Inlägg från: alisandra |Visa alla inlägg
  • alisandra

Vi som är gifta/tillsammans med/är kosovoalbaner, makedoner, albaner :-D tråd 4!!!!

Jag har jobbat på Mc donalds och dom ska INTE fritera pommesen i samma bad som det andra friterade.
    Restaurangerna är gjorda så, ALLA likadana! Isåfall måste dom där du har ätit gjort fel för så ska det inte göras.
    Låter konstigt att ledningen sagt så eftersom det inte är sant.. :-S Dom SKA fritera i olika bad av just den anledningen!

Dom var iallafall super bra när jag jobbade där för vi i kassan fick ofta beröm för det.
    Men det kan ju ha ändrats, vem vet!

PuMaMoRsAn skrev 2008-02-03 23:32:53 följande:
    Det dementerar jag definitivt!!!Jaag har MÅNGA gånger ätit på Mconalds och blivit jättesjuk och fått svar av LEDNINGEN att de friterat även produkterna med gluten i samma olja som de friterar pommes!!!Å nej innehållsförteckningarna var INTE bra! Tillexempel står det INTE att dersa tacosås, el maco kryddning mm mm innehåller gluten!
  • alisandra

För att dom vill ju se om vi kan göra sån mat och hur den blir. Så var det iallafall första gången jag bjöd hit Bujars familj, dom ville inte ha kyckling, hasselbacks potatis och sås.
    Utan ville äta min pite och fli.
    Och självklart förstår jag att dom ville det, så jag gjorde det till dom. Men oftast nu när dom är här och äter gör jag andra rätter. Men INGET med gris eftersom hans föräldrar inte äter det.
    Där hra du svar på din fråga.

PuMaMoRsAn skrev 2008-02-03 23:36:51 följande:
    Hmm får jag fråga en sak??Jag har haft 2 allvarliga långvariga förhållanden med 2 albanska killar samt haft sttyvfar i 18 år som var alban... och har från vänner, släkt och familj ALLTID fått höra att den svenska maten är det de vill ha hos oss eftersom den albanska är något de äter varje dag....Varför ter det sej så intressant hos er att laga mantija, pite, fli pula me kompira osv osv när ni kunde överaskat med något de aldrig ätit innan?Ingen kritik utan uppriktig undran
  • alisandra

Hej bruden!

LÄS NU!

Mèlie E skrev 2008-02-04 00:07:45 följande:

heeej! nu är ja här o vill läsa allt folk skrivit under dagen men men orkar tyvärr ej:)
  • alisandra

Haha, latis! =) Japp, jag mår bra! Du då?

Mèlie E skrev 2008-02-04 00:10:46 följande:

hahah nej jag vill ej :)  allt bra?
  • alisandra

skönt att det är din sista natt! =) vad för gäster? jag är nyfiken!

Mèlie E skrev 2008-02-04 00:11:31 följande:

vill bara säga attd et är min sista natt i morrn kommer va döööd på ons när mina gäster kommer men men va fan ska man göra.
  • alisandra

men det är väll inget du behöver må dåligt över =) du får träna lite bara! och semlor finns inte året runt

Mèlie E skrev 2008-02-04 00:17:55 följande:

fan va arg jag är i morse när jag slutade kl 7 o skulle åka hem så va det sååååå mycket snö va helt överlycklig att det snöade så fin. Tänkte för mig sj ska bara sova nån timme sedan ut me sonen o åka pulka o rulla oss i snön. la mig nära sonen o somna driket han gick upp kl 9 30 o åt frkost me min mamma o pappa medans jag fick sova till kl 12 30 glad går jag upp och säger Isak vi ska ut o leka massa i snön du o jag. Han  bara men mamma snön är ju borta:( usch va arg o ledsen jag vart. O  Lyssna här åkte in till stan o köpte 8 st semlor jaaaaa jag vet jag är galen vi va bara 5 st här hos mamma men jag tog 8 st o nu har jag smällt i mig hela 3 st o dem va dem största semlorna jag sett på läääänge. Mår PISS just nu shit jag kommer bli den fetaste istan:(
  • alisandra

jag vet, det var det jag menade, haha

Mèlie E skrev 2008-02-04 00:20:04 följande:

nej det är imorrn som det är min sista natt inte inatt
  • alisandra

vad kul!

Mèlie E skrev 2008-02-04 00:18:48 följande:

några från gbg vänner bara o så kommer det säkert några andra här ifrån me så vi kan sitta o babbla en massa:)
  • alisandra

haha, jag tror du kommer äta nån till... fast inte nu kanske

Mèlie E skrev 2008-02-04 00:20:59 följande:

glömde skriva ja jag mår nu illa av alla semlor o bestämmde mig nyss att det skulle va sista gg jag åt semlor..... för iår så klart hehe
  • alisandra

det behöver du inte göra =) träna lite bara så!
    ingen fara! semlor äter man ju bara engång om året!

Mèlie E skrev 2008-02-04 00:23:56 följande:

jo specielt när min mamma bara kolla på mig o sa men melie varför 8 st vi är bara 5 :) o hon trodde ej att jag skulle äta alla 3 men när hon såg innan jag åkte att dem va borta så sa hon men gu vad har hänt me dig. Då fick jag ångest kan jag säga specielt när jag räkna hur många jag ätit sammalagt på tyå en mån JO heeeeeela 20 ss ja det är SANT!! SHIT  va dålig människa jag känner mig som:(
Svar på tråden Vi som är gifta/tillsammans med/är kosovoalbaner, makedoner, albaner :-D tråd 4!!!!