Inlägg från: alisandra |Visa alla inlägg
  • alisandra

Vi som är gifta/tillsammans med/är kosovoalbaner, makedoner, albaner :-D tråd 4!!!!

precis, det hamnar ÖVERALLT!

PetraDeliu skrev 2008-02-03 01:33:34 följande:
    jo, mjölet är väl så lätt och flyger och fastnar lätt på kläder och följer med
  • alisandra

du kommer inte vilja gå till ett kondis mer isåfall haha

PetraDeliu skrev 2008-02-03 01:35:13 följande:
    gärnaeller kanske inte.. tur att jag inte går och fikar så ofta
  • alisandra

gör så, jag ska sova nu! naten e mirë tjejer! :)

Mèlie E skrev 2008-02-03 01:35:52 följande:

nä nu ska jag ta o dela en medicin o sedan ta nåt att käka:)
  • alisandra

Haha, massa snusk? =)

När ni beställer tårtor eller går in och köper kan jag säga att det nog inte är ofta ni får dagen nya tårtor, utan "gamla" som dom strykt om med grädde och lagt på ny marsipan på.

Dammsugare är ju BARA rester! "Gamla kakor", anslag, marsipan bitar, "smulor" och annat som blir kvar.

Vill du veta mer? =)
    Det var inte så snuskigt. Men DÅLIGT! Haha.
    Tänk på det nästa gång ni köper tårta, det kan vara 2 dagar sen den bakades, haha

Mèlie E skrev 2008-02-03 01:36:52 följande:

joooo jag vill berätta inna jag måste dra
  • alisandra

Vissa butiker säljer som gårdagens men det är inte många dom flesta konditorier stryker om dom så dom ser nya ut och säljer dom som nya. Hur då förvaras? =)

PetraDeliu skrev 2008-02-03 02:02:56 följande:
    det om tårtorna visste jag inte¨men de som står att de är gårdagens då som de säljer billigare. är de då ännu äldre och på gränsen för gamla??visst är det oftast goda ändå om är en dag gammal, men rätt ska ju vara rättdet om dammsugare visste jag faktiskthur brukar allt förvaras över natten?
  • alisandra

Vad kul att hon bakat glutenfritt själv! Det är ju jätte bra om man kan göra det eftersom inte vanliga konditorier får göra det. Så dom brukar bara ha köpta gultenkakor som är torra och äckliga, kul att hon bakade själv! =)

shqiperi82 skrev 2008-02-03 08:45:17 följande:
    OJ OJ OJ vad ni skriver....har läst lite men inte allt... Igår var vi hos syrran och hennes familj för både hon och hennes man hade fyllt år. Hennes son är glutenallergisk så vi åt en massa gott som hon bakat och nästan allt var glutenfritt.Bl.a skitgod kladdkaka som var glutenfri... Idag har vi snö ute så ska snart gå ut med barnen och leka lite tror jag... hihi... mysigt!!Vad gör ni idag då?
  • alisandra

Hehe, man kan aldrig vara säker.

Jeta skrev 2008-02-03 09:25:56 följande:
    Men pj dååååå det dära visste jag inte!!! fyyy jag som älskar princesstårta hehe....!! men här på Maxi brukar dem ha nybakat!! man ser ju när dem gör tårtorna Dammsugare tycker jag inte om som tur är
  • alisandra

Haha, jag med! Vart överlycklig när jag hittade det!

funbun skrev 2008-02-03 10:37:45 följande:
    ÄLSKAR DIG ALEXANDRA, har letat langos recept juh!!!
Svar på tråden Vi som är gifta/tillsammans med/är kosovoalbaner, makedoner, albaner :-D tråd 4!!!!