• Rebecca s bebis

Till er som är adopterade!

Till er som är adopterade..
    jag är adopterad från indien kom till sverige när jag va 1 år.
    till frågan: hur känner ni er som är adopterad att vilja ha egna barn?har ni ett begär att få gena barn mer eller kan ni tänka er att adoptera sj? är bara nyfiken..När jag va minder var jag rädd att jag inte kunde få egna barn för att jag var sj adopterad..har nu gått igenom 2 missfall o ill vwerkligen ha egna barn..
    detta är är inte menat att nån ska ta sig illa vid eller nåt vill bara fråga! Mvh rebecca

• Svar på tråden Till er som är adopterade!
  • Tjofsen

Jag är adopterad (svensk) och min biologiska mor är också adopterad. Jag har bara tänkt att jag gärna vill bryta trenden att inte själv adoptera. Men samtidigt - skulle jag inte kunnat få barn så kan jag kanske tänka mig att själv adoptera för att jag vet att det skulle rädda ett barn från fattigdom och elände.

Det är nog väldigt individuellt det där.

• Rebecca s bebis
    Tjofsen skrev 2007-12-03 16:38:38 följande:
    Jag är adopterad (svensk) och min biologiska mor är också adopterad. Jag har bara tänkt att jag gärna vill bryta trenden att inte själv adoptera. Men samtidigt - skulle jag inte kunnat få barn så kan jag kanske tänka mig att själv adoptera för att jag vet att det skulle rädda ett barn från fattigdom och elände. Det är nog väldigt individuellt det där.
    Mmm det är de säkert..är väldigt tacksam att jag blev adopterad av mina föräldrar"för mig är dom MINA föräldrar inte adoptiv) för jag vet ju inget annat..hoppas att man kan få sitt lilla barn snart..tack för ditt inlägg =)
  • mammatillvictor

Jag ser det inte som att bryta någon trend alls, vi känner både jag och maken som också är adopterad (liksom jag själv) att eftersom de har visat hur underbart sätt det är att bli föräldrar på genom adoption så ville vi uppleva detta sättet också. Och nu har vi adopterat världens mest underbara son!Eftersom vi inte har fört våra föräldrars gener vidare då det varit helt oviktigt innan så ser vi det som lika oviktigt nu. Det är inte det som räknas.

• emcjoh

För min del har det varit enormt viktigt att få en "riktig familj" att höra ihop med. När jag fick min första flicka var det den första person jag visste var släkt med mig på riktigt.
    Ett aldeles speciellt ögonblick i mitt liv.
    Hade jag inte kunnat få egna barn hade nog adoption från mitt hemland - Gamla Jugoslavien varit svårt men hade ändå varit mitt förstaval om någon nu förstår vad jag menar.

• Destined star

hej... precis som du säjer så ser jag mina föräldrar som mina riktiga när folk frågar om mina "riktiga föräldrar" blir jag lite full i skratt för mig e juh de i sverige mina riktiga inte i indien. jag hade ingen sån känsla att gu så viktigt med biologiska barn men nu hade jag turen att kunna få egna barn men hade absolut inte varit främmande till att adotera om det hade behövds...

man älskar sitt barn lika mycket om det är biologiskt el adopterad
    Men en bra fråga tycker jag du ställer

vart från indien är du adopterad????

• maritmedm

En fråga i frågan till er som är adopterade. Tycker ni att era adoptivföräldrar gjorde rätt som tog er (som är från andra länder) från ert hemland? Har funderingar på att adoptera men många säger att det kanske inte är för barnets bästa att ta de från sitt hemland. Själv känner jag att om jag adopterar kan jag ge ett barn ett liv som det annars inte skulle ha haft. Sen kan jag känna att man i så stor mån som möjligt ska hjälpa sitt barn att behålla sin relation till hemlandet. Vad tycker ni?

• Fru hemlig

Hej, vill bara erkänna att jag som blivande adoptivförälder läser lite av vad ni skriver i den här tråden. Hoppas det är ok?

• voice
    maritmedm skrev 2007-12-05 08:22:58 följande:
    En fråga i frågan till er som är adopterade. Tycker ni att era adoptivföräldrar gjorde rätt som tog er (som är från andra länder) från ert hemland? Har funderingar på att adoptera men många säger att det kanske inte är för barnets bästa att ta de från sitt hemland. Själv känner jag att om jag adopterar kan jag ge ett barn ett liv som det annars inte skulle ha haft. Sen kan jag känna att man i så stor mån som möjligt ska hjälpa sitt barn att behålla sin relation till hemlandet. Vad tycker ni?
    Hej! Smyger in lite på luchen
    Jag tycker de beskriver det så bra på AC:s sida nedan!

www.adoptionscentrum.se/portal/page/portal/Adoptionscentrum/14_adoption/2_barnen
Svar på tråden Till er som är adopterade!