Vi som är gifta/tillsammans med/är kosovoalbaner, makedoner, albaner :-D tråd 4!!!!
Mèlie E skrev 2008-01-12 19:48:34 följande:
Min son har nyss fyllt 6 år den 1/1 men detta har vart ett probem nu i 6 mån typ alltså jag har fan hjärtklappning av hans tjat just nu vissa. Min familj va här o då skulle han passa på när han ser att jag är som mest upptagen vi ville typ umgås o all uppmärksamhet är på han när dem är här o då ska han typ passa på att tjata att vi ska kolla på nån dvd film o då säger jag nej för att vi umgås o har kul. Vill ju passa på att umgås utan tv när vi har besök. Nä då passade inte mitt nej då står han me filmen i handen o bara snälla snälla jag vill åter igen nej nej nej men nä efter typ 5 min gör han samma sak tills nån av mina bröder säger till han men Isak hörde inte du va mamma sa. Allvar tjejer jag får hjärtklappningar av detta. Har många gg tagit han åt sidan o pratat me han när andra inte är me så han verkligen förstår att jag menar nej o föreslagit nåt annat så han har nåt annat att göra o så men då kommer det nåt annat som han tjatar om. Vill inte att det ska va så mellan han o mig att det är alltid nåt tjafs men det går inte just nu för han bokstavligen stressar sönder min mage. Måste snart hitta på nåt så detta tar slut måste finnas nåt sätt.
tror inte det finns några genvägar
Bara att fortsätta vara så konsikvent som du är nu så ger han upp... det är nog bara en period han går igenom.
Vet att det inte är någon tröst för det är skitjobbigt. Dante har en sån period nu då han kan bli jättearg om han inte får som han vill. Blir värre av att han inte kan prata också.. men manfår försöka stå ut!
Som Anna sa - välj dina kamper. Tex tjata nej tillbaka om det är viktigt. Nu blir detta ett löjligt ex. haha men tar det för att du ska förstå lättare. Vill Isak ha pizza till mat och du har bestämt spaghetti o köttfärssås. Tänk innan du svarar ja eller nej om det är en viktig fråga. Är det inte det så låt honom få som hanvill. Om Isak däremot vill vara ute till kl. 20 med sina killkompisar, vilket du kanske VERKLIGEN inte tycker är OK, välj den kampen och ge dig INTE!
Så det där med att välja kamper är verkligen bra för ibland tjatar föräldrar på barn om saker som egentligen inte är så viktiga - och då blir det skitjobbigt
Jag har svårt att ge mig när det gäller sånt men börjar bli bättre på att göra bra val.