Inlägg från: alisandra |Visa alla inlägg
  • alisandra

Vi som är gifta/tillsammans med/är kosovoalbaner, makedoner, albaner :-D tråd 4!!!!

Usch vad jobbigt för dig!
    Hoppas bebis kommer snart verkligen!

Kram.

MmmJennie skrev 2008-01-29 11:06:29 följande:
    God morgon tjejer!Vilken tur man har igen att ni knappt skrivit nåt... ;)Inatt var det verkligen skit jobbigt... förlåt att jag berättar typ varje dag hur dåligt jag mår nu =( Tog flera timmar innan jag väl somnade, då jag hade starka sammandragningar 3st på 10min o det var inte skoj att ha så i flera timmar =( hinner knappt slappna av innan nästa kom! Sen gjorde magen massa skumma ljud o så mådde jag illa så jag trodde jag skulle spy i sängen =( nee usch! nu är det ingen större hit att vara gravid mera =( Min farmor drömmer sann-drömmar vilket ibland kan vara jobbigt...o nu under graviditeten har jag kännt på mig vad som kommer hända vissa dagar o som sen visat sig vara sant! =( Hoppas solen kommer fram snart!Kramar!
  • alisandra

Hej!

Usch, hoppas inte det blir så då..
    Håller verkligen tummarna för dig camilla!
    Jag förstår att du är nojiig isåfall, men vi får
    hoppas på det bästa för din skull!

Ta hand om dig nu gumman!
    Kram.

micorazón skrev 2008-01-29 15:48:30 följande:
    Hejhej!Har nyss varit på föräldragrupp o då kolalde BM mitt blodvärde som hade gått ner över en dag fr 135 till 108.... Nu var det uppe IGEN på 130... varken jag eller BM fattar nåt. Sen tog jag upp det där med att jag har haft huvudvärk o då blev hon orolig, i och med att så började min havandeskapsförg. förra gången.. Så nu är jag HELnojjig!!!!!!!! VILL ju verkligen INTE ha snitt igen.. Fan alltså om det blir så igen... hemskaste jag har varit med om.. jag kommer bli sjukt deprimerad om jag inte får föda normalt.. vet att det kanske är löjligt.. men jag har sett fram emot det sen jag fick snitt med Dante...ååå deppigt värre här idag jajaJETA???? gravid??????? *håller tummar*kramkram på er nu ska vi åka o handla
  • alisandra

Hej!

Vad skönt och höra att provsvaren var bra!
    Hoppas också att håret växer ut snart och snabbt igen!
    Nu kan ni slappna av, vad skönt.

Ta hand om dig och din familj!
    Kram.

shqiperi82 skrev 2008-01-29 17:03:12 följande:
    Hej!Nu har jag pratat med läkaren och alla andra prover var bra förutom att han har streptococker alltså bakterier i helasen så nu ska han ta sitt pencillin i 10 dagar och sen får vi vänta 1-2 månadr och förhoppningsvis komemr håret tillbaka!!! Annars ska de skicka oss vidare då men vi får hoppas att han blir bättre snabbt!!! Så känner mig lugnare nu och hoppas verkligen att håret kommer tillbaka...... Tack alla för att ni tänkt på oss och frågat så mycket!!! Jag uppskattar det VERKLIGEN!!!!!! Ni är underbart goa tjejer!!!!! KRAMCamilla: Hoppas att allt går bra för er och att du slipper snitt!! Jag har ju provat båda sätten och det finns för och nackdelar med båda sätten. Men det är klart att det är speciellt att föda vaginalt! men efter ett tag tänker man inte så mycket på det tycker JAG men jag hoppas verkligen att du får föda vaginalt som du så gärna vill!!! Tänker på dig och hoppas attb allt löser sig för er!!! KRAAAAM
  • alisandra

Hej alla tjejer!

Iadg har jag varit i Västerås och shoppat loss ordentligt!
    Törs inte ens kolla mitt saldo på internet banken, haha.

Köpte 1 stor fin lampa, hade kostat 700 en kostade 250kr nu.
    Så fin! Har alltid vela ha en sån.

Sen köpte jag 1 tröja, smink, 1 parfym DKNY... Och på ikea en till lampa, haha. Tallrikar, 2 blommor, krukor, 2 tavlor, MASSA ljus och 4 stora vaniljljus och sen lite annat små plock.
    Ni vet ju hur det blir där... "Ska bara ha en lampa..."
    Kommer ut med en hel vagn! Haha!

Men kul har jag haft iallafall!
    Sen åt vi gott på en kinarestaurang, mums.

Nu ska jag städa i köket, laga mat, sen träna lite och mysa med min man. Dricka qaj såklart också!

Bujar bjöd hit Ibrahim, Islam och Faruk igår kväll.
    Så jag gjorde qaj åt oss alla!
    Vart ett jäkla springade mellan vardagsrummet och köket, haha.. Men Ibrahim tyckte Bujar hade hittat en bra och fin nuse.
    Islam och Faruk sa.. Tur vi får ta del av nusen lite också!
    Hahaha, vilka puckon!

Hej då!
    Kikar in lite senare!
    Kram.

• alisandra

Ja, det var kul och komma ut lite!
    Jag vet, jag är en duktig nuse jag, hahaha! Ibland...
    Dom pratar mest albanska... men med mig pratar dom svenska... jag får står lite, men inte alls mycket.. tyvärr!

Tackdetsamma!

Kram.

shqiperi82 skrev 2008-01-29 18:30:31 följande:
    Alexandra: Tack!! Vad kul att du haft en bra shoppingdag!! Hihi... Vad duktig du är som gör Qaj åt hans kompisar!! Förstår du albanska, kan du prata själv? Eller pratar ni svenska när du är med? Ha en mysig kväll!! KRAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAM
  • alisandra

Det är klart jag sparar den tills dess. Hehe!

Samma visa här hemma, bara och göra sitt bästa!
    Jag vet att du är en duktig nuse..

PetraDeliu skrev 2008-01-29 18:45:59 följande:
    det har du faktiskt rätt i gummanJAG vet att jag gör så mycket jag hinner och ibland ännu mer...OK då, du är förlåten. bara du sparar den stora plånboken tills dess för då blir det verkligen storshopping ja *längtar*tack detsamma gumman
  • alisandra

japp, och du kommer både amma henne och vara i fullgång, eftersom det INTE blev snitt *håller tummarna*

micorazón skrev 2008-01-29 19:41:52 följande:
    tack för att ni håller tummarna förestten! anna: jo, visst.. finns både för o nackdelar.. men snitt två gånger e inte roligt. Specieltl inte när jag har länbgtat som en galning efter en vag. förlossning.... Akutsnittet var det värsta jag har varit med om. Kunde inte träna på ett helt år då ärret inte läkte som det skulle ju.... hade ont i magen bara jag gick i 30 minuter...  Jag vill SÅ gärna kunna komma igång efter förlossningen direkt.. Sen kom inte amningen igång heller vilket jag hade sett fram emot. Så händer det samma denna gången e risken stor för att jag inte kan amma IGEN.. men men man ska tänka positivt.... det går säkert bra! Om 9 veckor har jag min färsking i armarna
  • alisandra

Nej, jag har inte hunnit köpa dom än.. får göra det imorgon!
    Dom andra invigde vi igår.
    Jag koka qaj till hela albanska maffian tror jag, haha!
    Men mmmmmums vad gott det var!

micorazón skrev 2008-01-29 19:48:43 följande:
    *hoppas, hoppas, hoppas, hoppas*Har ni invigt qaj glasen förresten? dem nya? Eller du har inte hunnit köpa dem ännu?
  • alisandra

Vad kul! Precis, huvudsaken man själv är nöjd över vad man gör så spelar det andra inte så stor roll, fast som du säger vem vill inte höra att man lagar god mat och sköter sitt hem bra? Det vill alla.

Det är huvudsaken det!
    Ha det bra nu och ta hand om er!
    Kram.

Naten e mirë!

micorazón skrev 2008-01-29 19:50:39 följande:
    ååå på söndag kommer tjocka släkten från Lund/Hässleholm. Besims släkt... Då får vi se vad dem tycker om mig som nuse?? hihi Ärligt talat så bryr jag mig inte vad folk tycker om mig.. jag trivs så som  jag är och så som jag sköter huset. Men men man blir ju alltid glad när de gillar mat o hus.. visst blir man det!Nej, nu ska jag lägga mig ner o ta det lite lugnt, sen ska sonen snart sova!Natne e mirë tjejer..sorry att jag  inte e så aktiv..men jag skriver i alla fall LITE varje dag
Svar på tråden Vi som är gifta/tillsammans med/är kosovoalbaner, makedoner, albaner :-D tråd 4!!!!