
    hur gamla är dina barn?

Och alla andra för den delen?
    ~ Mamma till Wiktor & William ~
  • MmmJennie

Hej tjejer! Igår fick vi åka in till förlossningen vid 00:00 tiden.. När jag kom in hade jag värkar med 2-3 min mellanrum. Vid 01:00 tiden kollade BM om jag hade öppnat mig.. o det hade jag.. 1cm var jag öppen då. Fick åka hem o har knappt sovit då jag har konstant värk i mage o rygg =( Har säkert öppnat mig mera nu.. får se vad som händer denna kväll/natt. Hoppas det drar igång snart.. orkar inte mera =(
    Kramar!

• alisandra

Självklart!
    Vi har några albanskor med albnanska män också här!
    Du är sååååå VÄLKOMMEN!

natey skrev 2008-01-15 23:34:11 följande:
    får vi som ÄR albaner och gifta med albaner också vara med ? hihi.
  • alisandra

Hahahaha! Melie du är INTE riktigt klok!

Mèlie E skrev 2008-01-15 23:37:46 följande:

vet ej chefen är ej här, tyvärr. Hon ligger o sover men kan jag be henne ringa upp med svaret?
  • alisandra

Gud vad gilligt med mohikanfrilla!
    Det ska jag ha på ALLA mina barn, ja tjejerna med!
    Hahaha! Nej, inte riktigt men nästan.
    Det är super gulligt!

Tsarbabe skrev 2008-01-16 12:09:12 följande:
    Godmorgon!Sitter här efter att ha lusläst nästan 20 sidor och funderar på hur i hela friden jag ska hinna med i eran takt med 2 barn hemma Jaja, på nått sätt ska det väl fungera.Min karl är makedon förästen. Såg att det var någon som frågade..Idag har vi kapat håret på den äldste sonen (1-åringen). Mohikanfrilla As tufft!
  • micorazón
    MmmJennie skrev 2008-01-16 20:08:26 följande:
    Hej tjejer! Igår fick vi åka in till förlossningen vid 00:00 tiden.. När jag kom in hade jag värkar med 2-3 min mellanrum. Vid 01:00 tiden kollade BM om jag hade öppnat mig.. o det hade jag.. 1cm var jag öppen då. Fick åka hem o har knappt sovit då jag har konstant värk i mage o rygg =( Har säkert öppnat mig mera nu.. får se vad som händer denna kväll/natt. Hoppas det drar igång snart.. orkar inte mera =(Kramar!
    åååå håller tummar o tår för att det händer inatt då!! LYCKA TILL gumman!!!!!!!!!
    shqiperi82 skrev 2008-01-16 19:28:19 följande:
    Tsarbabe: är det två tjejer du har på din bild?????
    haha ja antingen det eller en VÄLDIGT feminin kille, tycker också att bilden e såååå cool! Go Girl(s)!!! hahaha
    Besim per gjithmonë - 2007.02.22
  • PetraD

skönt att koliken börjar ge med sig

hoppas magsjukan försvinner snart

mina barn; Diar 010622 Altea 040201 Juar 050803 "bebben" 071001

Tsarbabe skrev 2008-01-16 19:33:18 följande:
    Haha, jag sitter med när William hänger i bröstet Han bråkar dock rätt mkt med det och så har han dessutom Kolik, fast det börjar ge med sig. Just nu är dock storebror magsjuk så det blir rätt mkt springa fram och tillbaka.hur gamla är dina barn?Och alla andra för den delen?
  • alisandra

Då är du inte många år äldre än mig!

Nu när du bjöd på en liten presentation får ju vi tjejer också göra det eller hur?

Jag heter iallafall Alexandra och är 20 år, är så svensk man kan bli, hahaha! Bor med Bujar som kom till Sverige 91 från Ferizaij i Kosovo.
    Vi har inga barn, är inte förlovade eller så.. Men sambos det är vi iallafall, Bujar är en liten fegis kan man säga!
    Vilket är lite konstigt tycker jag med tanke på hans ålder, han är 10 år ÄLDRE än mig, så han är alltså 30. Hahaha!
    Men han är het som en chili endå, loooovar!
    Kanske beror på att ni albaner äter dom där jäkla chilisarna som om det vore en banan! Hahahaha!

Du är så välkommen till våran tråd!
    Du kommer bli beroende, precis som vi är!

natey skrev 2008-01-16 15:05:14 följande:
    Svar på #2295haha, ja ok ska göra det kortfattat haha.. jag är alban från kosova,prishtina .. född där -85 kom till sverige -91 . träffade min man -06 blev störtkär och förlovade oss och gifte oss strax därefter .. mina föräldrar envisades med att det gick för fort men jag lyssnade inte på någon. starx efter mín hemkomst från kosova gjorde jag gravtest som visade positivt betämmde oss för att behålla det. Leon kom maj -07 och vi är lyckligare än någonsin :)ja det va jag det i stora drag .. haha :)tycker det e hur kul som helst och ha kontkt med albaner som har barn som är lite yngre än 45+ :)mest därför jag tittade runt och hittade det här forumet. men jag förstår fortfarande inte hur jag ska kunna kolla utan att behöva leta liksom .. det måste finnas en enkel väg hit... hjälp?
  • PetraD

usch vad jobbigt att behöva åka hem igen. Hoppas verkligen att det kommer igågn ordentligt och att nästa gång du åker därifrån så är det med bebisen utanför magen.

*håller tummarna STENHÅRT* För att det ska sätta igång SNART!!!

KOM UT NUUUUUUU BEBIS!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

MmmJennie skrev 2008-01-16 20:08:26 följande:
    Hej tjejer! Igår fick vi åka in till förlossningen vid 00:00 tiden.. När jag kom in hade jag värkar med 2-3 min mellanrum. Vid 01:00 tiden kollade BM om jag hade öppnat mig.. o det hade jag.. 1cm var jag öppen då. Fick åka hem o har knappt sovit då jag har konstant värk i mage o rygg =( Har säkert öppnat mig mera nu.. får se vad som händer denna kväll/natt. Hoppas det drar igång snart.. orkar inte mera =(Kramar!
Svar på tråden Vi som är gifta/tillsammans med/är kosovoalbaner, makedoner, albaner :-D tråd 4!!!!