• micorazón

Vi som är gifta/tillsammans med/är kosovoalbaner, makedoner, albaner :-D tråd 4!!!!

Jaha tjejer, nu var det dags för en ny tråd IGEN Nu ser vi till att slå rekordet med denna!!

Jag ändrade titeln så att den passar oss alla hahahaha Så nu känner sig väl ingen utanför???????

Kram på er, ni är för underbara! Vad skulle man göra utan denna tråden i forumet? Jobba kanske? Eller hur Jeta?

Besim per gjithmonë - 2007.02.22
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-12-12 23:28:38:
    Tråd nr 1
    www.familjeliv.se/Forum-11-241/m19351269.html

Tråd nr 2
    www.familjeliv.se/Forum-11-241/m22076767.htmlBesim per gjithmonë - 2007.02.22

recepttråd 1
    www.familjeliv.se/Forum-5-72/m21516317.html

recepttråd 2
    www.familjeliv.se/Forum-5-72/m24690002.html

LÄNK TILL LISTAN FÖR OSS SOM ÄR AKTIVA I TRÅDEN

www.familjeliv.se/Forum-11-236/m23703062.html

LISTTRÅD nr 2

Alla nya skriv in er om ni inte redan har gjort det!

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m26820088.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-12-12 23:30:52:
    Recepttråd 3

www.familjeliv.se/Forum-5-72/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-12-12 23:32:49:
    Tråd nr 3

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m24867770.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-12-14 17:13:59:
    recepttråd 3 - NU FUNGERAR DEN

www.familjeliv.se/Forum-5-72/m27857440.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-19 18:42
    TILL REDAKTIONEN PÅ FL:

Här komemr vår lilla ordlista Vill ni kolla upp alla hemska ord vi säger TILL VARANDRA härinne så har ni en länk här

lexin2.nada.kth.se/

Så nu kör vi:

naten e mirë - godnatt
    miredita - goddag
    diten e mirë - hejdå
    tung - hejdå (eller tungjatjeta omman är bonde haha)
    mut - dåligt
    qifsha - fan

sen har vi lite olika maträtter ,men SVerige har inte översatt dem så det får ni faktiskt tåla

Återkommer säkert me fler ord!
  • Svar på tråden Vi som är gifta/tillsammans med/är kosovoalbaner, makedoner, albaner :-D tråd 4!!!!
  • alisandra

Men gud vad dyrt!
    Nej, det var ju MYCKET mer än våran!
    Våran kostar 2700:- om året.
    Och då står den såklart på Bujar eftersom han är äldre än mig och har bonus.
    Det beror på mycket olika anledningar..
    Våran kostar ganska mycket eftersom det är en tung bil med stor motor, lyxbilar är dyra.. Tyvärr!

Hoppas ni blir nöjda med Scenicen!

Naten e mirë

micorazón skrev 2008-01-10 22:42:54 följande:
    oj, här snackas det för fullt!!! hehe'Ja, det är BETYDLIGT dyrare om man är under 25...... vår kostar 6000 med TryggHansa... så det var ju mindre än er.. men det beror tydligen lite på hur man har bilen etc. Vi har ju carport och sen bor vi i en liten by Natne e mirë tjejer.. kjag KAN inte hålla mig borta. beroende haha
  • alisandra

Nej, inte än..
    Hoppas jag!
    Ska snart grav.testa mig eftersom min mens är sen som fan.
    Men om det nu är så att den visar positivt kommer jag blir arg som fan och skit ledsen!
    Hahaha! Fyfan, vill inte ens tänka på det..
    Men men, det visar sig väl den dagen föstår jag.

Men om några år ska vi ha två små.

JessyB skrev 2008-01-10 22:39:52 följande:
    Ha ha, nä verkligen inte..Va roligt.. har ni några barn el??
  • MmmJennie

JessyB: Min man är född i Pukê, sen flyttade hela familjen till den vackra huvudstaden Tirana där dom bor nu också... =)

Naten e mire...

• alisandra

Haha, vi får se.
    Vet du något om den skolan?
    Vet inte riktigt vad den heter..
    Elisabeth eller Glida? Eller är det dom som ligger i Sthlm..
    Jag har noll koll!
    Haha!

Känner du många albaner i Göteborg?
    Bujar har en kompis där som har flyttat dit från Ludvika, han har också en svensk tjej och dom har 1 barn tror jag.
    Men kommer inte ihåg vad han heter!

MmmJennie skrev 2008-01-10 22:45:26 följande:
    Alisandra: Kom hit till Göteborg (Sveriges framsida ;) ) !! Natti natti...
  • MmmJennie

Ser att ni snackat försäkringar.. usch! det jävla träsket =(

Kollade försäkringar idag för våra bilar...

Min mans BMW 320tdi -00 fick ett pris på helförsäkring på den för 19 000kr/år... Fyy faaa.... =( o då pratade vi med ett företag som letar upp de billigaste försäkringarna... TECKNADE INTE DEN!! Sen kollade vi min v70 -03 den fick vi exempel på 18 000kr/år helförsäkrad... hahaha ALDRIG ATT VI TECKNAR DESSA FÖRSÄKRINGAR!! Nu har vi en "prova på försäkring" som gäller i 6 månader o den kostade bara 1200kr o då är den helförsäkrad.. så måste hitta ny bra/billig helförsäkring till den innan april/maj...

Naten e mire (igen)

• MmmJennie

Alisandra: Gilda skolan ligger här i gbg på Avenyn =) hihi ta den ;)

hehe, i mitt singel liv kände jag många albaner... men inte nu sedan jag gifte mig... (helt förståeligt)

Vi umgås bara med min mans bror som oxå är gift med en svensk =) o dom bor vi typ grannar me =)

• alisandra

Sjukt dyrt!

Halvförsäkring på våran Rover 75 kostade mer än 10.000:-
    Haha, lagomt kul!

MmmJennie skrev 2008-01-10 23:02:28 följande:
    Ser att ni snackat försäkringar.. usch! det jävla träsket =(Kollade försäkringar idag för våra bilar...Min mans BMW 320tdi -00 fick ett pris på helförsäkring på den för 19 000kr/år... Fyy faaa.... =( o då pratade vi med ett företag som letar upp de billigaste försäkringarna... TECKNADE INTE DEN!! Sen kollade vi min v70 -03 den fick vi exempel på 18 000kr/år helförsäkrad... hahaha ALDRIG ATT VI TECKNAR DESSA FÖRSÄKRINGAR!! Nu har vi en "prova på försäkring" som gäller i 6 månader o den kostade bara 1200kr o då är den helförsäkrad.. så måste hitta ny bra/billig helförsäkring till den innan april/maj... Naten e mire (igen)
  • alisandra

Hehe, okej!
    Har du varit där någongång?
    Eller känner du någon som gått den skolan?
    Jag är så sugen att börja plugga där nu!

Är det dyrt och svårt med boende i gbg?
    Svårt att få lägenhet?

MmmJennie skrev 2008-01-10 23:05:48 följande:
    Alisandra: Gilda skolan ligger här i gbg på Avenyn =) hihi ta den ;) hehe, i mitt singel liv kände jag många albaner... men inte nu sedan jag gifte mig... (helt förståeligt) Vi umgås bara med min mans bror som oxå är gift med en svensk =) o dom bor vi typ grannar me =)
  • Moj Katile

Jag läste att gbg är värre än sthlm att få boende i nu.. Men vet ju inte om de stämmer

**Adrian & Alisia-the reason for living!!**
Svar på tråden Vi som är gifta/tillsammans med/är kosovoalbaner, makedoner, albaner :-D tråd 4!!!!