-
hur lyckas ni med det?? hahashqiperi82 skrev 2008-01-14 13:56:09 följande:ohh, var inte meningen jag lovar att bomba... sorry
-
jeta: ja, vi har saknat dig!! skrev innan att kanske din chef har blockerat familjeliv.se på din jobbdator? hahahaha
-
vem sa att det var en "han".. haha Anna dååååå GIRLPOWER!shqiperi82 skrev 2008-01-14 14:05:06 följande:har han inte det så kanske han borde det.... hahahaha....
-
hehe nja, vet inte om jag tycker att hon sjunger så vidare bra, men hon dansar bra.. tror det är lite magdans i det också? Liknar libanesisk magdans det hon gör i början. Musiken är nog lite inspirerad av det också?shqiperi82 skrev 2008-01-14 19:14:53 följande:
låtar... men jag vill hitta den låten hon sjöng 2005 i melodifestivalen, mbreteresh ne gjum eller ngt heter den.... den e sååå bra!!!!
Men den första låten var jättefin! Hur har du lärt dig utantill? Hittat texten någonstans eller hjälpte mannen dig att urskilja alla orden?GUMMAN DÅ! Men jag hopaps att det löser sig mellan er!!!!! Jag finns också på msn nu.. går på FP from den 7 februari så då lever jag väl där typmiss ewe skrev 2008-01-14 20:01:14 följande:hej alla sanningen til att jag inte varit inne är att jag o min man har bråkat som f.n så jag har mått piss... det e om så mycket så jasg kan sitta här i timmar att berätta mebn jag kan bara skriva snabbt innan han kommer hem e så arg påhan att jag exploderar snart just nu sitter jag ensam dricker och gråter vet inte vad jag ska ta vägen där oxå anledningen till att jag aldrig e inne på msn ...vill inte att han ska se att jag berättar för er så tur att denna sida finns men berättar mer än annan dag han kommer nu så han inte blir arg puss på er ----
kramkramkram -
Polly: VÄLKOMMEN till FL:s BÄSTA tråd Här är ALLA välkomna som har nån som helst kontakt med albaner. Vi är sammansvetsade här men har öppna famnar för nya också!! Vill bara varna dig - denna tråd är beroendeframkallande!!! Alla här inne sitter MINST 24 timmar/dygn framför datorn hahahahahah En dag ska vi ha en dunderträff med alla här inne o GUUUUD så kul det kommer att bli!!!
Zimona: ang att konvertera så är det ok enl islam att konvertera och sen söka vidare. Jag jobabr på att bli bättre dag för dag. Älskar också religion och har alltid varit intresserad av det, dock inte av kristendom.. vet inte varför.
ALISANDRA: STORT GRATTIS TILL NEG.!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! *hoppar jämfota här hemma*
hahahahahaa
kram på er tjejer, nu vill mannen sova.... måste gå!!
Naten e mirë! -
Till all som vill lära sig albanska (detta är albanska albanskan men boken är jättebra och går igenom grammatik och övrigt. Skiljer bara lite på det dem tar upp i boken och kosovoalbanskan.
Gå in på www.adlibris.se och sök på författaren Iza Zymberi, han har gjort en bok som heter Colloquial Albanian som har en ljud CD med. Tror boken ligger runt 300-400 kr. Vi hade den när jag läste kosovoalbanska på folkuniversitetet här i Krstd. JÄTTEBRA! Jag ahr lärt mig massor. Jag ska gå på mammaledighet nu den 7 februari o då ska jag sätta igång ORDENTLIGT med albanskan o även ta tag i spanskan igen som jag nsätan börjar glömma
ANG flytta till Kosovo. JA - när vi blir gamla har vi bestämt det. Då ska vi bo halva året där o halva här. Med en svens pension är det ganska bra å leva i Kosovo D Men ena halvan vill jag vara i Sverige.. typ över vår o sommar Eller sommar o höst. Älskar klimatet på sommaren i Kosovo och ja - svenska folket är överlag ganska kalla tyv ärr Men men inte alla!!!!
VÄLKOMMEN TSARBABDE förresten Ja, vi är ett gäng glada tjejer som pratar om typ ALLT! Sist hade vi mensfest här inne hahahahahahah hur många trådar har det lixom???????
kram på er! Nu vill sonen inte sitta här längre!
-
Jag visste inte hur det skulle vara, hade ju bara sett bilder på internet från kriget. Egentligen tyckte jag inte att det var så stor kulturkrock som jag hade förväntat mig. Livet var annorlunda, visst, men inte SÅÅÅÅÅÅ jobbigt som jag hade förväntat mig. Skillnaden mellan rika/fattiga är dock större än i Sverige och det kan göra en lite illa til mods. Sen berörde det mig VÄLDIGT mycket att se alla bombade hus. För jag ska alltid fantisera en massa, vem har bott där? Vad hände? Vad varf deras sista tankar? etc etc... jag e knäpp när det gäller sånt..PollyWantsACracker skrev 2008-01-15 15:04:00 följande:Tack för tipset, ja jag har lånat den boken från biblioteket innan och ska låna den igen, ska också komma igång på allvar, känns riktigt dumt om vi plötsligt flyttar och jag inte kan ett ord...eller det är ju inte riktigt sant, jag kan lite, men absolut inte tillräckligt. Det ska hållas en kurs i albanska här på min ort men den kostar 1500, pengar som jag inte har råd att avvara, tyvärr. Och ni som har varit nere i Kosova, hur kommer det vara för en svensk tjej att komma dit? Jag förbereder mig på värsta kulturkrocken...Hoppas ni har en bra dag... :)
Menjag blev väl bemött, älskar deras sätt att umgås även om det kan vara jobbigt att ALLTID ha sitt hus öppet för ALLA och ALLTID... ibland ville man bara be folk att gå men det gick ju inte Alla kom ju för att hälsa på mig... -
hahahaha GUUUUUUD, väcker ju nästan sonen här hemma o grannarna tror att jag är psykiskt störd eller nåt som sitter o asgarvar framför datorn ahhahahahahahahaha
Melie: Hoppas blåmärket försvinner snaaart, håll dig borta från simhallar tills dess hihi
Alisandra: säger som Melie, YEAH right att du skojar hahhahahahahahahah
haha tråden is going DIRTY hahahaha
ÅÅåå tårta, glass, rukt.. så mkt gott ni pratar om!!! Blir ju sugen som attan här ju! Men men har inget hemma så det är inte så mkt att göra. Bor man på landet så gör man..
jennie: hämtade bilen idag o den var i toppskick!
Imorgon ska min pedantiske man (är det typiskt albaner? Jag har fått för mig det..rent rent rent? haha) städa HELA bilen. Skrubba alla säten o ta bort minsta lilla smuts o sen tvätta o vaxa utsidan hahaha Han är helt besatt av att den är smutsigt, satt o pratade om det i typ 1 timme från malmö idag. Hela tiden " men ååå så j-a skitig den är DÄÄÄÄR då!!!!!"... till slut blev jag arg o sa att han snällt kunde ta tåget hem om han inte ville åka i den OTROLIGT skitiga bilen. Då blev han tyst, gav mig en puss o sa " jag älskar dig, per gjithmonë"....jaha, vad svarar man på det lixom??? FAN, han vet hur man får tyst på mig.. hahahahaha Efter det kunde jag ju inte skälla på honom.....
Annars har jag bara städat idag, har fått dille på att städa. Tror det är för att bebis snart kommer. Dax o "boa in sig". Var likadan med Dante. Hur var ni när ni var gravida (ni som har varit det)?? Några nojjor?
-
jaha, så NU försvinner alla när jag väl kommer in ???? buhuuuuuuu *gråter*
-
ååå så gott med all frukt melie!!!!!!! Såg jättefint ut! *planerar för fullt inför dantes kommande födelsedagsfest i junI!* Perfekt att ha frukt istället för tårta. Dock brukar jag göra jordgubbstårta med färsk frukt i med lite grädde mums mums